| Ana Proses Adı | 1-Eğitim Öğretim | |||||
| Alt Proses Adı | 
 | |||||
| 
 Hedefler | 
 Eylemler | 
 Eylem İçin Gerekli Kaynaklar (1) | 
 Eylemin Termin Tarihi (2) | Eylemin Gerçekleştirilmesinden Sorumlu Birim/ Bölüm/ Komisyon (3) | 
 
 Eylemin Çıktıları (4) | 
 
 Açıklamalar | 
| H.1. İç ve dış paydaşlardan alınan görüşler çerçevesinde programlar tasarlamak | E.1.1. Paydaş görüşlerinin alınması için anketler düzenlenmesi | Anket için kullanılacak ölçek (anket formları), 
 | 
 Her yıl Haziran ayında 
 | 
 -Dekanlık -Bölüm Başkanlıkları | Uygulanmış Anket Formları, 
 
 | Programların planlaması ve revize edille bilmesi için ilgili Eğitim Öğretim Yılının son ayı olarak Haziran seçilmiştir. 
 | 
| H.2. Ders bilgi paketlerini oluşturmak ve güncel tutmak | E.2.1. Ders bilgi paketlerinin oluşturulması ve güncellenmesi için birimde komisyon oluşturularak ders bilgi paketi veri giriş takiplerinin yapılması | İnsan kaynağı | Dönem başlarında olmak üzere yılda iki kez | -Dekanlık -Bölüm başkanlıkları | -Ders içeriklerinin ihtiyaçlara cevap verebilecek şekilde güncellenmesi | 
 | 
| H.3. Mezunlarla iletişimi güçlü tutmak | E.3.1. Mezunlarla iletişimin artırılması için eylem planı hazırlanması | İnsan Kaynağı | Her yıl haziran ayında | -Dekanlık -Bölüm başkanlıkları | - Öğrencileri iş ve meslek yaşamlarında ihtiyaç duyacakları ve işverenlerin istediği bilgi, beceri, yeterliklerle donatmak - öğrencilerimizin iş yaşamları boyunca edindikleri bilgi, beceri, yeterliklerini koruma ve geliştirme fırsatlarına sahip olması 
 | 
 | 
| E.3.2. Mezun Bilgi Sistemindeki eksikliklerin giderilmesi | Bilişim teknolojileri | Her yıl haziran ayında | -Dekanlık -Bölüm Başkanlıkları | -Mezun öğrencilerle sıkı bir işbirliğinin sağlanarak istihdam edilebilirlik oranlarını artırmak | 
 | |
| 
 
 
 
 
 
 
 
 
 H.4. Akademisyenlerin yazılı sınavlarda alternatif soru tiplerini kullanmalarını sağlamak | E.4.1. Öğretim elemanlarına, sınavlarında alternatif soru tiplerinin kullanımını artırmak için eğitim öğretim dönemi başında yapılan akademik kurul toplantılarında bilgilendirme yapmak 
 
