Birim/Bölüm |
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ |
|||||
Ana Proses Adı |
1-EĞİTİM ÖĞRETİM |
|||||
Alt Proses Adı |
1.1 Programların Tasarımı, Onayı, Sürekli İzlenmesi ve Güncelleme Prosesi |
|||||
Hedefler |
Eylemler |
Eylem İçin Gerekli Kaynaklar(1) |
Eylemin Temin Tarihi |
Eylemin Gerçekleştirilmesinden Sorumlu Birim/Komiyon(3) |
Eylemin Çıktıları(4) |
Açıklama |
H.1 İç ve dış paydaşlardan alınan görüşler çerçevesinde programlar tasarlamak |
E.1.1. Paydaş görüşlerinin alınması için anketler düzenlenmesi |
Paydaş talebi |
Her yıl Temmuz ayı |
Birim Kalite Komisyonu |
Paydaş görüşü alınan anketler |
|
H.2 Ders Bilgi Paketlerini oluşturmak ve güncel tutmak. |
E.2.1 Ders Bilgi Paketlerinin oluşturulması ve güncellenmesi için birim ve rektörlükte komisyon oluşturularak ders bilgi paketi veri giriş takiplerinin yapılması |
Birincil ve İkincil kaynaklar |
Her yıl Ağustos Ayı |
Birim Kalite Komisyonu Anabilim dalları |
Komisyon tutanakları |
|
H.3. Mezunlarla iletişimi güçlü tutmak |
E.3.1. Mezunlarla iletişimin artırılması için eylem planı hazırlanması |
Paydaş talebi Sektör talebi |
Her yıl Kasım ayı |
Birim Kalite Komisyonu |
Mezun bilgi sistemine kayıtlı mezun sayısı |
|
H.4 Akademisyenlerin yazılı sınavlarda alternatif soru tiplerini kullanmalarını sağlamak |
E.4.1 Öğretim Elemanlarına, sınavlarında alternatif soru tiplerinin kullanımı artırmak için eğitim öğretim dönemi başında yapılan akademik kurul toplantılarında bilgilendirme yapmak |
Akademik Kurul Toplantı tutanağı |
Her yıl Eylül Ayı |
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
|
Toplantı Tutanağı |
|
E.4.3 Birim Kalite Komisyonları tarafından her eğitim öğretim dönemi sonunda sınavlarda alternatif soru tipleri kullanılan derslerle ilgili girilen verilerin kontrolünü yapmak ve bu verilerin rapor formatında yayınlanmasını sağlamak |
Birim Kalite Kurulu Raporu |
Her yıl Kasım Ayı |
Birim Kalite Komisyonunu |
Alternatif soru tipleri kullanılan derslere ilişkin veri raporları |
|
Birim/Bölüm |
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ |
|||||
Ana Proses Adı |
1-EĞİTİM ÖĞRETİM |
|||||
Alt Proses Adı |
1.2 Öğrenci Merkezli Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme Prosesi |
|||||
Hedefler |
Eylemler |
Eylem İçin Gerekli Kaynaklar(1) |
Eylemin Temin Tarihi (2) |
Eylemin Gerçekleştirilmesinden Sorumlu Birim/Komisyon(3) |
Eylemin Çıktıları(4) |
Açıklama |
H.1. Programlarda yer alan derslerin kredi değerlerini belirlemek için iş yükü anketleri uygulamak
|
E.1.1. İş yükü anketlerinin güncellenip güncellenmediğinin Birim Kalite Temsilcileri tarafından birim yönetimine ve kalite koordinatörlüğüne raporlanması |
Birim Kalite Komisyonu talebi |
Her yıl Ağustos ayı |
Birim Kalite Komisyonu ve Lisansüstü Eğitim Enstitüsü yönetimi
|
Anket sayısı |
|
E.1.2. İş yükü anketlerine göre ders planlarının güncellenmesi |
Anket sonuçları |
Her yıl Ağustos ayı |
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü yönetimi ve Anabilim Dalı Başkanları |
İş yükü anketine göre düzenlenen ders planı ve program sayısı |
|
|
H.2. Öğrencilerin, akademik danışmanlarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amacıyla anketler uygulamak |
E.2.1. Uygulanan anketlerin rapor haline getirilerek web sayfalarından yayımlanması |
Paydaş talebi |
Her yıl Kasım ayı |
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü yönetimi ve Anabilim Dalı Başkanları |
Ankete katılan öğrenci sayısı |
|
H.3. Öğrenci başarı durum formlarının her dönem başında akademik danışmanlar tarafından hazırlanmasını sağlamak |
E.3.1. Öğrenci başarı durum formlarının doldurulup doldurulmadığının Birim Kalite Temsilcisi tarafından birim yönetimine ve kalite koordinatörlüğüne raporlanması
|
Birim Kalite Komisyon talebi
|
Her yıl Ocak-Temmuz ayı |
