Doküman No
RTEÜ.LS.0001
Yayın Tarihi
25.07.2019
Revizyon Tarihi
03.08.2024
Revizyon No
6
Hazırlayan
KYS Çalışma Grubu
Onaylayan
Kalite Koordinatörü

Tetkik Edilen Birim: 

Tetkik Tarihi ve Saati:

 

Tetkik Edilecek Birim

Madde No

ISO 9001: 2015

Madde 4.0, 4.1, 4.2, 4.3, 4.4

Madde 5.0, 5.1, 5.2, 5.3

Madde 6.0, 6.1, 6.2, 6.3

Madde 7.0, 7.1, 7.2, 7.3

Madde 8.2, 8.3, 8.4, 8.5

Madde 9.0, 9,1, 9.2, 9.3, 9.4, 9.5

Madde 10.1, 10.2, 10.3

ISO 10002:2018

Madde 5.1, 5.2, 5.3

Madde 6.1, 6.2, 6.3, 6.4

Madde 7, 7.1, 7.6, 7.9

Madde 8.1, 8.3, 8.4, 8.5, 8.6, 8.7

Kapsam Dışı

Standarda Uygun

Standarda Uygun Değil

Gözlem

Üst Yönetim

Kalite

1

Üniversitenin kalite hedeflerinin belirlenmesi

     

 

2

Yönetim tarafından gözden geçirme faaliyetlerinin yapılması

     

 

3

Yönetimin gözden geçirme faaliyetleri sonrası alınan kararların paydaşlara duyurulması

     

 

4

Üniversitenin kalite politikası, misyonu ve vizyonunun kamuoyuna açılması

     

 

5

Üniversitenin kalite politikası, misyonu ve vizyonunun duyurulması

     

 

6

Üst yönetimin KYS kapsamında standart gerekliliklerini sağlayabilmesi için liderlik ve taahhüt faaliyetlerini yerine getirmesi

     

 

7

İdari personelin performansının ölçülmesine yönelik düzenleme yapılması ve geliştirilmesi

     

 

8

İdari personelin performansının ölçülmesi

     

 

9

Üst Yönetim paydaş geri bildirim prosedürünün oluşturulması

     

 

Tüm Birimler

10

Üniversitenin, misyonu, vizyonu,  kalite politikası ve kalite kapsamındaki diğer politikalarının (eğitim öğretim politikası, araştırma geliştirme politikası, toplumsal katkı politikası, yönetim sistemi politikası, uzaktan eğitim politikası, uluslararasılaşma politikası, bilgi yönetimi politikası, insan kaynakları politikası, paydaş memnuniyeti yönetim sistemi politikası) ilgili personele, bilgilendirme ve duyuruların yapılması

     

 

11

Üniversitenin, misyonu, vizyonu,  kalite politikası ve kalite kapsamındaki diğer politikalarının (eğitim öğretim politikası, araştırma geliştirme politikası, toplumsal katkı politikası, yönetim sistemi politikası, uzaktan eğitim politikası, uluslararasılaşma politikası, bilgi yönetimi politikası, insan kaynakları politikası, paydaş memnuniyeti yönetim sistemi politikası) çalışanlar tarafından biliniyor olması

     

 

12

Personel görev tanımlarının oluşturulması (Ortak görevler dışında birime özgü hususlarda oluşturulması beklenmektedir. Ortak görev tanımları RTEÜ, birim görev tanımları birim kodu ile başlar)

     

 

13

Personel görev dağılımının yapılması ve tebliğ edilmesi (Birim web sitesinde idari personel listesinin altında görevlerinin yazması ve ayrıca görevlerin imza karşılığı tebliği sorgulanır)

     

 

14

Birim kendi iç ve dış paydaşlarını belirleyerek (Paydaş Analiz Tablosunu doldurarak) çalışanlarına ilan etmesi

     

 

15

Birimin, birime özgü (kendi) iç paydaşlarının memnuniyet ve beklentilerini (Anket, görüşme, toplantı vb. yollarla) takip etmesi

     

 

16

Birimin, birime özgü (kendi) dış paydaşlarının memnuniyet ve beklentilerini (Anket, görüşme, toplantı vb. yollarla) takip etmesi

     

 

17

Birimin, kendi iç ve dış paydaşlarının memnuniyet ve beklentilerini takip amacıyla yürüttüğü faaliyetlerden ulaştığı verileri analiz ederek değerlendirmesi

     

 

