Doküman No
DSİM.PL. 0001
Yayın Tarihi
20.02.2025
Revizyon Tarihi
Revizyon No
Hazırlayan
Birim Kalite Temsilcisi
Onaylayan
Müdür

Birim / Bölüm Adı

DÖNER SERMAYE İŞLETME MÜDÜRLÜĞÜ

 

Ana Proses Adı

3. Yönetim, İdari ve Destek Prosesi

Alt Proses Adı

3.1Yönetimin Etkinliği, Birimlerin Yapısı ve Destek Hizmetleri

Hedefler

Eylemler

Eylem İçin Gerekli Kaynaklar (1)

Eylemin Temin Tarihi (2)

Eylemin Gerçekleştirilmesinden Sorumlu Birim / Bölüm / Komisyon (3)

Eylemin Çıktıları (4)

Açıklama (5)

Organizasyon Yapısı Ve İş Akış Süreçlerini Güncel Tutmak

Kalite Koordinatörlüğü Tarafından Birimlerdeki Organizasyon Yapısı Ve İş Akış Süreçlerinin

Güncelliğinin Takip Edilmesi

Web Sitesi

 

 

 

Her yıl aralık ayı

 

 

Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü

Web Sitesi

Birimimiz organizasyon şeması ve iş akışlarındaki güncellemelerin Kalite Koordinatörlüğüne bildirilmesinden sorumludur.

Alt Proses Adı

3.2. Kurum Dışından Tedarik Edilen Hizmetler, Bilgi Yönetim Sistemi ve Kaynakların Yönetimi Prosesi

 

Satın Alma / Harcama birimlerinin ihtiyacına göre ortaya çıkan satınalma işlemlerinin yasal

çerçevede yürütülmesinin sağlanması

Birimlerin ihtiyaçları doğrultusunda taleplerini bildirmesi. Bütçe ödeneğinin kontrol edilmesi. Görevlendirme, tekliflerin toplanması, değerlendirilmesi, yaklaşık maliyet tespiti, piyasa fiyat

araştırma tutanağı ve onay belgesinin tanzimi. Yaklaşık maliyet onayı, onay belgesi hazırlanması, gerçekleştirme görevlisi ve harcama

yetkilisi onayı alınması. Muayene kabul tutanağı hazırlanması ve Muayene Komisyonu tarafından imzalanması. Taşınır işlem fişlerinin hazırlanması. Ödeme emirleri ve eklerinin hazırlanması. Ödeme emri belgesi ve eklerinin Defterdarlık Muhasebe  Müdürlüğüne gönderilerek

kontrollerin yapılması. Ödemenin yapılması

Merkezî Yönetim Harcama Belgeleri Yönetmeliği, 4734 Kamu İhale Kanunu,

Taşınır Mal Yönetmeliği, Döner Sermayeli İşletmeler Bütçe ve Muhasebe Yönetmeliği, 5018 Kamu

Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu, 2547 Sayılı Kanun’un 58. Maddesi, Yazışmalar, Onay Belgesi,

Piyasa Araştırma Tutanakları, Teklifler, Sözleşmeler, Faturalar

 

Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü

Yazışmalar, Piyasa Araştırma Tutanağı, Onay Belgesi, Muayene Komisyonu

Tutanağı, Sözleşmeler, Faturalar, Ödeme Emri Belgesi ve İlgili Dokümanlar

 

 

 

 

Taşınır Mal Kayıt Kontrol İşlemleri Birimlere ait taşınır malların kaydı, muhafazası ve kullanımı ile yönetim

hesabının verilmesi

 

 

 

 

Hazırlanan tutanağın ve/veya taşınır işlem fişinin taşınır kayıt kontrol yetkilisi tarafından

imzalanması

10/12/2003 tarihli ve 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanununun 44 ve 45 inci maddeleri hükümlerine dayanılarak

Taşınır Mal Yönetmeliği, Yazışmalar, Tutanaklar, Teklifler, Sözleşmeler, Fatura

 

Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü  

Taşınır İşlem Fişi

 

Avans / Müdürlüğümüzün hizmetlerinin yerine getirilmesinde kesin ödeme öncesi avans veya

kredi şeklinde yapılan ödemelerin yürütülmesi

Birimlerin ihtiyaçları doğrultusunda taleplerini bildirmesi

 Onay belgesinin hazırlanması

 Mif hazırlanması, eklerin

 Defterdarlık Muhasebe Müdürlüğüne  gönderilerek

kontrollerin yapılması

 

Harcama Talimatı, İhale Mevzuatına göre yapılacak alımlarda

Onay Belgesi, Gereken hallerde Kredi İzin Yazısı

 

Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü  

Tutanaklar, Onay Belgesi, Mif,   İlgili Dokümanlar

 