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü yönetimi ve Anabilim Dalı Başkanları |
Başarı durum formu |
|
H.4. Staj veya uygulama imkanlarını artırmak |
E.4.1. Staj veya uygulama yapılan program sayısını artırmak için eylem planı hazırlanması |
- |
- |
- |
- |
- |
H.5. Öğrenci başarısını ölçme ve değerlendirmede ara sınav ve final sınavları dışında "Başarı Değerlendirme Yöntemlerini" (BDY) kullanmak (proje, ödev, uygulama, okuma vb.) |
E.5.1. Öğretim elemanlarına, eğitim öğretim dönemi başında yapılan akademik kurul toplantılarında BDY'nin kullanımını artırmak amacıyla bilgilendirme yapmak |
Öğretim Elemanı, İlgili Anabilim Dalı Başkanlıkları |
Eylül ayı 1-20 arası |
Anabilim Dalı Başkanlıları, İlgili Komisyon
|
Akademik Kurul Tutanakları, BDY Belirlenmiş Dersler
|
- |
H.6. 21. yy yetkinliklerini program kazanımlarına yansıtmak |
E.6.1. Bilgi iletişim teknolojilerinin kullanımı, karar verme, yaratıcı düşünme ve inovatif düşünme gibi yaşam becerilerini geliştirici etkinlikler düzenlemek |
Sektör talebi Teknolojik gelişmeler |
Eğitim – Öğretim süreci içerisinde |
Anabilim Dalı Başkanlıkları ve Lisansüstü Eğitim Enstitüsü yönetim |
Etkinlik sayısı |
*Konferans – Seminer – Toplantı - Söyleşi vb. |
Birim/Bölüm |
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ |
|||||
Ana Proses Adı |
1-EĞİTİM ÖĞRETİM |
|||||
Alt Proses Adı |
1.3 Öğrencinin Kabulü ve Gelişimi, Tanıma, Sertifikalandırma ve Eğitim Öğretim Kadrosu Prosesi |
|||||
Hedefler |
Eylemler |
Eylem İçin Gerekli Kaynaklar(1) |
Eylemin Temin Tarihi |
Eylemin Gerçekleştirilmesinden Sorumlu Birim/Komisyon(3) |
Eylemin Çıktıları(4) |
Açıklama |
H.1. Merkezi yerleştirme ile gelen öğrencilere üniversitemizi ve ilimizi tanıtan programlar yapmak |
E.1.2. Üniversitemizi tercih edecek aday öğrenciler ile üniversitemize yerleşen öğrencilere yönelik akademik birimleri tanıtıcı görsel doküman hazırlayarak "Birim" ve "Aday Öğrenciler" sayfalarında yayımlamak |
- |
- |
- |
- |
|
H.2. Merkezi yerleştirme dışında kalan öğrenciler için (YÖS, ÇAP, Yandal, Özel Yetenek, Yatay Geçiş, Lisansüstü) tanıtım faaliyetleri yapmak |
E.2.1. Merkezi yerleştirme dışında kalan öğrenciler için oryantasyon programları düzenlemek |
- |
- |
- |
- |
|
H.3. Önceki formal, non-formal ve informal öğrenmeler konusunda öğrencilere bilgilendirme çalışmaları yapmak |
E.3.1. Önceki formal ve non-formal öğrenmelerin başvuru şartlarının öğrencilere e-posta ve internet sayfası yoluyla duyurulması |
- |
- |
- |
- |
|
H.4. Öğrencilerin akademik ve kariyer gelişimini izlemek üzere çalışmalar yapmak ve programlar düzenlemek |
E.4.1. Öğrencilerin kariyer gelişimlerine yönelik programlar düzenlemek |
Paydaş talebi Sektör talebi |
Her yıl Mayıs ayı |
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Yönetim Öğrenci Danışmanları Kariyer geliştirme uygulama ve araştırma merkezi |
Yapılan program tutanakları |
-İş Sağlığı ve Güvenliği |
H.5. Eğitim öğretim kadrosunun yetkinlikleri ile ders içeriklerinin örtüşmesini sağlamak |
E.5.1. Öğretim elemanlarının doktora \ özel akademik çalışma alanları çerçevesinde ders görevlendirmelerini yapmak |
Ders görevlendirmesine ilişkin yönetim kurulu Dönem bazlı öğretim üyesi ders dağılım çizelgesi |
Her yıl Eylül ve Şubat ayları |
Anabilim dalı başkanlığı Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Yönetim |
Dönem bazlı öğretim elemanı ders dağılım çizelgesi |
Ders Görevlendirme Formu (uzmanlık alan kısmı) Jüri öneri formu (uzmanlık alan kısmı) |
E.5.2. Bir programda yer alan öğretim elemanlarının haftalık ders saatlerinin dengeli olması |
- |
- |
- |
- |
|
|
H.6. Kurum dışından ders vermek üzere görevlendirilen öğretim elemanı seçimi ve davet edilmesi usullerini tanımlamak |
H.6.1 Kurum dışından ders vermek için gelen öğretim elemanlarının seçimi için esas ve usuller belirlemek |