 | insan kaynağı | Her dönem başında | -Dekanlık -Bölüm başkanlıkları | -Akademisyenlerin sağlıklı ve güvenilir bir ölçme değerlendirme yapma oranının yüksek olması -dönem sonlarında başarı oranlama raporlarının hazırlanması ve buna göre yapılan iyileştirme planları | 
 | 
| E.4.2. Birim kalite komisyonları tarafından her eğitim öğretim dönemi sonunda sınavlarda alternatif soru tıpleri kullanılan derslerle ilgili girilen verilerin kontrolünü yapmak ve bu verilerin rapor formatında yayımlanmasını sağlamak | 
 | 
 | 
 | 
 | 
 | |
| H.5. Birimler tarafından program tanıtımları yapılarak başarılı öğrencilerin tercihlerini artırmak | E.5.1. Her akademik birimde programların tanıtımı için etkinlikler düzenlemek (okul ziyareti, konferans vb.) | İnsan kaynağı | Her yıl mayıs ayında | -Dekanlık -Bölüm başkanlıkları | -Başarı puanı yüksek öğrencilerin fakültemizi tercih etmesi | 
 | 
| Alt Proses Adı | 1.2. Öğrenci Merkezli Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme Prosesi | ||||||||||||||
| Hedefler | Eylemler | Eylem için gerekli kaynaklar (1) | Eylemin termin tarihi (2) | Eylemin gerçekleştirilmesinden sorumlu | Eylemin çıktıları (4) | Açıklama | |||||||||
| 
 | E.1.1- İş yükü anketlerinin güncellenip güncellenmediğinin Birim Kalite Temsilcileri tarafından birim yönetimine ve kalite koordinatörlüğüne raporlanması | Uygulanmış iş yükü anket formları, | Her yıl Haziran ayında | Dekanlık, | Birim Kalite Komisyonu İş yükü anketleri ve ders planları raporu | İş yükü anketlerinin Akademik Yıl Sonu olarak her yıl Haziran ayı olarak belirlenmiştir. | |||||||||
| E.1.2- İş yükü anketlerine göre ders planlarının güncellenmesi | Uygulanmış iş yükü anket formları, | Her yıl Eylül ayı | Dekanlık, | Ders Planları | Her Yıl Akademik Yılının Başı olan Eylül Ayı olarak planlanmıştır. | ||||||||||
| H.-2- Öğrencilerin, akademik danışmanlarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amacıyla anketler uygulamak | 
 | Uygulanmış Akademik Danışman Değerlendirme Anketi Formaları | Her yıl Haziran ayı | Dekanlık | Akademik Danışman Değerlendirme Anketi Sonuç Raporu | Her Eğitim Öğretim Yılının Haziran Ayı olarak belirlenmiştir. | |||||||||
| H.3 - Öğrenci başarı durum formlarının her dönem başında akademik danışmanlar tarafından hazırlanmasını sağlamak 
 | E.3.1 - Öğrenci başarı durum formlarının doldurulup doldurulmadığının Birim Kalite Temsilcisi tarafından birim yönetimine ve kalite koordinatörlüğüne raporlanması 
 | Öğrenci Başarı Durum Formu | Her yıl Eylül ve Şubat ayları | Akademik Danışmanlar | Doldurulan Öğrenci Başarı Durum Formları | Akademik takvimde yer alan derslerin başlama tarihinden önceki hafta tamamlanmalıdır. | |||||||||
| H.4- Staj veya uygulama imkanlarını artırmak | E.4.1- Staj veya uygulama yapılan program sayısını artırmak için eylem planı hazırlanması | Uygulama Okulları- Okul Uygulamaları yönergesi | Her yıl Haziran ve Ocak ayları | Fakülte ve Anabilim Dalı Uygulama Koordinatörü | Dönem sonu Değerlendirme Raporları | İlahiyat Fakültemizde Öğretmenlik Mesleğine yönelik Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda Bahar döneminde öğretmenlik uygulamaları yapılmaktadır. | |||||||||
