Ana Proses Adı |
1- Eğitim Öğretim Prosesi |
|||||
Alt Proses Adı |
1.1- Programların Tasarımı, Onayı, Sürekli İzlenmesi ve Güncellenmesi Prosesi |
|||||
Hedefler |
Eylemler |
Eylem için gerekli kaynaklar (1) |
Eylemin termin tarihi (2) |
Eylemin gerçekleştirilme sinden sorumlu birim/ bölüm/ komisyon (3) |
Eylemin çıktıları (4) |
Açıklama |
H.1 İç ve dış paydaşlardan alınan görüşler çerçevesinde programlar tasarlamak |
E.1.1. Paydaş görüşlerinin alınması için anketler düzenlenmesi için mezun öğrenciye, öğrenciye, birim personeline,dış paydaşlara |
Anketler |
Kasım/ Mayıs |
Tıp Fakültesi Yönetimi Program Değerlendirme Komisyonu
|
Anket raporları |
|
H.2. Ders bilgi paketlerini oluşturmak ve güncel tutmak |
E.2.1. Ders bilgi paketlerinin oluşturulması ve güncellenmesi için birim de komisyon oluşturularak ders bilgi paketi veri giriş takiplerinin yapılması |
Görevlendirme tutanakları Ders bilgi paketleri veri girişi takip tutanakları |
Her yılın Temmuz Ayının ikinci haftası |
Tıp Fakültesi Yönetimi Eğitim-Öğretim Komisyonu Bölüm Başkanlıkları |
Görevlendirme tutanakları Ders bilgi paketleri veri girişi takip tutanakları Güncellenmiş ders bilgi paketleri |
|
H.3 |
E.3.1 |
Mezun Bilgi Sistemi |
Her Yıl Temmuz Ayı |
Birim Kalite Komisyonu, Akademik Danışmanlar |
Mezun Bilgi Sistemi, Dönem Sonu Raporu |
Planlama öğrencilerimizin mezuniyet tarihleri baz alınarak yapılmıştır. |
H.4 |
E.4.1 |
Bilgilendirme sunumları Alternatif soru tipleri ile ilgili kaynaklar |
Her yıl Eylül ayının ilk haftası |
Birim Kalite Komisyonu Ölçme Değerlendirme Komisyonu Sınav değerlendirme alt komisyonu |
Yazılı sınavlarda sorulan alternatif soru oranları raporu |
|
H.5 |
E.5.1 |
Tanıtım içerikleri (Video, Afiş, Broşür vb.) |
Her Yıl Mayıs Ayı |
Dekanlık, Basın Yayın Enformasyon Müdürlüğü |
Tanıtım içerikleri, |
|
Alt Proses Adı |
1.2. Öğrenci Merkezli Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme Prosesi |
|||||
Hedefler |
Eylemler |
Eylem için gerekli kaynaklar (1) |
Eylemin termin tarihi (2) |
Eylemin gerçekleştirilme sinden sorumlu birim/ bölüm/ komisyon (3) |
Eylemin çıktıları (4) |
Açıklama |
H.1. Programlarda yer alan derslerin kredi değerlerini belirlemek için iş yükü anketleri uygulamak
|
E.1.1. İş yükü anketlerinin güncellenip güncellenmediğinin Birim Kalite Temsilcileri tarafından birim yönetimine ve kalite koordinatörlüğüne raporlanması |
İş yükü anketleri |
Mayıs ayının ikinci haftası |
Birim Kalite Komisyonu, Ölçme Değerlendirme Komisyonu |
İş yükü anket sonuçları raporu |
|
|
E.1.2 |
Uygulanmış İş Yükü Anket Formları, |
Her Yıl |
Dekanlık, |
Ders Planları |
Akademik Yıl'ın başı olduğu için Eylül ayı olarak planlanmıştır. |
H.2- Öğrencilerin, akademik danışmanlarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amacıyla anketler uygulamak |
E.2.1 Uygulanan anketlerin rapor haline getirilerek web sayfalarında yayımlanması |
Anketler |
Yılda Bir Defa |
Program Değerlendirme Komisyonu |
