Ana Proses Adı |
1-Eğitim Öğretim |
|||||
Alt Proses Adı |
|
|||||
Hedefler |
Eylemler |
Eylem İçin Gerekli Kaynaklar (1) |
Eylemin Termin Tarihi (2) |
Eylemin Gerçekleştirilmesinden Sorumlu Birim/ Bölüm/ Komisyon (3) |
Eylemin Çıktıları (4) |
Açıklamalar |
H.1. İç ve dış paydaşlardan alınan görüşler çerçevesinde programlar tasarlamak |
E.1.1. Paydaş görüşlerinin alınması için anketler düzenlenmesi |
Anket için kullanılacak ölçek (anket formları),
|
Her yıl Haziran ayında
|
-Dekanlık -Bölüm Başkanlıkları |
Uygulanmış Anket Formları,
|
Programların planlaması ve revize edille bilmesi için ilgili Eğitim Öğretim Yılının son ayı olarak Haziran seçilmiştir.
|
H.2. Ders bilgi paketlerini oluşturmak ve güncel tutmak |
E.2.1. Ders bilgi paketlerinin oluşturulması ve güncellenmesi için birimde komisyon oluşturularak ders bilgi paketi veri giriş takiplerinin yapılması |
İnsan kaynağı |
Dönem başlarında olmak üzere yılda iki kez |
-Dekanlık -Bölüm başkanlıkları |
-Ders içeriklerinin ihtiyaçlara cevap verebilecek şekilde güncellenmesi |
|
H.3. Mezunlarla iletişimi güçlü tutmak |
E.3.1. Mezunlarla iletişimin artırılması için eylem planı hazırlanması |
İnsan Kaynağı |
Her yıl haziran ayında |
-Dekanlık -Bölüm başkanlıkları |
- Öğrencileri iş ve meslek yaşamlarında ihtiyaç duyacakları ve işverenlerin istediği bilgi, beceri, yeterliklerle donatmak - öğrencilerimizin iş yaşamları boyunca edindikleri bilgi, beceri, yeterliklerini koruma ve geliştirme fırsatlarına sahip olması
|
|
E.3.2. Mezun Bilgi Sistemindeki eksikliklerin giderilmesi |
Bilişim teknolojileri |
Her yıl haziran ayında |
-Dekanlık -Bölüm Başkanlıkları |
-Mezun öğrencilerle sıkı bir işbirliğinin sağlanarak istihdam edilebilirlik oranlarını artırmak |
|
|
H.4. Akademisyenlerin yazılı sınavlarda alternatif soru tiplerini kullanmalarını sağlamak |
E.4.1. Öğretim elemanlarına, sınavlarında alternatif soru tiplerinin kullanımını artırmak için eğitim öğretim dönemi başında yapılan akademik kurul toplantılarında bilgilendirme yapmak
|
insan kaynağı |
Her dönem başında |
-Dekanlık -Bölüm başkanlıkları |
-Akademisyenlerin sağlıklı ve güvenilir bir ölçme değerlendirme yapma oranının yüksek olması -dönem sonlarında başarı oranlama raporlarının hazırlanması ve buna göre yapılan iyileştirme planları |
|
E.4.2. Birim kalite komisyonları tarafından her eğitim öğretim dönemi sonunda sınavlarda alternatif soru tıpleri kullanılan derslerle ilgili girilen verilerin kontrolünü yapmak ve bu verilerin rapor formatında yayımlanmasını sağlamak |
|
|
|
|
|
|
H.5. Birimler tarafından program tanıtımları yapılarak başarılı öğrencilerin tercihlerini artırmak |
E.5.1. Her akademik birimde programların tanıtımı için etkinlikler düzenlemek (okul ziyareti, konferans vb.) |
İnsan kaynağı |
Her yıl mayıs ayında |
-Dekanlık -Bölüm başkanlıkları |
-Başarı puanı yüksek öğrencilerin fakültemizi tercih etmesi |
|
Alt Proses Adı |
1.2. Öğrenci Merkezli Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme Prosesi |
||||||||||||||
Hedefler |
Eylemler |
Eylem için gerekli kaynaklar (1) |
Eylemin termin tarihi (2) |
Eylemin gerçekleştirilmesinden sorumlu |
Eylemin çıktıları (4) |
Açıklama |
|||||||||
|
