Birim / Bölüm Adı |
DÖNER SERMAYE İŞLETME MÜDÜRLÜĞÜ
|
|||||
Ana Proses Adı |
3. Yönetim, İdari ve Destek Prosesi |
|||||
Alt Proses Adı |
3.1Yönetimin Etkinliği, Birimlerin Yapısı ve Destek Hizmetleri |
|||||
Hedefler |
Eylemler |
Eylem İçin Gerekli Kaynaklar (1) |
Eylemin Temin Tarihi (2) |
Eylemin Gerçekleştirilmesinden Sorumlu Birim / Bölüm / Komisyon (3) |
Eylemin Çıktıları (4) |
Açıklama (5) |
Organizasyon Yapısı Ve İş Akış Süreçlerini Güncel Tutmak |
Kalite Koordinatörlüğü Tarafından Birimlerdeki Organizasyon Yapısı Ve İş Akış Süreçlerinin Güncelliğinin Takip Edilmesi |
Web Sitesi
|
Her yıl aralık ayı |
Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü |
Web Sitesi |
Birimimiz organizasyon şeması ve iş akışlarındaki güncellemelerin Kalite Koordinatörlüğüne bildirilmesinden sorumludur. |
Alt Proses Adı |
3.2. Kurum Dışından Tedarik Edilen Hizmetler, Bilgi Yönetim Sistemi ve Kaynakların Yönetimi Prosesi
|
|||||
Satın Alma / Harcama birimlerinin ihtiyacına göre ortaya çıkan satınalma işlemlerinin yasal çerçevede yürütülmesinin sağlanması |
Birimlerin ihtiyaçları doğrultusunda taleplerini bildirmesi. Bütçe ödeneğinin kontrol edilmesi. Görevlendirme, tekliflerin toplanması, değerlendirilmesi, yaklaşık maliyet tespiti, piyasa fiyat araştırma tutanağı ve onay belgesinin tanzimi. Yaklaşık maliyet onayı, onay belgesi hazırlanması, gerçekleştirme görevlisi ve harcama yetkilisi onayı alınması. Muayene kabul tutanağı hazırlanması ve Muayene Komisyonu tarafından imzalanması. Taşınır işlem fişlerinin hazırlanması. Ödeme emirleri ve eklerinin hazırlanması. Ödeme emri belgesi ve eklerinin Defterdarlık Muhasebe Müdürlüğüne gönderilerek kontrollerin yapılması. Ödemenin yapılması |
Merkezî Yönetim Harcama Belgeleri Yönetmeliği, 4734 Kamu İhale Kanunu, Taşınır Mal Yönetmeliği, Döner Sermayeli İşletmeler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği, 5018 Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu, 2547 Sayılı Kanun’un 58. Maddesi, Yazışmalar, Onay Belgesi, Piyasa Araştırma Tutanakları, Teklifler, Sözleşmeler, Faturalar |
|
Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü |
Yazışmalar, Piyasa Araştırma Tutanağı, Onay Belgesi, Muayene Komisyonu Tutanağı, Sözleşmeler, Faturalar, Ödeme Emri Belgesi ve İlgili Dokümanlar |
|
Taşınır Mal Kayıt Kontrol İşlemleri Birimlere ait taşınır malların kaydı, muhafazası ve kullanımı ile yönetim hesabının verilmesi
|
Hazırlanan tutanağın ve/veya taşınır işlem fişinin taşınır kayıt kontrol yetkilisi tarafından imzalanması |
10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununun 44 ve 45 inci maddeleri hükümlerine dayanılarak Taşınır Mal Yönetmeliği, Yazışmalar, Tutanaklar, Teklifler, Sözleşmeler, Fatura |
|
Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü |
Taşınır İşlem Fişi |
|
Avans / Müdürlüğümüzün hizmetlerinin yerine getirilmesinde kesin ödeme öncesi avans veya kredi şeklinde yapılan ödemelerin yürütülmesi |
Birimlerin ihtiyaçları doğrultusunda taleplerini bildirmesi Onay belgesinin hazırlanması Mif hazırlanması, eklerin Defterdarlık Muhasebe Müdürlüğüne gönderilerek kontrollerin yapılması
|
Harcama Talimatı, İhale Mevzuatına göre yapılacak alımlarda Onay Belgesi, Gereken hallerde Kredi İzin Yazısı |
|
Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü |
Tutanaklar, Onay Belgesi, Mif, İlgili Dokümanlar |
|
Bütçe İşlemleri/ İlgili mali yılda elde edileceği tahmin edilen gelirler ve yapılması planlanan giderlerin belirlenmesinin sağlanması |