| H.5- Öğrenci başarısını ölçme ve değerlendirmede ara sınav ve final sınavları dışında "Başarı Değerlendirme Yöntemlerini" (BDY) kullanmak (proje, ödev, uygulama, okuma vb.) | E.5.1- Öğretim elemanlarına, eğitim öğretim dönemi başında yapılan akademik kurul toplantılarında BDY'nin kullanımını artırmak amacıyla bilgilendirme yapmak | Önlisans Lisans Eğitim öğretim ve sınav yönetmeliği, | Her yıl Eylül ve Şubat ayları | Dekanlık, | Soru Sınav evrakları ve Dönem Sonu Komisyon Raporu | 
 | |||||||||
| H.6- 21. yy yetkinliklerini program kazanımlarına yansıtmak | E.6.1- Bilgi iletişim teknolojilerinin kullanımı, karar verme ve yaratıcı düşünme gibi yaşam becerilerini geliştirici etkinlikler düzenlemek | İlgili alan uzmanları, | Eğitim Öğretimsüresince | Dekanlık | Yıl Sonu Faaliyet Raporu | Fakültemiz öğrencilerinin 21.yy yetkinlikleri kazanınıma yönelik, ilgili alanların uzmanlarınca verilecek konferanslar, seminerler düzenlenecek ve İlahiyat Fakültesine özgü bazı önemli anma ve kutlama günlerine özel programlar gerçekleştirilecektir. | |||||||||
| Alt Proses Adı | 1.3. Öğrencinin Kabulü ve Gelişimi, Tanıma, Sertifikalandırma ve Eğitim Öğretim Kadrosu Prosesi | ||||||||||||||
| Hedefler | Eylemler | Eylem için gerekli kaynaklar (1) | Eylemin termin tarihi (2) | Eylemin gerçekleştirilmesinden sorumlu | Eylemin çıktıları (4) | Açıklama | |||||||||
| H.1- Merkezi yerleştirme ile gelen öğrencilere üniversitemizi, Fakültemizi ve ilimizi tanıtan programlar yapmak | E.1.1- Fakültemize yerleşen öğrencilere yönelik akademik birimleri tanıtıcı görsel doküman hazırlayarak "Birim" ve "Aday Öğrenciler" sayfalarında yayımlamak | Fakülte ve Üniversite tanıtım videolar, Oryantasyon Programı | Her yıl Eylül ayı | Fakülte Tanıtım Komisyonu Akademik Danışmanlar | Oryantasyon Programı Memnuniyet Anketi | 
 | |||||||||
| H.2- Merkezi yerleştirme dışında kalan öğrenciler için (YÖS, ÇAP, Yandal, Özel Yetenek, Yatay Geçiş, Lisansüstü) tanıtım faaliyetleri yapmak | E.2.1- Merkezi yerleştirme dışında kalan öğrenciler için oryantasyon programları düzenlemek | Fakülte ve Üniversite tanıtım videolar, Oryantasyon Programı | Her yıl Eylül ayı | Fakülte Tanıtım Komisyonu Akademik Danışmanlar | Oryantasyon Programı Memnuniyet Anketi | 
 | |||||||||
| H.4- Öğrencilerin akademik ve kariyer gelişimini izlemek üzere çalışmalar yapmak ve programlar düzenlemek | E.4.1- Öğrencilerin kariyer gelişimlerine yönelik programlar düzenlemek | Kariyer Uzmanları, | Her yıl Mart Ayı | Dekanlık, | Etkinlik video ve görselleri | 
 | |||||||||
| H.5- Eğitim öğretim kadrosunun yetkinlikleri ile ders içeriklerinin örtüşmesini sağlamak | E.5.1- Öğretim elemanlarının doktora \ özel akademik çalışma alanları çerçevesinde ders görevlendirmelerini yapmak | Öğretim Üyelerinin Özgeçmişleri (Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi | Her yıl Ocak ve Haziran aylarında | Dekanlık, | Uygulanmış Ders ve Ders Sorumlusu Değerlendirme Ölçeği Anket Formları | 
 | |||||||||
| E.5.2- Bir programda yer alan öğretim elemanlarının haftalık ders saatlerinin dengeli olması 
 | Fakülte Yönetim Kurulu Ders Görevlenirme Kararı /Haftalık Ders Programları | Her yıl Eylül ve Şubat aylarında | Dekanlık, Bölüm Başkanlıkları 
 | F1 ve F2 Formları | 
 | ||||||||||
| 
 | 
 | Bölüm Başkanlıklarınca Kurum Dışı İhtiyaç duyulan Ders Görevlendirme Talepleri | Her yıl Ocak ve Ağustos aylarında | Dekanlık, | F1 ve F2 Formları | 
 | |||||||||
| 
 | |||||||||||||||
| Ana Proses Adı | 2- Araştırma Geliştirme Ve Topluma Hizmet | |||||
| Alt Proses Adı | 2.1. Araştırma Kaynakları ve Hedefleri | |||||