- |
- |
- |
- |
|
Birim/Bölüm |
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ |
|||||
Ana Proses Adı |
2-ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE TOPLUMA HİZMET |
|||||
Alt Proses Adı |
2.1-Araştırma Kaynakları ve Hedefleri Prosesi |
|||||
Hedefler |
Eylemler |
Eylem İçin Gerekli Kaynaklar(1) |
Eylemin Temin Tarihi |
Eylemin Gerçekleştirilmesinden Sorumlu Birim/Komisyon(3) |
Eylemin Çıktıları(4) |
Açıklama |
H.1. Birimler tarafından Ar-Ge süreçleri ile eğitim-öğretim süreçlerinin bütünleştiği alanlar ile ilgili çalışmalar yapmak |
E.1.1. Lisans ve lisansüstü öğrencilerin Ar-Ge faaliyetlerine katılımının sağlanması için doküman hazırlamak ve tanıtım toplantıları düzenlenmesi |
Doküman Öğrenci Etkinlik |
Her Kasım ayı sonunda |
Anabilim dalları ve Lisansüstü Eğitim Enstitüsü |
Tanıtıma katılan öğrenci sayısı |
|
E.1.2. Kuluçka Merkezi ve Hobi Atölyesinin tanıtımına yönelik farkındalık etkinlikleri düzenlenmesi |
Doküman Öğrenci Etkinlik |
Her Kasım ayı sonunda |
Anabilim dalları, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü ve Birim Kalite Komisyonu |
Kuluçka Merkezi ve Hobi Atölyesine başvuran öğrenci sayısı |
|
|
H.3. Sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel yapıya katkı sağlayan araştırma çalışmaları yapmak |
E.3.1. Çay ana maddeli ürünler geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapılması |
Proje başvurusu Cihaz Araştırmalar |
Her Aralık ayında |
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü ve Anabilim dalları |
Proje sayısı
|
Enstitü Kurulunda Çay İhtisası ile ilgili bilgilendirmenin yapılması. |
E.3.2. Şehrin ve bölgenin sosyo ekonomik ve kültürel özelliklerinin araştırılması ve tanıtılmasına yönelik projeler geliştirilmesi |
Proje başvurusu Cihaz Araştırmalar |
Her Aralık ayında |
Anabilim dalları ve Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
|
Proje sayısı
|
Tez, Seminer ve Bitirme Projesi çalışmaları. |
|
H.4. Laboratuvarlarda bulunan cihazların envanterinin oluşturularak etkin kullanımını sağlamak |
E.4.1. Cihaz envanter yazılımı geliştirilmesi |
- |
- |
- |
- |
|
Birim/Bölüm |
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ |
|||||
Ana Proses Adı |
2-ARAŞTIRMA GELİŞTİRME VE TOPLUMA HİZMET |
|||||
Alt Proses Adı |
2.2- Araştırma Performansının İzlenmesi ve İyileştirilmesi Prosesi |
|||||
Hedefler |
Eylemler |
Eylem İçin Gerekli Kaynaklar(1) |
Eylemin Temin Tarihi |
Eylemin Gerçekleştirilmesinden Sorumlu Birim/Komisyon(3) |
Eylemin Çıktıları(4) |
Açıklama |
H.2. Birimler tarafından öğretim elamanlarının araştırma performanslarını izlemek ve teşvik etmek |
E.2.1. Araştırma Performansı en iyi öğretim elemanlarını çeşitli yollarla (tören, internet sayfası, haber vb.) onure etmek |
- |
- |
- |
- |
|
H.3. Birimlerin Ar-Ge faaliyetleriyle ilgili ve öğretim elemanlarının araştırma performansını da kapsayan yıllık özdeğerlendirme ve iyileştirme faaliyetlerini içeren rapor hazırlayıp web sayfalarından duyurmak |
E.3.1. Araştırma ve Geliştirme Performans Raporu hazırlama kılavuzunun hazırlanması |
- |
|
- |
- |
|
Birim/Bölüm |
LİSANSÜSTÜ EĞİTİM ENSTİTÜSÜ |
|||||
Ana Proses Adı |
3-YÖNETİM, İDARİ VE DESTEK PROSESİ |
|||||
Alt Proses Adı |
3.1-Yönetimin Etkinliği, Birimlerin Yapısı ve Destek Hizmetleri |
|||||
Hedefler |
Eylemler |
Eylem İçin Gerekli Kaynaklar(1) |
Eylemin Temin Tarihi |
Eylemin Gerçekleştirilmesinden Sorumlu Birim/Komisyon(3) |
Eylemin Çıktıları(4) |
Açıklama |
H.1 Organizasyon yapısı ve iş akış süreçlerini güncel tutmak |
E.1.1 Kalite Koordinatörlüğü tarafından birimlerdeki organizasyon yapısı ve iş akış süreçlerinin güncelliğinin takip edilmesi |
-Organizasyon Şeması, -Görev tanım Formları |
Her yıl Haziran ayı |
Birim Kalite Komisyonu |
-Organizasyon Şeması -Görev tanım Formları -Faaliyet Raporu -İş Akış Formları |
|