18

Üniversitemiz Paydaş Geri Bildirim Yönetimi Politikasının duyurulmuş olması

     

 

19

Şikâyetleri ele almak için gerekli kaynakların oluşturulması

     

 

20

Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi kapsamında görev yetki ve sorumlulukların belirlenmesi

     

 

21

Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi kapsamında görev yetki ve sorumlulukların biliniyor olması

     

 

22

Geri bildirimin alınma sürecinin biliniyor olması

     

 

23

Geri bildirimin yönetimine yönelik sürecin biliniyor olması

     

 

24

Şikâyetler ile ilgili gelişmelerin ve sürecin takibinin sağlanması

     

 

25

Birimin tetkik raporları ve veri analizi sonucu (anketler vb.) elde ettiği bilgileri paydaş memnuniyetinin artırılmasına yönelik kullandığı alanların mevcut olması

     

 

26

Birim personelinin, proses kartlarıyla birimine tanımlanan hedefleri biliyor olması

     

 

27

Birime tanımlı hedef ve eylemlerin gerçekleştirilmesi sağlamak amacıyla aksiyon planlarının oluşturulması

     

 

28

Proses Kartında Birimlere tanımlanan hedeflerin gerçekleşme düzeyinin takip edilmesi

     

 

29

Proses kartlarıyla birime tanımlanan hedefleri gerçekleştirmeye yönelik yeterli kaynağın mevcut olması

     

 

30

İlgili prosesler ve hedeflerin gerçekleştirilmesiyle ilgili risklerin belirlenmesi

     

 

31

Risklerin ortadan kaldırılması / minimize edilmesi ile ilgili çalışmalar yapılması

     

 

32

Kalite Yönetim Sisteminin ihtiyaç duyduğu prosedürlerin / dokümanların mevcut ve güncel olarak kullanımda olması

     

 

33

Dokümanların hazırlanması onayı dağıtımı ve kontrolünün ilgili prosedüre uygun olarak yapılması (Doküman kodu alınmamış bir dokümanın kullanılıp kullanılmadığı sorgulanır)

     

 

34

Merkezi olarak elektronik ortama kaydedilenler (dokümantasyon sistemi, iş akış sistemi, vb.) dışında kalan dokümanların (Birim toplantı tutanakları, birim iç/dış paydaş analizleri vb.) elektronik ortamda yedeklenmesi, korunabilir ve ulaşılabilir durumda olması

     

 

35

Doküman veya kayıtların muhafazasının ve arşivlenmesinin ilgili prosedürlere uygun olarak yapılması

     

 

36

Organizasyon Şemasının mevut ve güncel olması

     

 

37

Birim / Bölüm Yöneticisinin sorumlu olunan yasal şartlar ve mevzuat hakkında bilgi sahibi olması.

     

 

38

Birim / Bölümün performansı hakkında tüm birim / bölüm çalışanlarının haberdar olması

     

 

39

Hizmetlerin gerçekleştirilmesi için gerekli olan yazılım ve donanımın mevcut olması.

     

 

40

Hizmeti gerçekleştirmek üzere gerekli olan tüm ekipman ve teçhizatın mevcut olması

     

 

41

Hizmet sunumunu aksatabilecek ekipmanlar / teçhizatlar için bakım planlarının yapılması ve gerçekleştirilen bakımların kayıt altına alınması.

     

 

42

Birimde kullanıla taşınır malların kayıt altında olması ve ilgililere teslimin mevzuata uygun olması

     

 

43

Üçüncü şahıslara hizmet veren cihazlar olması durumunda kalibrasyon hizmetlerinin yapılıyor olması

     

 

44

Birim web sayfasının güncel olması (Duyurular, etkinlik paylaşımları, web sayfası içerisindeki linklerin çalışıyor olması, iletişim bilgilerinin güncelliği vb.

     

 

45

Birim web sayfasında birim hakkında yeterli derecede bilgi bulunması

     

 

46

Kalite Yönetim Sisteminin etkin bir şekilde uygulanması, proseslerinin işleyişi ve kontrolü için gerekli Kalite Sorumlularının (akademik ve idari birimlerde: birim kalite temsilcisi, birim kalite komisyonu; akademik birimlerde ayrıca:  birim öğrenci kalite temsilcisi, birim öğrenci kalite komisyonu, birim bölüm/program akreditasyon temsilcileri)  belirlenmesi

     

 

47

Birime ait dergi vb.. sürekli yayınlar var ise bu tür yayınlara tüm paydaşların erişilebilirliğinin sağlanması

     

 

48

Birim faaliyet raporlarında yer alan verilerin birimdeki faaliyetleri anlatması için yeterli düzeyde olması ve yıllar itibariyle karşılaştırmalı olarak yapılıyor olması

     

 

49

Akademik personelin performansının ölçülmesi

     

 

50

Birimde iç iletişim yöntemlerinin tanımlanması ve uygulanması (toplantı,  mail vb.)