| Hedefler | Eylemler | Eylem için gerekli kaynaklar (1) | Eylemin termin tarihi (2) | Eylemin gerçekleştirilmesinden sorumlu | Eylemin çıktıları (4) | Açıklama | 
| 
 | E.1. Lisans ve lisansüstü öğrencilerin Ar-Ge faaliyetlerine katılımının sağlanması için doküman hazırlamak ve tanıtım toplantıları düzenlenmesi | 
 | 
 | 
 | 
 | Bu alana özgü çalışma Fakültemiz Kapsamına girmemektedir. | 
| E.3.1. Kuluçka Merkezi ve Hobi Atölyesinin tanıtımına yönelik farkındalık etkinlikleri düzenlenmesi | 
 | 
 | 
 | 
 | Bu alana özgü çalışma Fakültemiz Kapsamına girmemektedir. | |
| H.3. Sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel yapıya katkı sağlayan araştırma çalışmaları yapmak | E.3.1 Çay ana maddeli ürünler geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapılması | 
 | 
 | 
 | 
 | Bu alana özgü çalışma Fakültemiz Kapsamına girmemektedir. | 
| E.3.2 Şehrin ve bölgenin sosyo ekonomik ve kültürel özelliklerinin araştırılması ve tanıtılmasına yönelik projeler geliştirilmesi | 
 | 
 | 
 | 
 | Bu alana özgü çalışma Fakültemiz Kapsamına girmemektedir. | |
| H.4. 
 Laboratuvarlarda bulunan cihazların envanterinin oluşturularak etkin kullanımını sağlamak 
 | G.4.1.1. Cihaz envanter yazılımı üzerinden randevu alan araştırmacı sayısı (yazılım tamamlandıktan sonra) | 
 | 
 | 
 | 
 | Bu alana özgü çalışma Fakültemiz Kapsamına girmemektedir. | 
| G.4.1.2. Cihaz envanter yazılımına kayıtlı cihaz sayısı (yazılım tamamlandıktan sonra) | 
 | 
 | 
 | 
 | Bu alana özgü çalışma Fakültemiz Kapsamına girmemektedir. | |
| Alt Proses Adı | 2.2- Araştırma Performansının İzlenmesi ve İyileştirilmesi | |||||
| Hedefler | Eylemler | Eylem için gerekli kaynaklar (1) | Eylemin termin tarihi (2) | Eylemin gerçekleştirilmesinden sorumlu | Eylemin çıktıları (4) | Açıklama | 
| H.2 | E.2.1 | YOKSİS Yıllık Öğretim elemanı Faaliyet Raporu | Her Yıl Hazıran Sonu | Dekanlık | Faaliyet Raporu | Öğretim elemanları yapmış oldukları akademik çalışmalar çerçevesinde Akademik teşvik Ödeneği ve Üniversitemiz Vakfı teşviklerinden yararlanmaktadırlar. | 
| H.3. | Yılık Faaliyet Raporu ,Fakültemiz Web sayfasından duyurur. | Performans verileri ,Fakülte Web sayfası | Her Yıl Mart Ayı Sonu | Dekanlık | Faliyet Raporu | 
 | 
| Ana Proses Adı | 3- Yönetim, İdari Ve Destek Prosesi | |||||
| Alt Proses Adı | 3.1- Yönetimin Etkinliği, birimlerin Yapısı ve Destek Hizmetleri | |||||
| Hedefler | Eylemler | Eylem için gerekli kaynaklar (1) | Eylemin termin tarihi (2) | Eylemin gerçekleştirilmesinden sorumlu | Eylemin çıktıları (4) | Açıklama | 
| H.1- Organizasyon yapısı ve iş akış süreçlerini güncel tutmak | E.1- Kalite Koordinatörlüğü tarfından birimdeki organizasyon yapısı ve iş akış süreçlerinin güncelliğinin takip edilmesi | Organizasyon şemaları, | Her yıl Ağustos Ayı | Birim Kalite Komisyonu | Güncellenen organizasyon şemaları ve iş akış süreci kartları | 
 | 
- 
	Bu alana somut kaynaklar yazılacaktır. 
- 
	Eylemin hangi tarihte veya hangi tarih aralığında yapılacağı açık şekilde yazılacaktır. (Örnek; Her yıl Mayıs ayı veya Aralık 2019) 
- 
	Eylemin planlanması ve gerçekleştirilmesinden sorumlu olacaklar belirtilecektir. (Örnek; Bölüm Başkanı, Birim Kalite Temsilcisi, veya Birim Kalite Komisyonu gibi) 
- 
	Eylemin ve eyleme tanımlı göstergelerin gerçekleştiğini belgeleyen kanıtlar yazılacaktır. 
- 
	İhtiyaç duyulması halinde ek bilgi için doldurulacaktır. 