Bütçe İşlemleri/ İlgili mali yılda elde edileceği tahmin edilen gelirler ve yapılması planlanan

giderlerin belirlenmesinin sağlanması

Birimlere bütçe çağrısı yazılarının gönderilmesi.Birimlerden gelen Bütçe tahminleri ile ilgili bütçelerinin hazırlanması.Hazırlanan Tahmini bütçelerin ÜYK’ya sunulması.Onaylanan bütçenin DMİS (Döner Sermaye Mali Yönetim Sistemi) sistemine girilmesi.Onaylanan bütçenin Defterdarlık Muhasebe Müdürlüğüne gönderilmesi

Yükseköğretim Kurumları Döner Sermaye İşletmelerinin Kurulmasına İlişkin Yönetmeliğin Bütçe

başlıklı 12. maddesinin 2. fıkrası gereğince.

 Bütçe Çağrı Yazıları

 

Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü  

Yazışmalar, Muhasebe İşlem Fişleri, İlgili Dokümanlar

 

Ödenek Aktarma/ Birimlerin kendi bütçeleri içerisinde bir tertibe tahsis edilmiş olan ödeneğin

düşülerek mevcut veya yeni açılan başka bir tertibe eklenmesi işleminin sağlanması

Birimlerin ihtiyaçları doğrultusunda taleplerini bildirmesi. Bütçe tertiplerinin kontrol edilmesi. Birimler arasında ödenek aktarılacak ise ÜYK kararının alınması Muhasebe İşlem Fişi hazırlanarak Harcama Yetkilisi Onayı alınması. Muhasebe İşlem Fişi ve eklerini Defterdarlık Muhasebe Müdürlüğüne  gönderilerek

kontrollerin yapılması. Ödemelerin yapılması

 Yükseköğretim Kurumları Döner Sermaye İşletmelerinin Kurulmasına İlişkin Yönetmeliğin Bütçe

başlıklı 12. maddesinin 2. fıkrası gereğince.. Muhasebe İşlem Fişi, İlgili Dokümanlar

 

Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü  

ÜYK Kararı, Muhasebe İşlem Fişi

 

Vergi Beyanı/

Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü ve bağlı harcama birimlerinin Vergi Sorumlusu sıfatıyla vergilerinin beyan edilmesi

 

Cari ay içerisinde bir önceki ayda yapılan ödemelerden kesilen KDV, KDV Tevkifatı, Damga

vergisi, gelir vergisi ve stopaj kesintileri tespit edilmek amacıyla DMİS Sisteminde gerekli

hesapların dökümünün alınmasıVergilerin beyan tablolarının hazırlanması (Muhtasar Beyanname, KDV Beyanname 1015 A,

KDV Beyanname 1015 B) Beyanname Düzenleme Programında (BDP) ilgili vergilerin doldurularak hazırlanması E-beyanname programından ilgili vergiler oluşturularak Muhasebe İşlem Fişinin oluşturulması.

 

213 Vergi Usul Kanunu, 191 Gelir Vergisi Tebliği, Yazışmalar

 

İzleyen Ayın 26’sı

Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü

Tahakkuk Fişi

 

Yolluk Ödemeleri/ Harcama Birimlerindeki çalışanların görev mahalli dışında düzenlenen temelvehazırlayıcı eğitimler ile hizmet içi eğitimler nedeniyle harcırah kanunun 14. maddesi gereğince aynı

kanunun 42. maddesine göre yol masrafı ve geçici görev gündeliğinin ödenmesi

Görevlendirilme yazılarının hazırlanması.Birimlerin yolluk ödeme evraklarının Döner Sermaye İşletme Birimine gönderilmesi.Yolluk ödeme evraklarının kontrol edilmesi.Onay belgesi hazırlanarak, gerçekleştirme görevlisi ve harcama yetkilisi onayının alınması. Ödeme emri ve eklerinin hazırlanması. Ödeme emri belgesi ve eklerinin Defterdarlık  Muhasebe   Müdürlüğüne gönderilerek

kontrollerin yapılması. Ödemelerin yapılması

Yükseköğretim Kurumları Döner Sermaye İşletmelerinin Kurulmasına İlişkin Yönetmeliğin Bütçe

başlıklı 12. maddesinin 2. fıkrası gereğince.  Faturalar, Görevlendirme Yazıları, Harcama

Talimatı, Yurtiçi / Yurtdışı Geçici Görev Yolluğu Bildirimi Ve İlgili Dokümanlar

 

Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü

Onay Belgesi, Ödeme Emri Belgesi

 

İhale İşlemleri/ Harcama birimlerinin sahip olduğu mevcut kaynakların en uygun ve verimli şekilde

kullanılması suretiyle mal, hizmet ve yapım faaliyetlerinin ekonomik ve etkin bir şekilde Kamu İhale Kanunun ilgili mevzuat hükümlerine uygun kullanılmasnı sağl.