     

 

51

Birimde dış iletişim yöntemlerinin tanımlanması ve uygulanması (paydaş görüşmeleri, paydaş toplantıları vb.)

     

 

52

İş akışlarının hazır ve güncel olması

     

 

53

İş akışlarının fiili uygulama ile örtüşüyor olması

     

 

54

Hassas görev tespit formu ve envanter formunun oluşturulmuş olması

     

 

55

İdari personel veya idari görevi bulunan akademik personel görevden ayrıldığında "görev devir formu"nun imzalatılmış olması

     

 

56

Birimlerdeki tüm ofisler, ortak kullanım alanları, çalışma bölgeleri, dosya sırtları ve demirbaşların prosedürlere uygun olarak tanımlanmış olması

     

 

57

Birimlerde yapılan işlerin geriye doğru izlenebilirliğinin sağlanması (Süreçlerin kayıtlı bir şekilde yönetiliyor olması)

     

 

58

İç tetkik sonucu tespit edilen uygunsuzlukların ve açılan düzeltici faaliyetlerin takip edilmesi

     

 

59

İç tetkik sonucu kayıt altına alınan düzeltici faaliyetlerin uygulanması

     

 

60

Uygunsuzluklar için düzeltici faaliyetlerin planlanması ve uygulanması

     

 

61

Birimin, daha önce ortaya çıkan uygunsuzluğun tekrarını önlemek amacıyla uygunsuzlukların nedenini giderecek düzeltici faaliyetleri başlatması

     

 

62

Tamamlanan uygunsuzluk ve düzeltici faaliyetlerin etkinliklerinin kontrol edilmesi

     

 

63

Uygunsuzluk ve düzeltici faaliyetlere ilişkin kayıtların muhafaza edilmesi

     

 

64

İç deneticiler tarafından gerçekleştirilen İç denetim sonucu ortaya çıkan uygunsuzluklar için düzeltici faaliyetlerin planlanması

     

 

65

Kalite Yönetim Sisteminde kapsam dışı tutulan maddelerin gerekçeleri ile birlikte dokümante edilmesi

     

 

Kalite Koordinatörlüğü

66

Kalite Yönetim Sistemi kapsamında yürütülen faaliyetlere ilişkin oluşturulan dokümanların ilgili birimlere dağıtımının yapılarak sorumlu personellerin bilgilendirilmesi

     

 

67

İç hususlar, dış hususlar, kuruluş bağlamı ve paydaşların belirlenmesi

     

 

68

Dokümanların hazırlanması onayı dağıtımı ve kontrolünün dokümanların kontrol prosedürüne uygun olarak yapılması

     

 

69

Dokümanların elektronik ortamda yedeklenmesi, korunabilir ve ulaşılabilir durumda olması

     

 

70

Uygunsuzluk ve düzeltici faaliyetler ile ilgili dokümante edilmiş prosedür oluşturulması ve uygulanıyor olması

     

 

71

Proseslerin oluşturulması

     

 

72

Kaynakların doğru tanımlanmış olması ve tanımlanan kaynakların mevcut olması

     

 

73

Prosesler sonucunda ortaya konulan girdilerin çıktılarının mevcut olması

     

 

74

Proses sorumlularının belirlenmesi

     

 

75

Proseslerin ve hedeflerin izlenmesi

     

 

76

Geri bildirim sürecinin yönetimi için gerekli bilgilerin alınması

     

 

77

Geri bildirimlerle ilgili hedeflerde, performans kriterlerinin belirlenmesi ve belirli aralıklarla gözden geçirilmesi

     

 

78

Geri bildirim sahibinin ve diğer ilgililerin süreç hakkında bilgilendirilmesinin sağlanması

     

 

79

YGG toplantılarında geri bildirim süreçlerinin değerlendirilmesi

     

 

80

Müşteri memnuniyeti politikasının oluşturulması

     

 

81

Müşteri memnuniyeti politikasının diğer politikalar ile uyumlu olması

     

 