Anket raporları Anket raporlarının web sitesinde yayınlanması |
|
H.3. Öğrenci başarı durum formlarının her dönem başında akademik danışmanlar tarafından hazırlanmasını sağlamak
|
E.3.1. Öğrenci başarı durum formlarının doldurulup doldurulmadığının Birim Kalite Temsilcisi tarafından birim yönetimine ve kalite koordinatörlüğüne raporlanması |
Öğrenci başarı durum formları |
Temmuz ayının ilk haftası |
Akademik Danışmanlar, Birim Kalite Komisyonu |
Öğrenci başarı durum raporu |
|
H.5. Öğrenci başarısını ölçme ve değerlendirmede ara sınav ve final sınavları dışında "Başarı Değerlendirme Yöntemlerini" (BDY) kullanmak (proje, ödev, uygulama, okuma vb.) |
Öğretim elemanlarına, eğitim öğretim dönemi başında yapılan akademik kurul toplantılarında BDY'nin kullanımını artırmak amacıyla bilgilendirme yapmak |
Alternatif BDY yöntemleri ile ilgili araştırma ve bilgilendirme yapacak öğretim üyesinin belirlenerek görevlendirmesi
BDY ile ilgili kaynaklar |
Her yıl eylül ayının birinci haftası |
Ölçme Değerlendirme Komisyonu |
Toplantı tutanakları Alternatif BDY kullanılan ders sayıları Proje sayıları Ödev sayıları Uygulama sayıları Seminer sayıları
|
|
H.6. 21. yy yetkinliklerini program kazanımlarına yansıtmak |
Bilgi iletişim teknolojilerinin kullanımı, karar verme, yaratıcı düşünme ve inovatif düşünme gibi yaşam becerilerini geliştirici etkinlikler düzenlemek |
Bilgi iletişim teknolojileri ile ilgili çalışmalar yapan akademisyenler araştırılarak
görevlendirilmelerinin sağlanması |
Her yıl Kasım aynın üçüncü haftası |
Tıp Fakültesi Yönetimi
|
Verilen seminer, konferans vb. Sayısı Yapılan etkinlik sayısı
|
|
H.6. 21. yy yetkinliklerini program kazanımlarına yansıtmak |
Bilgi iletişim teknolojilerinin kullanımı, karar verme, yaratıcı düşünme ve inovatif düşünme gibi yaşam becerilerini geliştirici etkinlikler düzenlemek |
Bilgi iletişim teknolojileri ile ilgili çalışmalar yapan akademisyenler araştırılarak
görevlendirilmelerinin sağlanması |
Her yıl Kasım aynın üçüncü haftası |
Tıp Fakültesi Yönetimi
|
Verilen seminer, konferans vb. Sayısı Yapılan etkinlik sayısı
|
|
Alt Proses Adı |
1.3. Öğrencinin Kabulü ve Gelişimi, Tanıma, Sertifikalandırma ve Eğitim Öğretim Kadrosu Prosesi |
|||||
Hedefler |
Eylemler |
Eylem için gerekli kaynaklar (1) |
Eylemin termin tarihi (2) |
Eylemin gerçekleştirilme sinden sorumlu birim/ bölüm/ komisyon (3) |
Eylemin çıktıları (4) |
Açıklama |
H.1 |
E.1.1 |
Üniversite Tanıtım Videoları, Oryantasyon Programı |
Her Yıl Eylül Ayı |
Dönem I Koordinatörü, Akademik Danışmanlar |
Oryantasyon Programı |
|
H.2. Merkezi yerleştirme dışında kalan öğrenciler için (YÖS, ÇAP, Yandal, Özel Yetenek, Yatay Geçiş, Lisansüstü) tanıtım faaliyetleri yapmak |
E.2.1. Merkezi yerleştirme dışında kalan öğrenciler için oryantasyon programları düzenlemek |
Tanıtıcı broşürler Kitapcıklar |
Her yıl Ekim ayının birinci haftası |
Birim Kalite Komisyonu
|
Tanıtım filmi Broşür Kitapçık |
|
H.4 |
E.4.1 |