E.1.1- İş yükü anketlerinin güncellenip güncellenmediğinin Birim Kalite Temsilcileri tarafından birim yönetimine ve kalite koordinatörlüğüne raporlanması |
Uygulanmış iş yükü anket formları, |
Her yıl Haziran ayında |
Dekanlık, |
Birim Kalite Komisyonu İş yükü anketleri ve ders planları raporu |
İş yükü anketlerinin Akademik Yıl Sonu olarak her yıl Haziran ayı olarak belirlenmiştir. |
|||||||||
E.1.2- İş yükü anketlerine göre ders planlarının güncellenmesi |
Uygulanmış iş yükü anket formları, |
Her yıl Eylül ayı |
Dekanlık, |
Ders Planları |
Her Yıl Akademik Yılının Başı olan Eylül Ayı olarak planlanmıştır. |
||||||||||
H.-2- Öğrencilerin, akademik danışmanlarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amacıyla anketler uygulamak |
|
Uygulanmış Akademik Danışman Değerlendirme Anketi Formaları |
Her yıl Haziran ayı |
Dekanlık |
Akademik Danışman Değerlendirme Anketi Sonuç Raporu |
Her Eğitim Öğretim Yılının Haziran Ayı olarak belirlenmiştir. |
|||||||||
H.3 - Öğrenci başarı durum formlarının her dönem başında akademik danışmanlar tarafından hazırlanmasını sağlamak
|
E.3.1 - Öğrenci başarı durum formlarının doldurulup doldurulmadığının Birim Kalite Temsilcisi tarafından birim yönetimine ve kalite koordinatörlüğüne raporlanması
|
Öğrenci Başarı Durum Formu |
Her yıl Eylül ve Şubat ayları |
Akademik Danışmanlar |
Doldurulan Öğrenci Başarı Durum Formları |
Akademik takvimde yer alan derslerin başlama tarihinden önceki hafta tamamlanmalıdır. |
|||||||||
H.4- Staj veya uygulama imkanlarını artırmak |
E.4.1- Staj veya uygulama yapılan program sayısını artırmak için eylem planı hazırlanması |
Uygulama Okulları- Okul Uygulamaları yönergesi |
Her yıl Haziran ve Ocak ayları |
Fakülte ve Anabilim Dalı Uygulama Koordinatörü |
Dönem sonu Değerlendirme Raporları |
İlahiyat Fakültemizde Öğretmenlik Mesleğine yönelik Milli Eğitim Bakanlığına bağlı okullarda Bahar döneminde öğretmenlik uygulamaları yapılmaktadır. |
|||||||||
H.5- Öğrenci başarısını ölçme ve değerlendirmede ara sınav ve final sınavları dışında "Başarı Değerlendirme Yöntemlerini" (BDY) kullanmak (proje, ödev, uygulama, okuma vb.) |
E.5.1- Öğretim elemanlarına, eğitim öğretim dönemi başında yapılan akademik kurul toplantılarında BDY'nin kullanımını artırmak amacıyla bilgilendirme yapmak |
Önlisans Lisans Eğitim öğretim ve sınav yönetmeliği, |
Her yıl Eylül ve Şubat ayları |
Dekanlık, |
Soru Sınav evrakları ve Dönem Sonu Komisyon Raporu |
|
|||||||||
H.6- 21. yy yetkinliklerini program kazanımlarına yansıtmak |
E.6.1- Bilgi iletişim teknolojilerinin kullanımı, karar verme ve yaratıcı düşünme gibi yaşam becerilerini geliştirici etkinlikler düzenlemek |
İlgili alan uzmanları, |
Eğitim Öğretimsüresince |
Dekanlık |
Yıl Sonu Faaliyet Raporu |
Fakültemiz öğrencilerinin 21.yy yetkinlikleri kazanınıma yönelik, ilgili alanların uzmanlarınca verilecek konferanslar, seminerler düzenlenecek ve İlahiyat Fakültesine özgü bazı önemli anma ve kutlama günlerine özel programlar gerçekleştirilecektir. |
|||||||||
Alt Proses Adı |
1.3. Öğrencinin Kabulü ve Gelişimi, Tanıma, Sertifikalandırma ve Eğitim Öğretim Kadrosu Prosesi |
||||||||||||||
Hedefler |
Eylemler |
Eylem için gerekli kaynaklar (1) |
Eylemin termin tarihi (2) |
Eylemin gerçekleştirilmesinden sorumlu |
Eylemin çıktıları (4) |
