1. Eğitim Öğretim |
||||||
1.1. Programların tasarımı, onayı, sürekli izlenmesi ve güncellenmesi prosesi |
||||||
Hedefler |
Eylem için gerekli kaynaklar |
Eylemin gerçekleşme tarihi |
Eylemin sorumluları |
Eylemin çıktıları |
Açıklama |
|
H.1 -İç ve dış paydaşlardan alınan görüşler çerçevesinde programlar tasarlamak |
Eylem 1- 1. Paydaş görüşlerinin alınması için anketler düzenlenesi |
İç ve Dış Paydaşlar |
Her Yıl Nisan-Mayıs |
Fakülte Kalite Komisyonu |
Anketler-Raporlar-Değerlendirme Raporu |
|
H.2 -Ders bilgi paketlerini oluşturmak ve güncel tutmak |
Eylem 2- 1. Ders bilgi paketlerinin oluşturulması ve güncellenmesi için birim ve rektörlükte komisyon oluşturularak ders bilgi paketi veri giriş takiplerinin yapılması |
Öğretim Elemanı,ilgili Fakülte |
Her Eğitim-Öğretim |
Fakülte Kalite Komisyonu |
Değerlendirme Raporları Komisyon Kararları |
|
H. 3 -Mezunlarla iletişimi güçlü tutmak |
Eylem 2- 1. Mezunlarla iletişimin artırılması için eylem planı hazırlanması 2 |
Sosyal Medya, Üniversite Yazılımı |
Sürekli |
Fakülte Kalite Komisyonu |
Mezun Bilgisi |
|
H. 4 -Akademisyenlerin yazılı sınavlarda alternatif soru tiplerini kullanmalarını sağlamak |
Eylem 2- 1. Öğretim elemanlarına, sınavlarında alternatif soru tiplerinin kullanımını artırmak için eğitim öğretim dönemi başında yapılan akademik kurul toplantılarında bilgilendirme yapmak |
Akademik Personel |
Senenin Her |
Dekanlık ve |
Toplantı Tutanakları |
Her eğitim - öğretim yılı başında Birim Kalite Komisyonu yapacağı toplantıda sınavlarla ilgili alternatif soru tipleri kullanılması için Bölümleri teşvik eder |
Eylem 2- 3. Birim kalite komisyonları tarafından her eğitim öğretim dönemi sonunda sınavlarda alternatif soru tipleri kullanılan derslerle ilgili girilen verilerin kontrolünü yapmak ve bu verilerin rapor formatında yayımlanmasını sağlamak |
Sınavlarda kullanılan örnek |
Her eğitim - öğretim |
Fakülte Kalite Komisyonu |
Alternatif soru türlerinin yaygınlaşması |
|
|
H. 5 -Birimler tarafından program tanıtımları yapılarak başarılı öğrencilerin tercihlerini artırmak |
E.2.1Her akademik birimde programların tanıtımı için etkinlikler düzenlemek (okul ziyareti, konferans vb.) E |
Okullar, Basın Yayın |
Her Eğitim-Öğretim |
İlgili Bölüm Komisyonları |
Nitelikli öğrenci sayısında artış |
|
|
1.2-Öğrenci Merkezli Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme Prosesi |
||||||
|
Eylem için gerekli kaynaklar |
Eylemin gerçekleşme tarihi |
Eylemin sorumluları |
Eylemin çıktıları |
Açıklama |
|
H.1 -Programlarda yer alan derslerin kredi değerlerini belirlemek için iş yükü anketleri uygulamak |
Eylem 1- 1. İş yükü anketlerinin güncellenip güncellenmediğinin Birim Kalite Temsilcileri tarafından birim yönetimine ve kalite koordinatörlüğüne raporlanması |