Birimlere bütçe çağrısı yazılarının gönderilmesi.Birimlerden gelen Bütçe tahminleri ile ilgili bütçelerinin hazırlanması.Hazırlanan Tahmini bütçelerin ÜYK’ya sunulması.Onaylanan bütçenin DMİS (Döner Sermaye Mali Yönetim Sistemi) sistemine girilmesi.Onaylanan bütçenin Defterdarlık Muhasebe Müdürlüğüne gönderilmesi |
Yükseköğretim Kurumları Döner Sermaye İşletmelerinin Kurulmasına İlişkin Yönetmeliğin Bütçe başlıklı 12. maddesinin 2. fıkrası gereğince. Bütçe Çağrı Yazıları |
|
Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü |
Yazışmalar, Muhasebe İşlem Fişleri, İlgili Dokümanlar |
|
Ödenek Aktarma/ Birimlerin kendi bütçeleri içerisinde bir tertibe tahsis edilmiş olan ödeneğin düşülerek mevcut veya yeni açılan başka bir tertibe eklenmesi işleminin sağlanması |
Birimlerin ihtiyaçları doğrultusunda taleplerini bildirmesi. Bütçe tertiplerinin kontrol edilmesi. Birimler arasında ödenek aktarılacak ise ÜYK kararının alınması Muhasebe İşlem Fişi hazırlanarak Harcama Yetkilisi Onayı alınması. Muhasebe İşlem Fişi ve eklerini Defterdarlık Muhasebe Müdürlüğüne gönderilerek kontrollerin yapılması. Ödemelerin yapılması |
Yükseköğretim Kurumları Döner Sermaye İşletmelerinin Kurulmasına İlişkin Yönetmeliğin Bütçe başlıklı 12. maddesinin 2. fıkrası gereğince.. Muhasebe İşlem Fişi, İlgili Dokümanlar |
|
Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü |
ÜYK Kararı, Muhasebe İşlem Fişi |
|
Vergi Beyanı/ Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü ve bağlı harcama birimlerinin Vergi Sorumlusu sıfatıyla vergilerinin beyan edilmesi |
Cari ay içerisinde bir önceki ayda yapılan ödemelerden kesilen KDV, KDV Tevkifatı, Damga vergisi, gelir vergisi ve stopaj kesintileri tespit edilmek amacıyla DMİS Sisteminde gerekli hesapların dökümünün alınmasıVergilerin beyan tablolarının hazırlanması (Muhtasar Beyanname, KDV Beyanname 1015 A, KDV Beyanname 1015 B) Beyanname Düzenleme Programında (BDP) ilgili vergilerin doldurularak hazırlanması E-beyanname programından ilgili vergiler oluşturularak Muhasebe İşlem Fişinin oluşturulması.
|
213 Vergi Usul Kanunu, 191 Gelir Vergisi Tebliği, Yazışmalar
|
İzleyen Ayın 26’sı |
Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü |
Tahakkuk Fişi |
|
Yolluk Ödemeleri/ Harcama Birimlerindeki çalışanların görev mahalli dışında düzenlenen temelvehazırlayıcı eğitimler ile hizmet içi eğitimler nedeniyle harcırah kanunun 14. maddesi gereğince aynı kanunun 42. maddesine göre yol masrafı ve geçici görev gündeliğinin ödenmesi |
Görevlendirilme yazılarının hazırlanması.Birimlerin yolluk ödeme evraklarının Döner Sermaye İşletme Birimine gönderilmesi.Yolluk ödeme evraklarının kontrol edilmesi.Onay belgesi hazırlanarak, gerçekleştirme görevlisi ve harcama yetkilisi onayının alınması. Ödeme emri ve eklerinin hazırlanması. Ödeme emri belgesi ve eklerinin Defterdarlık Muhasebe Müdürlüğüne gönderilerek kontrollerin yapılması. Ödemelerin yapılması |
Yükseköğretim Kurumları Döner Sermaye İşletmelerinin Kurulmasına İlişkin Yönetmeliğin Bütçe başlıklı 12. maddesinin 2. fıkrası gereğince. Faturalar, Görevlendirme Yazıları, Harcama Talimatı, Yurtiçi / Yurtdışı Geçici Görev Yolluğu Bildirimi Ve İlgili Dokümanlar |
|
Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü |
Onay Belgesi, Ödeme Emri Belgesi |
|