Açıklama |
|||||||||
H.1- Merkezi yerleştirme ile gelen öğrencilere üniversitemizi, Fakültemizi ve ilimizi tanıtan programlar yapmak |
E.1.1- Fakültemize yerleşen öğrencilere yönelik akademik birimleri tanıtıcı görsel doküman hazırlayarak "Birim" ve "Aday Öğrenciler" sayfalarında yayımlamak |
Fakülte ve Üniversite tanıtım videolar, Oryantasyon Programı |
Her yıl Eylül ayı |
Fakülte Tanıtım Komisyonu Akademik Danışmanlar |
Oryantasyon Programı Memnuniyet Anketi |
|
|||||||||
H.2- Merkezi yerleştirme dışında kalan öğrenciler için (YÖS, ÇAP, Yandal, Özel Yetenek, Yatay Geçiş, Lisansüstü) tanıtım faaliyetleri yapmak |
E.2.1- Merkezi yerleştirme dışında kalan öğrenciler için oryantasyon programları düzenlemek |
Fakülte ve Üniversite tanıtım videolar, Oryantasyon Programı |
Her yıl Eylül ayı |
Fakülte Tanıtım Komisyonu Akademik Danışmanlar |
Oryantasyon Programı Memnuniyet Anketi |
|
|||||||||
H.4- Öğrencilerin akademik ve kariyer gelişimini izlemek üzere çalışmalar yapmak ve programlar düzenlemek |
E.4.1- Öğrencilerin kariyer gelişimlerine yönelik programlar düzenlemek |
Kariyer Uzmanları, |
Her yıl Mart Ayı |
Dekanlık, |
Etkinlik video ve görselleri |
|
|||||||||
H.5- Eğitim öğretim kadrosunun yetkinlikleri ile ders içeriklerinin örtüşmesini sağlamak |
E.5.1- Öğretim elemanlarının doktora \ özel akademik çalışma alanları çerçevesinde ders görevlendirmelerini yapmak |
Öğretim Üyelerinin Özgeçmişleri (Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi |
Her yıl Ocak ve Haziran aylarında |
Dekanlık, |
Uygulanmış Ders ve Ders Sorumlusu Değerlendirme Ölçeği Anket Formları |
|
|||||||||
E.5.2- Bir programda yer alan öğretim elemanlarının haftalık ders saatlerinin dengeli olması
|
Fakülte Yönetim Kurulu Ders Görevlenirme Kararı /Haftalık Ders Programları |
Her yıl Eylül ve Şubat aylarında |
Dekanlık, Bölüm Başkanlıkları
|
F1 ve F2 Formları |
|
||||||||||
|
|
Bölüm Başkanlıklarınca Kurum Dışı İhtiyaç duyulan Ders Görevlendirme Talepleri |
Her yıl Ocak ve Ağustos aylarında |
Dekanlık, |
F1 ve F2 Formları |
|
|||||||||
|
Ana Proses Adı |
2- Araştırma Geliştirme Ve Topluma Hizmet |
|||||
Alt Proses Adı |
2.1. Araştırma Kaynakları ve Hedefleri |
|||||
Hedefler |
Eylemler |
Eylem için gerekli kaynaklar (1) |
Eylemin termin tarihi (2) |
Eylemin gerçekleştirilmesinden sorumlu |
Eylemin çıktıları (4) |
Açıklama |
|
E.1. Lisans ve lisansüstü öğrencilerin Ar-Ge faaliyetlerine katılımının sağlanması için doküman hazırlamak ve tanıtım toplantıları düzenlenmesi |
|
|
|
|
Bu alana özgü çalışma Fakültemiz Kapsamına girmemektedir. |
E.3.1. Kuluçka Merkezi ve Hobi Atölyesinin tanıtımına yönelik farkındalık etkinlikleri düzenlenmesi |
|
|
|
|
Bu alana özgü çalışma Fakültemiz Kapsamına girmemektedir. |
|
H.3. Sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel yapıya katkı sağlayan araştırma çalışmaları yapmak |
E.3.1 Çay ana maddeli ürünler geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapılması |
|
|
|
|
Bu alana özgü çalışma Fakültemiz Kapsamına girmemektedir. |
E.3.2 Şehrin ve bölgenin sosyo ekonomik ve kültürel özelliklerinin araştırılması ve tanıtılmasına yönelik projeler geliştirilmesi |
|
|
|
|
Bu alana özgü çalışma Fakültemiz Kapsamına girmemektedir. |
|
H.4.