Öğrenci , Ölçme ve Değerlendirme Uygulama ve Araştırma Merkezi, Öğretim Elemanları |
4 yılda bir |
Fakülte Kalite Komisyonu, İlgili Bölüm Komisyonları |
Anketler Anket sonuçlarına göre revize edilmiş iş yükleri ile daha gerçekçi belirlenmiş ders kredileri, Gerekirse ders içeriklerinin güncellenmesi, |
|
Eylem 1- 2. İş yükü anketlerine göre ders planlarının güncellenmesi |
Öğretim Elemanları İş Yükü Anket Sonuçları |
4 yılda bir |
Fakülte Kalite Komisyonu, İlgili Bölüm Komisyonları |
|
|
|
H. 2-Öğrencilerin, akademik danışmanlarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amacıyla anketler uygulamak |
E.2.1. Uygulanan anketlerin rapor haline getirilerek web sayfalarından yayımlanması |
Web Sayfası,Öğrenciler, |
|
Fakülte Kalite Komisyonu, İlgili Bölüm Komisyonları |
|
|
H.3- Öğrenci başarı durum formlarının her dönem başında akademik danışmanlar tarafından hazırlanmasını sağlamak |
E.3.1. Öğrenci başarı durum formlarının doldurulup doldurulmadığının Birim Kalite Temsilcisi tarafından birim yönetimine ve kalite koordinatörlüğüne raporlanması |
Öğrenci, Öğrenci Danışmanları ,Dekanlık ve Birim Kalite Koordinatörlüğü |
Eylül ayı 1-15 arası |
Öğrenci Danışmanları |
Başarı durum |
|
H.4- Staj veya uygulama imkanlarını artırmak |
Eylem 4- 1. Staj veya uygulama yapılan program sayısını artırmak için eylem planı hazırlanması |
Öğrenci Staj Yeri/İş yeri |
|
İlgili Bölüm Komisyonu |
|
|
H.5. Öğrenci başarısını ölçme ve değerlendirmede ara sınav ve final sınavları dışında "Başarı Değerlendirme Yöntemlerini" (BDY) kullanmak (proje, ödev, uygulama, okuma vb.) |
Eylem 5.1. Öğretim elemanlarına, eğitim öğretim dönemi başında yapılan akademik kurul toplantılarında BDY'nin kullanımını artırmak amacıyla bilgilendirme yapmak |
Öğretim Elemanı, İlgili Bölüm Başkanlıkları |
Eylül ayı 1-15 arası |
Bölüm Başkanlıları, İlgili Bölüm Komisyonu |
Akademik Kurul Tutanakları, BDY Belirlenmiş Dersler |
|
H.6 - 21. yy yetkinliklerini program kazanımlarına yansıtmak |
Eylem 6- 1. Bilgi iletişim teknolojilerinin kullanımı, karar verme, yaratıcı düşünme ve inovatif düşünme gibi yaşam becerilerini geliştirici etkinlikler düzenlemek. |
Öğrenci , İlgili Bölüm Başkanlıkları |
|
İlgili Bölüm Komisyonu ve Birim Kalite Koordinatörlüğü |
|
|
1.3-Öğrencinin Kabulü ve Gelişimi, Tanıma, Sertifikalandırma ve Eğitim Öğretim Kadrosu |
||||||
Hedefler |
Eylem için gerekli kaynaklar |
Eylemin gerçekleşme tarihi |
Eylemin sorunluları |
Eylemin çıktıları |
Açıklama |
|
H. 1- Merkezi yerleştirme ile gelen öğrencilere üniversitemizi ve ilimizi tanıtan programlar yapmak |
Eylem 1- 2. Üniversitemizi tercih edecek aday öğrenciler ile üniversitemize yerleşen öğrencilere yönelik akademik birimleri tanıtıcı görsel doküman hazırlayarak "Birim" ve "Aday Öğrenciler" sayfalarında yayımlamak |
Yerleşen Öğrenci , Rektörlük ve İlgili Birimler |