82

Müşteri memnuniyeti politikası oluşturulurken paydaş beklenti ve ihtiyaçlarının gözetilmesi

     

 

83

Geri bildirimleri ele alma prosesinin diğer proseslerle uyumluluğu olması

     

 

84

Paydaş geri bildirim süreci ile ilgili personele gerekli eğitimlerin verilmesi

     

 

85

Müşteri Memnuniyeti Yönetim sisteminde bilgi güvenliğinin sağlanması

     

 

86

Dış kaynaklı dokümanların tanımlanması

     

 

87

Dış kaynaklı dokümanların güncel tutulması,  güncelleme yönteminin tanımlanması

     

 

88

Kalite El Kitabının mevcut ve güncel olması, erişilebilir durumda olması

     

 

89

İç ve dış hususlarla ilgili tarafların ihtiyaç ve beklentilerini göz önüne alarak risk ve fırsatların belirlenmesi

     

 

90

Risk ve fırsatlar için yöntem belirlenmesi ve uygulanması

     

 

91

Risk ve fırsatlara yönelik faaliyetlerin belirlenmesi

     

 

92

Risk ve fırsatlara yönelik belirlenen faaliyetlerin Kalite Yönetim Sistemi ve Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi sürecine entegre edilmiş olması

     

 

93

Kalite Yönetim Sistemi ve Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi kapsamı ve uygulanmasına yönelik olarak çalışanlara eğitim verilmesi ve bilgilendirme toplantıları yapılması

     

 

94

Kalite Yönetim Sistemi ve Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi kapsamında verilen eğitimlerle ilgili eğitim kayıtlarının oluşturulması

     

 

95

Kalite Yönetim Sistemi ve Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sisteminin oluşturulması, uygulanması, sürdürülmesi ve sürekli iyileştirilmesi için gerekli olan kaynakların belirlenmiş ve sağlanmış olması

     

 

96

Kalite Yönetim Sistemi ve Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sisteminin etkin bir şekilde uygulanması için gerekli alt yapının belirlenmiş, sağlanmış ve sürdürülmekte olması

     

 

97

Kalite Yönetim Sistemi ve Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sisteminin kapsamının belirlenmesi ve dokümante edilmesi

     

 

98

Kalite Yönetim Sistemi ve Müşteri Memnuniyeti Yönetim Sistemi kapsamında izlenmesi ve ölçülmesi gereken verilerin belirlenmesi

     

 

99

İzleme ve ölçme işleminin uygulanmasının, sonuçlarının analiz edilmesi ve değerlendirmesine yönelik zaman planlanmasının yapılması

     

 

100

İç tetkikçilerin yeterli kalifikasyona (sertifika vb.) sahip olması

     

 

101

İç tetkik soru listelerinin mevcut olması

     

 

102

İç tetkikin planlanması, gerçekleştirilmesi, sonuçların rapor edilmesi ve kayıtların muhafaza edilmesi için sorumluluklar ve şartların dokümante edilmiş bir prosedürde tanımlanması

     

 

103

İç tetkikin planlamaya uygun olarak yapılması

     

 

104

Tetkik programı ve geçmiş tetkiklerin sonuçları da dahil olmak üzere, tetkik edilecek alanların ve proseslerin önem ve durumları dikkate alınarak planlanması

     

 

105

İç tetkik raporunun hazırlanması

     

 

106

Düzenli periyotlarda Yönetimin Gözden Geçirme (YGG) toplantısı yapılması

     

 

107

YGG toplantı sunumlarının yapılması

     

 

108

YGG toplantı tutanağının oluşturulması

     

 

109

YGG gündeminin standarda uygun olarak belirlenmesi

     

 

110

Bir önceki YGG’ de alınan kararlar gerçekleştirilmesi

     

 

111

YGG’de alınan kararların sorumlu ve terminlerinin belirlenmesi

     

 

112

Bir önceki seneye ait YGG toplantı kaydının kayıt altında olması

     

 

Personel Daire Başkanlığı

113

Yeni başlayan personele yönelik oryantasyon eğitimlerinin planlanması ve uygulanması

     

 

114

Periyodik hizmet içi eğitim planına ulaşılabilmesi

     

 

115

Eğitim kayıtlarının tutulması

     

 

116

Eğitim sonrası memnuniyet/kazanımların ölçülmesi

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Adı Soyadı

İmza

Baş Tetkikçi

 

 

Tetkikçi

 

 

Gönüllü Üye

 

 

Gönüllü Üye