İhale İşlemleri/ Harcama birimlerinin sahip olduğu mevcut kaynakların en uygun ve verimli şekilde kullanılması suretiyle mal, hizmet ve yapım faaliyetlerinin ekonomik ve etkin bir şekilde Kamu İhale Kanunun ilgili mevzuat hükümlerine uygun kullanılmasnı sağl. |
Bütçe ödeneğinin kontrol edilmesi ve gerekli ise harcama kalemine ödenek aktarılması veya ek bütçe yapılması. Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü tarafından ihalenin niteliğine göre başlatılması. Kamu İhale Kanunu (KİK) ilan bedelinin ödenmesi. İhaleye ait Kesin ve Geçici Teminat Mektuplarının Döner Sermaye Mali Yönetim Sistemi (DMİS) kayıtlarının yapılması. |
4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu, 2286 Sayılı Devlet İhale Kanunu, 4735 Sayılı Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu, 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi, Kontrol Kanunu, Kamu İhale Genel Tebliği, Yazışmalar, Onay Belgesi, Piyasa Araştırma Tutanakları, Teklifler, Sözleşmeler, Fatura
|
|
Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü |
İhale Dosyası, Yazışmalar, Piyasa Araştırma Tutanağı, Onay Belgesi, Muayene Komisyonu Tutanağı, Sözleşmeler, Faturalar, Ödeme Emri Belgesi ve İlgili Dokümanlar |
|
Ek Ödeme /Döner Sermeye faaliyetleri kapsamında gelir getirici faaliyette bulunanlara yönelik ödemelerin yapılması |
Birimlerden gelir getirici faaliyet cetvellerinin bildirilmesi. Faaliyet cetvellerinin kontrol edilmesi. Harcama talimatı ve bordroların hazırlanması. Ödeme emri belgesi ve eklerinin hazırlaması, gerçekleştirme görevlisi ve harcama yetkilisi onayı alınması. Ödeme emri belgesi ve eklerinin Defterdarlık Muhasebe Müdürlüğüne gönderilerek kontrollerin yapılması |
2547 Sayılı Kanun’un 58. Maddesi, Yükseköğretim Kurumlarında Döner Sermaye Gelirlerinden Yapılacak Ek Ödemenin Dağıtılmasında Uygulanacak Usul ve Esaslara İlişkin Yönetmelik, Yazışmalar, Gelir Getirici Faaliyet Cetvelleri, Bordro, Harcama Talimatı |
İzleyen Ay’ın Başı |
Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü |
Ödeme Emri Belgesi, Harcama Talimatı, Bordro, İlgili Dokümanlar |
|
Fatura / Harcama birimlerinin sahip olduğu mevcut kaynakların en uygun ve verimli şekilde kullanılması suretiyle Gelir Vergisi Kanunu’nun 229. Maddesi ve Türk Ticaret Kanunu’nun 21. Maddesi uyarınca, mal/hizmet satışı sonucunda kamu ve özel kuruluşlara Fatura kesilmesi. |
İlgili kurum/kuruluşların mal ve hizmet taleplerinin alınması. Karşılanan mal ve hizmet talebi ile ilgili fatura kesilmesi ve ilgili hesaba kaydedilmesi Açık Fatura kesilir ise; DMİS’ e (Döner Sermaye Mali Yönetim Sistemi) 120 Alıcılar Hesabına kaydedilmesi Ödeme yapıldıktan sonra fatura kesilir ise; DMİS’ e (Döner Sermaye Mali Yönetim Sistemi) 600 Yurtiçi Satışlar Hesabına gelir kaydı yapılması. Fatura kesilip imzalandıktan sonra ilk iki nüshasının ilgili firmaya gönderilmesi, üçüncü nüshasının muhafaza edilmesi. |
Hesap Detayları , Faturalar |
|
Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü |
Muhasebe İşlem Fişi, Fatura |
|
(1) Bu alana somut kaynaklar yazılacaktır.
(2) Eylemin hangi tarihte veya hangi tarih aralığında yapılacağı açık şekilde yazılacaktır. (Örnek; Her yıl Mayıs ayı veya Aralık 2019)
(3)Eylemin planlanması ve gerçekleştirilmesinden sorumlu olacaklar belirtilecektir. (Örnek; Bölüm Başkanı, Birim Kalite Temsilcisi, veya Birim Kalite Komisyonu gibi)
(4) Eylemin ve eyleme tanımlı göstergelerin gerçekleştiğini belgeleyen kanıtlar yazılacaktır.
(5) İhtiyaç duyulması halinde ek bilgi için doldurulacaktır.