Eylül ayı 1-30 Arası |
Dekanlık ve İlgili Birim Komisyonları |
Öğrencilerin ili ve Üniversiteyi tanıması |
|
H.2- Merkezi yerleştirme dışında kalan öğrenciler için (YÖS, ÇAP, Yandal, Özel Yetenek, Yatay Geçiş, Lisansüstü) tanıtım faaliyetleri yapmak |
Eylem 2- 1. Merkezi yerleştirme dışında kalan öğrenciler için oryantasyon |
Yerleşen Öğrenci , Rektörlük ve İlgili Birimler |
Eylül ayı 1-30 Arası |
Dekanlık ve İlgili Birim Komisyonları |
Öğrencilerin ili ve Üniversiteyi tanıması |
|
H.3. Önceki formal, non-formal ve informal öğrenmeler konusunda öğrencilere bilgilendirme çalışmaları yapmak |
|
Yerleşen Öğrenci, Rektörlük ve İlgili Birimler |
Eylül ayı 1-30 Arası |
Dekanlık ve İlgili Birim Komisyonları |
Önceki formal ve non-formal öğrenmeler yeni öğrenmeler ile bütünleştirilmesi ve öğrencinin mağdur edilmemesi |
|
H. 4-Öğrencilerin akademik ve kariyer gelişimini izlemek üzere çalışmalar yapmak ve programlar düzenlemek |
Eylem 4-1. Öğrencilerin kariyer gelişimlerine yönelik programlar düzenlemek |
Öğrenci, Dış Paydaşları , Bölüm Başkanlıkları |
Her Yıl |
Dekanlık ve İlgili Birim Komisyonları |
|
|
H. 5- Eğitim öğretim kadrosunun yetkinlikleri ile ders içeriklerinin örtüşmesini sağlamak |
Eylem 5-1. Öğretim elemanlarının doktora \ özel akademik çalışma alanları çerçevesinde ders görevlendirmelerini yapmak |
Ders Bilgi Paketi, Öğretim Elemanı,Öğretim Elemanı Yetkinlikleri |
Eylül ayı 1-30 Arası- Ocak , Şubat Ayı arası |
Dekanlık, Bölüm Başkanlıkları ve İlgili Birim Komisyonları |
Öğrencinin yetkin |
|
Eylem 5- 2. Bir programda yer alan |
Öğretim Elemanı, Ders Yükü |
Eylül ayı 1-30 Arası- Ocak , Şubat Ayı arası |
Dekanlık, Bölüm Başkanlıkları ve İlgili Birim Komisyonları |
Dengeli Yük Dağılımı |
|
|
H.6. Kurum dışından ders vermek üzere görevlendirilen öğretim elemanı seçimi ve davet edilmesi usullerini tanımlamak |
|
İlgili yönetmelikler |
İhiyaç olması halinde ders dönemi başlamadan görevlendirmeler yapılır |
Rektörlük |
Öğrencinin yetkin Kurum elemanlardan ders alması |
|
2. Ar-Ge Ve Topluma Hizmet |
|||||||
2.1-Araştırma Kaynakları ve Hedefleri |
|||||||
Hedefler |
Eylem için gerekli kaynaklar |
Eylemin gerçekleşme tarihi |
Eylemin sorumluları |
Eylemin çıktıları |
Açıklama |
||
H. 1- Birimler tarafından Ar-Ge süreçleri ile eğitim-öğretim süreçlerinin bütünleştiği alanlar ile ilgili çalışmalar yapmak |
Eylem 1- 1. Lisans ve lisansüstü öğrencilerin Ar-Ge faaliyetlerine katılımının sağlanması için doküman hazırlamak ve tanıtım toplantıları düzenlenmesi |
Öğrenci, Öğretim Elemanları, Toplantı Odası |
Her eğitim-öğretim dönemi İçerisinde |
Birim Kalite Koordinatörlüğü ve Dekanlık |
Toplantı Tutanakları, Sonuç Raporu |
|
|
Eylem 1- 2. Kuluçka Merkezi ve Hobi Atölyesinin tanıtımına yönelik farkındalık etkinlikleri düzenlenmesi |
|
|
|
|
|
||
