Ana Proses Adı |
1. Eğitim Öğretim Prosesi |
|||||
Alt Proses Adı |
1.1. Programların Tasarımı, Onayı, Sürekli İzlenmesi ve Güncellenmesi Prosesi |
|||||
Hedefler |
Eylemler |
Eylem İçin Gerekli Kaynaklar (1) |
Eylemin Termin Tarihi (2) |
Eylemin Gerçekleştirilmesinden Sorumlu Birim / Bölüm / Komisyon (3) |
Eylemin Çıktıları (4) |
Açıklama (5) |
H.1 İç ve dış paydaşlardan alınan görüşler çerçevesinde programlar tasarlamak |
E.1.1 Paydaş görüşlerinin alınması için anketler düzenlenmesi |
Anket Hazırlama ve Değerlendirme Prosedürü |
Her yıl Mayıs ayı |
Ölçme Aracı Geliştirme ve Veri Analizi Çalışma Grubu |
Anket Formları |
Birimimiz iç ve dış paydaş görüşlerinin alınabilmesi için anket formunun (maddelerinin) hazırlanmasından ve birim çalışmalarının izlenmesinden sorumludur. |
Alt Proses Adı |
1.2. Öğrenci Merkezli Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme Prosesi |
|||||
Hedefler |
Eylemler |
Eylem İçin Gerekli Kaynaklar (1) |
Eylemin Termin Tarihi (2) |
Eylemin Gerçekleştirilmesinden Sorumlu Birim / Bölüm / Komisyon (3) |
Eylemin Çıktıları (4) |
Açıklama (5) |
H.1 Programlarda yer alan derslerin kredi değerlerini belirlemek için iş yükü anketleri uygulamak |
E.1.1 İş yükü anketlerinin güncellenip güncellenmediğinin Birim Kalite Temsilcileri tarafından birim yönetimine ve kalite koordinatörlüğüne raporlanması |
İş yükü anketi raporları |
Her yıl Haziran ayı |
Kalite Koordinatörlüğü |
İş yükü anketi takip çizelgesi |
Koordinatörlüğümüz iş yükü anketlerinin izlenmesinden sorumludur. |
Ana Proses Adı |
2. Araştırma Geliştirme ve Topluma Hizmet Prosesi |
|||||
Alt Proses Adı |
2.2. Araştırma Performansının İzlenmesi ve İyileştirilmesi Prosesi |
|||||
Hedefler |
Eylemler |
Eylem İçin Gerekli Kaynaklar (1) |
Eylemin Termin Tarihi (2) |
Eylemin Gerçekleştirilmesinden Sorumlu Birim / Bölüm / Komisyon (3) |
Eylemin Çıktıları (4) |
Açıklama (5) |
H.3 Birimlerin Ar-Ge faaliyetleriyle ilgili ve öğretim elemanlarının araştırma performansını da kapsayan yıllık öz değerlendirme ve iyileştirme faaliyetlerini içeren rapor hazırlayıp web sayfalarından duyurmak |
E.3.1 Araştırma ve Geliştirme Performans Raporu hazırlama kılavuzunun hazırlanması |
YÖK ve Üniversitemiz Ar-Ge kriterleri |
Aralık 2019 |
Kalite Koordinatörlüğü |
Araştırma ve Geliştirme Performans Raporu Kılavuzu |
Koordinatörlüğümüz Araştırma ve Geliştirme Performans Raporlarının izlenmesinden sorumludur. |
H.4 Uygulama ve Araştırma Merkezlerinin aktif olarak çalışmasını sağlamak |
E.4.1 Her yıl Uygulama ve Araştırma Merkezlerinden kendi görev alanlarıyla ilgili hedeflerini almak |
Uygulama ve Araştırma Merkezi Hedef/Faaliyet Formu |
Her yıl Aralık ayı |
Kalite Koordinatörlüğü |
Uygulanma ve Araştırma Merkezleri Hedef /Faaliyet Çizelgesi |
Koordinatörlüğümüz Uygulanma ve Araştırma Merkezleri Hedef /Faaliyet Çizelgesinin izlenmesinden sorumludur |
E.4.2 Üç yıl üst üste hedef belirlemeyen veya hedeflerini gerçekleştiremeyen Uygulama ve Araştırma Merkezlerinin faaliyetlerine son verilmesi |
Uygulanma ve Araştırma Merkezleri Hedef Çizelgesi |
Her yıl Ocak ayı |
Kalite Koordinatörlüğü |
Kapatılan Uygulama ve Araştırma Merkezlerine İlişkin Rapor |
Uygulama ve Araştırma Merkezlerinin faaliyet takibi Kalite Koordinatörlüğü tarafından sağlanmaktadır. Söz konusu Uygulama ve Araştırma Merkezlerinin kapatılması ise Rektörlüğün sorumluluğundadır. |
Ana Proses Adı |
3. Yönetim, İdari ve Destek Prosesi |
|||||
Alt Proses Adı |