Bütçe ödeneğinin kontrol edilmesi ve gerekli ise harcama kalemine ödenek aktarılması veya

ek bütçe yapılması. Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü tarafından ihalenin niteliğine göre  başlatılması. Kamu İhale Kanunu (KİK) ilan bedelinin ödenmesi. İhaleye ait Kesin ve Geçici Teminat Mektuplarının Döner Sermaye Mali Yönetim Sistemi

(DMİS) kayıtlarının yapılması.

4734 Sayılı Kamu İhale Kanunu, 2286 Sayılı Devlet İhale Kanunu, 4735 Sayılı

Kamu İhale Sözleşmeleri Kanunu, 5018 Sayılı Kamu Mali Yönetimi, Kontrol Kanunu, Kamu İhale

Genel Tebliği, Yazışmalar, Onay Belgesi, Piyasa Araştırma Tutanakları, Teklifler, Sözleşmeler, Fatura

 

 

Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü

İhale Dosyası, Yazışmalar, Piyasa Araştırma Tutanağı, Onay Belgesi, Muayene

Komisyonu Tutanağı, Sözleşmeler, Faturalar, Ödeme Emri Belgesi ve İlgili Dokümanlar

 

 

 

 

Ek Ödeme /Döner Sermeye faaliyetleri kapsamında gelir getirici faaliyette bulunanlara yönelik

ödemelerin yapılması

 

 

 

Birimlerden gelir getirici faaliyet cetvellerinin bildirilmesi. Faaliyet cetvellerinin kontrol edilmesi. Harcama talimatı ve bordroların hazırlanması. Ödeme emri belgesi ve eklerinin hazırlaması, gerçekleştirme görevlisi ve harcama yetkilisi onayı alınması. Ödeme emri belgesi ve eklerinin Defterdarlık Muhasebe Müdürlüğüne gönderilerek

kontrollerin yapılması

 

2547 Sayılı Kanun’un 58. Maddesi, Yükseköğretim Kurumlarında Döner Sermaye

Gelirlerinden Yapılacak Ek Ödemenin Dağıtılmasında Uygulanacak Usul ve Esaslara İlişkin Yönetmelik,

Yazışmalar, Gelir Getirici Faaliyet Cetvelleri, Bordro, Harcama Talimatı

 

 

 

 

İzleyen Ay’ın Başı

 

 

 

 

 

Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü

 

 

 

 

Ödeme Emri Belgesi, Harcama Talimatı, Bordro, İlgili Dokümanlar

 

Fatura / Harcama birimlerinin sahip olduğu mevcut kaynakların en uygun ve verimli şekilde

kullanılması suretiyle Gelir Vergisi Kanunu’nun 229. Maddesi ve Türk Ticaret Kanunu’nun 21.

Maddesi uyarınca, mal/hizmet satışı sonucunda kamu ve özel kuruluşlara Fatura kesilmesi.

İlgili kurum/kuruluşların mal ve hizmet taleplerinin alınması. Karşılanan mal ve hizmet talebi ile ilgili fatura kesilmesi ve ilgili hesaba kaydedilmesi

Açık Fatura kesilir ise; DMİS’ e (Döner Sermaye Mali Yönetim Sistemi) 120 Alıcılar

Hesabına kaydedilmesi

 Ödeme yapıldıktan sonra fatura kesilir ise; DMİS’ e (Döner Sermaye Mali Yönetim

Sistemi) 600 Yurtiçi Satışlar Hesabına gelir kaydı yapılması.  Fatura kesilip imzalandıktan sonra ilk iki nüshasının ilgili firmaya gönderilmesi, üçüncü

nüshasının muhafaza edilmesi.

Hesap Detayları , Faturalar

 

Döner Sermaye İşletme Müdürlüğü

Muhasebe İşlem Fişi, Fatura

 

(1) Bu alana somut kaynaklar yazılacaktır.

(2) Eylemin hangi tarihte veya hangi tarih aralığında yapılacağı açık şekilde yazılacaktır. (Örnek; Her yıl Mayıs ayı veya Aralık 2019)

(3)Eylemin planlanması ve gerçekleştirilmesinden sorumlu olacaklar belirtilecektir. (Örnek; Bölüm Başkanı, Birim Kalite Temsilcisi, veya Birim Kalite Komisyonu gibi)

(4) Eylemin ve eyleme tanımlı göstergelerin gerçekleştiğini belgeleyen kanıtlar yazılacaktır.

(5) İhtiyaç duyulması halinde ek bilgi için doldurulacaktır.