Laboratuvarlarda bulunan cihazların envanterinin oluşturularak etkin kullanımını sağlamak
|
G.4.1.1. Cihaz envanter yazılımı üzerinden randevu alan araştırmacı sayısı (yazılım tamamlandıktan sonra) |
|
|
|
|
Bu alana özgü çalışma Fakültemiz Kapsamına girmemektedir. |
G.4.1.2. Cihaz envanter yazılımına kayıtlı cihaz sayısı (yazılım tamamlandıktan sonra) |
|
|
|
|
Bu alana özgü çalışma Fakültemiz Kapsamına girmemektedir. |
Alt Proses Adı |
2.2- Araştırma Performansının İzlenmesi ve İyileştirilmesi |
|||||
Hedefler |
Eylemler |
Eylem için gerekli kaynaklar (1) |
Eylemin termin tarihi (2) |
Eylemin gerçekleştirilmesinden sorumlu |
Eylemin çıktıları (4) |
Açıklama |
H.2 |
E.2.1 |
YOKSİS Yıllık Öğretim elemanı Faaliyet Raporu |
Her Yıl Hazıran Sonu |
Dekanlık |
Faaliyet Raporu |
Öğretim elemanları yapmış oldukları akademik çalışmalar çerçevesinde Akademik teşvik Ödeneği ve Üniversitemiz Vakfı teşviklerinden yararlanmaktadırlar. |
H.3. |
Yılık Faaliyet Raporu ,Fakültemiz Web sayfasından duyurur. |
Performans verileri ,Fakülte Web sayfası |
Her Yıl Mart Ayı Sonu |
Dekanlık |
Faliyet Raporu |
|
Ana Proses Adı |
3- Yönetim, İdari Ve Destek Prosesi |
|||||
Alt Proses Adı |
3.1- Yönetimin Etkinliği, birimlerin Yapısı ve Destek Hizmetleri |
|||||
Hedefler |
Eylemler |
Eylem için gerekli kaynaklar (1) |
Eylemin termin tarihi (2) |
Eylemin gerçekleştirilmesinden sorumlu |
Eylemin çıktıları (4) |
Açıklama |
H.1- Organizasyon yapısı ve iş akış süreçlerini güncel tutmak |
E.1- Kalite Koordinatörlüğü tarfından birimdeki organizasyon yapısı ve iş akış süreçlerinin güncelliğinin takip edilmesi |
Organizasyon şemaları, |
Her yıl Ağustos Ayı |
Birim Kalite Komisyonu |
Güncellenen organizasyon şemaları ve iş akış süreci kartları |
|
-
Bu alana somut kaynaklar yazılacaktır.
-
Eylemin hangi tarihte veya hangi tarih aralığında yapılacağı açık şekilde yazılacaktır. (Örnek; Her yıl Mayıs ayı veya Aralık 2019)
-
Eylemin planlanması ve gerçekleştirilmesinden sorumlu olacaklar belirtilecektir. (Örnek; Bölüm Başkanı, Birim Kalite Temsilcisi, veya Birim Kalite Komisyonu gibi)
-
Eylemin ve eyleme tanımlı göstergelerin gerçekleştiğini belgeleyen kanıtlar yazılacaktır.
-
İhtiyaç duyulması halinde ek bilgi için doldurulacaktır.