3.1. Yönetimin Etkinliği, Birimlerin Yapısı ve Destek Hizmetleri Prosesi |
|||||
Hedefler |
Eylemler |
Eylem İçin Gerekli Kaynaklar (1) |
Eylemin Termin Tarihi (2) |
Eylemin Gerçekleştirilmesinden Sorumlu Birim / Bölüm / Komisyon (3) |
Eylemin Çıktıları (4) |
Açıklama (5) |
H.1 Organizasyon yapısı ve iş akış süreçlerini güncel tutmak |
E.1.1 Kalite Koordinatörlüğü tarafından birimlerdeki organızasyon yapısı ve iş akış süreçlerinin güncelliğinin takip edilmesi |
Mevcut Organizasyon Şemaları ve İş Akışları |
Her Yıl Mayıs ayı |
Kalite Koordinatörlüğü |
Güncel Organizasyon Şemaları (Güncellenen organizasyon şemalarına ait istatistiksel verileri) |
|
H.3 Yöneticilerin liderlik özelliklerini ve yetkinliklerinin ölçmek, izlemek ve geliştirmek |
E.3.1 Yöneticilerin liderlik özelliklerini ölçmek için yönerge hazırlayarak uygulanması |
Değerlendirme Kriterlerine İlişkin Literatür |
Ekim 2020 |
Kalite Koordinatörlüğü |
Yönerge |
|
H.7 Göreve yeni başlayan personelin Üniversitemize uyum sürecini desteklemek |
E.7.2 Yeni başlayan personelin kurumsal ve bölgesel beklentilerini belirleyici anketin hazırlanması
|
Anket Hazırlama ve Değerlendirme Prosedürü |
Mart 2019 |
Ölçme Aracı Geliştirme ve Veri Analizi Çalışma Grubu |
Anket Formu |
|
Alt Proses Adı |
3.2 Kurum Dışından Tedarik Edilen Hizmetler, Bilgi Yönetim Sistemi Ve Kayakların Yönetimi |
|||||
Hedefler |
Eylemler |
Eylem İçin Gerekli Kaynaklar (1) |
Eylemin Termin Tarihi (2) |
Eylemin Gerçekleştirilmesinden Sorumlu Birim / Bölüm / Komisyon (3) |
Eylemin Çıktıları (4) |
Açıklama (5) |
H.1 Bakım - onarım ve bilişim hizmetleri ile ilgili sorunların bildirileceği bir yazılım geliştirerek (destek hizmeti) birimlerin bu konulardaki sorun ve ihtiyaçlarını gidererek memnuniyetini artırmak |
E.1.1 Bakım – Onarım ve Bilişim hizmetleri ile ilgili sorunların iletileceği “destek hizmetleri” yazılımı geliştirilmesi |
Anket Hazırlama ve Değerlendirme Prosedürü |
Her yıl Aralık ayı |
Ölçme Aracı Geliştirme ve Veri Analizi Çalışma Grubu |
Anket Formu
|
Birimimiz destek hizmetlerine ilişkin memnuniyetin ölçülebilmesi amacıyla anket formlarının hazırlanmasından sorumludur. Destek hizmetleri memnuniyet anketlerinin uygulanması ve değerlendirilmesinden ise Bilgi İşlem Daire Başkanlığı ve Yapı İşleri ve Teknik Daire Başkanlığı Sorumludur. |
H.3 Taşınır ve taşınmaz malların yönetimini daha etkin hale getirmek |
E.3.2 Taşınmaz yönetmeliğine göre hazırlanması gereken raporların hazırlanarak her yıl Üniversitemiz internet sitesinde yayınlanması |
Birimlerce hazırlanan Raporlar |
Her yıl Ocak ayı |
Kalite Koordinatörlüğü |
Taşınmaz Yönetmeliğine göre Hazırlanan raporlara ilişkin istatistiksel veriler |
Birimimiz raporlara ilişkin istatistiksel verilerin takibinden sorumludur. |
Ana Proses Adı |
4. Ölçme ve İyileştirme Prosesi |
|||||
Alt Proses Adı |
4.1. Paydaş Memnuniyeti Prosesi |
|||||
Hedefler |
Eylemler |
Eylem İçin Gerekli Kaynaklar (1) |
Eylemin Termin Tarihi (2) |
Eylemin Gerçekleştirilmesinden Sorumlu Birim / Bölüm / Komisyon (3) |
Eylemin Çıktıları (4) |
Açıklama (5) |
H.2 Paydaş memnuniyet anketlerini düzenli olarak yapmak |
E.2.1 Paydaş memnuniyet değişimlerinin izlenebilecek şekilde raporlanması |
Anket Hazırlama ve Değerlendirme Prosedürü,
Anket formları |
Her ocak-şubat ayı |
Kalite Koordinatörlüğü |
Anket sonuç raporları |
|
E.2.2 Düşük memnuniyet düzeyine yönelik iyileştirici eylemlerin belirlenmesi |
Anket sonuç raporları |
Her anket sonuç raporu sonrasında |