H. 3- Sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel yapıya katkı sağlayan araştırma çalışmaları yapmak |
Eylem 3-1. Çay ana maddeli ürünler geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapılması |
Öğretim Elemanları Maddi Destek |
Sürekli |
İlgili Öğretim Elemanı |
Desteklenen Proje ve Sonuçları , Tez |
|
|
Eylem 3- 2. Şehrin ve bölgenin sosyo ekonomik ve kültürel özelliklerinin araştırılması ve tanıtılmasına yönelik projeler geliştirilmesi |
Öğretim Elemanları, |
Sürekli |
İlgili Öğretim |
Desteklenen Proje |
|
||
H.4. Laboratuvarlarda bulunan cihazların envanterinin oluşturularak etkin kullanımını sağlamak |
|
Cihaz Envanter Yazılımı |
Aralık Ayı Sonu
|
Rektörlük, Dekanlık, Bölüm Başkanlıkları, İlgili Birim Koordinatörlükleri |
Cihazların etkin kullanımını sağlanmış, gereksiz cihaz alımı önlenmiş olur. |
|
|
2.2- Araştırma Performansının İzlenmesi ve İyileştirilmesi |
|||||||
Hedefler |
Eylem için gerekli kaynaklar |
Eylemin gerçekleşme tarihi |
Eylemin sorunluları |
Eylemin çıktıları |
Açıklama |
||
H. 2- Birimler tarafından öğretim elamanlarının araştırma performanslarını izlemek ve teşvik etmek |
Eylem 2- 1. Araştırma Performansı en iyi öğretim elemanlarını çeşitli yollarla (tören, internet sayfası, haber vb.) onure etmek |
Öğretim Elemanları |
Tören Düzenlenecek ise Yılda Bir |
Dekanlık Rektörlük |
Öğretim Elemanlarının |
|
|
H.3. Birimlerin Ar-Ge faaliyetleriyle ilgili ve öğretim elemanlarının araştırma performansını da kapsayan yıllık özdeğerlendirme ve iyileştirme faaliyetlerini içeren rapor hazırlayıp web sayfalarından duyurmak |
|
Öğretim Elemanları |
Mayıs Ayı ve Aralık Ayı Sonu
|
Dekanlık Rektörlük |
Öğretim Elemanlarının |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Ana Proses Adı |
3- Yönetim, İdari Ve Destek Prosesi |
|||||
Alt Proses Adı |
3.1.-Yönetimin Etkinliği, Birimlerin Yapısı ve Destek Hizmetleri |
|||||
Hedefler |
Eylemler |
Eylem için gerekli kaynaklar (1) |
Eylemin temin tarihi (2) |
Eylemin gerçekleştirilmesinden sorumlu birim/ bölüm/ komisyon (3) |
Eylemin çıktıları (4) |
Açıklama |
H.1. Organizasyon yapısı ve iş akış süreçlerini |
İş akışlarının hazırlanması ve organizasyon yapısının oluşturulması |
İş akış formları ve organizasyon şeması |
Tüm yıl boyunca |
Birim Kalite Güvence Komisyonu |
İş akış formları |
|
-
Bu alana somut kaynaklar yazılacaktır.
-
Eylemin hangi tarihte veya hangi tarih aralığında yapılacağı açık şekilde yazılacaktır. (Örnek; Her yıl Mayıs ayı veya Aralık 2019)
-
Eylemin planlanması ve gerçekleştirilmesinden sorumlu olacaklar belirtilecektir. (Örnek; Bölüm Başkanı, Birim Kalite Temsilcisi, veya Birim Kalite Komisyonu gibi)
-
Eylemin ve eyleme tanımlı göstergelerin gerçekleştiğini belgeleyen kanıtlar yazılacaktır.
-
İhtiyaç duyulması halinde ek bilgi için doldurulacaktır.