Kalite Koordinatörlüğü |
Toplantı Tutanakları, Memnuniyetin Artırılmasına yönelik Faaliyet Raporu |
|
|
H.4 Kalite Yönetim Sistemi çalışmalarını yıllık olarak izlemek ve gerçekleştirilen faaliyetleri tüm birim amirlerinin katılacağı toplantıda değerlendirmek |
E.4.1 Kalite Yönetim Sistemi kapsamında belirlenen eylemlerin izlenmesi |
Üniversitemiz Kalite Yönetim sistemi Prosesleri |
Her yıl Ocak ayı |
Kalite Koordinatörlüğü |
KYS Proseslerine ilişkin hedeflerin gerçekleşme oranları |
|
E.4.2 Kalite Yönetim Sistemi çalışmalarının yıllık olarak izlenmesine yönelik rapor oluşturulması |
Üniversitemiz Kalite Yönetim Sistemi Prosesleri |
Her yıl Mart ayı |
Kalite Koordinatörlüğü |
KYS İzleme Raporu |
|
|
E.4.3 Kalite kültürünün yaygınlaştırılması ve tüm paydaşları kapsayacak şekilde farkındalığının artırılması |
Toplantı, etkinlik, sms, e-posta, afiş |
Her yıl aralık ayı |
Kalite Koordinatörlüğü |
Toplantı Tutanakları,
Kalite kültürünü benimseme düzeyi yıllık değişim oranı |
Her yıl Ocak ayında Üniversitemiz Kalite Politikası Birimlere e-posta ile gönderilecek,
Kalite Raporu e-posta olarak birimlere gönderilecek,
Periyodik aralıklarla birim ziyaretleri gerçekleştirililecek |
|
Alt Proses Adı |
4.2 Kalite Yönetim Sistemi İç Tetkik Prosesi |
|||||
Hedefler |
Eylemler |
Eylem İçin Gerekli Kaynaklar (1) |
Eylemin Termin Tarihi (2) |
Eylemin Gerçekleştirilmesinden Sorumlu Birim / Bölüm / Komisyon (3) |
Eylemin Çıktıları (4) |
Açıklama (5) |
H.1 İç tetkik ekibinin kurularak yıllık tetkik planlarını hazırlamak |
E.1.1 Her yıl düzenli olarak birimlerin tetkik edilmesi |
İç Tetkik Prosedürü, Tetkikçi havuzu, Tetkik soru havuzu, İç Tetkik Planı |
Her yıl Ekim ayı |
Kalite Koordinatörlüğü |
İç Tetkik Raporu, İç Tetkik Toplantı Tutanağı |
|
E.1.2 Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi tetkikçi havuzu oluşturulması |
Tetkik Ekibinde Bulunabilme yeterliliğini gösterir Sertifika sahibi Personel |
İlk oluşum Eylül 2019, güncelleme her yıl eylül ayı |
Kalite Koordinatörlüğü |
Tetkikçi Havuzu |
|
|
H.2 İç tetkik verilerini toplamak, raporlamak ve düzeltici risk analizleri yapmak |
E.2.1 İç tetkik verilerinin elektronik ortamda takibinin yapılmasına yönelik bir yazılım geliştirilmesi |
İç tetkik verilerinin takibinin yapılabileceği yazılım |
Her yıl Ocak ayı |
Kalite Koordinatörlüğü |
İç tetkik sonucu açılan / kapatılan uygunsuzluk ve düzeltici faaliyet sayılarına ilişkin rapor |
Birimimiz yazılımın geliştirilmesi sonrasında gerekli veri girişi ve istatistiksel sonuçlara ulaşılmasından sorumludur. |
H.3 Kalite Yönetim Sisteminde yer alan hedefleri ölçmek |
E.3.1 Yönetimin Gözden Geçirmesi (YGG) toplantılarında konunun düzenli olarak gündeme alınması |
Kalite yönetim sistemi gerçekleşmelerine ilişkin rapor, tutanak, istatistiksel veri ve görsel doküman |
Her yıl Ocak ayı |
Kalite Koordinatörlüğü |
Kalite yönetim sistemi hedef gerçekleşme oranları,
YGG toplantı tutanakları |
|
(1) Bu alana somut kaynaklar yazılacaktır.
(2) Eylemin hangi tarihte veya hangi tarih aralığında yapılacağı açık şekilde yazılacaktır. (Örnek; Her yıl Mayıs ayı veya Aralık 2019)
(3)Eylemin planlanması ve gerçekleştirilmesinden sorumlu olacaklar belirtilecektir. (Örnek; Bölüm Başkanı, Birim Kalite Temsilcisi, veya Birim Kalite Komisyonu gibi)
(4) Eylemin ve eyleme tanımlı göstergelerin gerçekleştiğini belgeleyen kanıtlar yazılacaktır.
(5) İhtiyaç duyulması halinde ek bilgi için doldurulacaktır.