Kariyer günleri için Davet mektupları |
Aralık ayının birinci haftası Mayıs ayının birinci haftası
|
Birim Kalite Komisyonu Öğrenci Danışmanları Öğrenci işleri
|
Web sitesinden duyuru Katılımcılardan alınan imzalar |
|
H.5 |
E.5.1 |
Görevlendirmeler |
Her yılın Ağustos ayının ilk haftası |
Dekanlık, |
Ders görevlendirmeleri |
|
E.5.2 |
Ders Programları Akademik Takvim
|
Her yılın Ağustos ayının ikinci haftası |
Dekanlık, |
Fakülte Yönetim Kurulu Kararı Ders Program Çıktısı
|
|
|
H.6. |
E.6.1 |
Üniversite senatosu |
Her Yıl Ocak ve Ağustos Aylarında |
Dekanlık, |
Usul ve Esaslar |
|
Ana Proses Adı |
2-Ar-Ge ve Topluma Hizmet Prosesi |
|||||
Alt Proses Adı |
2.1- Araştırma Kaynakları ve Hedefleri |
|||||
Hedefler |
Eylemler |
Eylem için gerekli kaynaklar (1) |
Eylemin termin tarihi (2) |
Eylemin gerçekleştirilme sinden sorumlu birim/ bölüm/ komisyon (3) |
Eylemin çıktıları (4) |
Açıklama |
H.1. |
E.1.1. |
Tanıtım toplantıları, Teknik geziler |
Her yıl ekimin son haftası |
Tıp Fakültesi Yönetimi |
Hazırlanan dokümanlar/sayıları Yapılan toplantılar Tanıtım ve bilgilendirmeler |
|
E.1.2. |
Tanıtım toplantıları Kuluçka merkezi ve Hobi atölyesi gezileri Sunumlar |
Her yıl ekimin son haftası |
Tıp Fakültesi Yönetimi |
Yapılan toplantılar Organizasyon sayıları |
|
|
H.2 |
E.2.1 |
YOKSİS Yıllık Öğretim Elemanı Faaliyet Raporu |
Her Yıl Haziran Sonu |
Dekanlık |
Faaliyet Raporu |
Öğretim elemanları yapmış oldukları akademik çalışmalar çerçevesinde Akademik Teşvik Ödeneği ve Üniversitemiz Vakfı teşviklerinden yararlanmaktadırlar. |
H.3 |
E.3.1 |
|
|
|
|
Bu alana özgü çalışma fakültemiz kapsamına girmemektedir. |
E.3.2 |
Topluma Hizmet Uygulamaları Dersleri |
Her Eğitim Öğretim Dönemi |
İlgili Öğretim Elemanları |
Topluma Hizmet Uygulama Proje Raporları |
Topluma Hizmet Uygulamaları dersi kapsamında toplumun sosyal ve kültürel gelişimine katkı sağlayacak projeler yapılacaktır. |
|
H.4. |
G.4.1.1. Cihaz envanter yazılımı üzerinden randevu alan araştırmacı sayısı (yazılım tamamlandıktan sonra) |
Cihaz Envanter Yazılım Programı, |
Her Yıl Haziran Ayı |
Laboratuvar Sorumluları |
İlgili raporlar |
|
|
G.4.1.2. Cihaz envanter yazılımına kayıtlı cihaz sayısı (yazılım tamamlandıktan sonra) |
Cihaz Envanter Yazılım Programı, |
Her Yıl Aralık Ayı |
Taşınır Kayıt Sorumlusu |
İlgili raporlar |
|
Alt Proses Adı |
2.2- Araştırma Performansının İzlenmesi ve İyileştirilmesi |
|||||
Hedefler |
Eylemler |
Eylem için gerekli kaynaklar (1) |
Eylemin termin tarihi (2) |
Eylemin gerçekleştirilme sinden sorumlu birim/ bölüm/ komisyon (3) |
Eylemin çıktıları (4) |
Açıklama |
H.3. |
Yılık Faaliyet Raporunun Fakülte Web Sayfası'ndan duyurulması |
Performans Verileri, Fakülte Web Sayfası |
Her Yıl Mart Ayı Sonu |
Dekanlık |
Faaliyet Raporu |
|
Ana Proses Adı |
3- Yönetim, İdari ve Destek Prosesi |
|||||
Alt Proses Adı |
3.1- Yönetimin Etkinliği, Birimlerin Yapısı ve Destek Hizmetleri |
|||||
Hedefler |
Eylemler |
Eylem için gerekli kaynaklar (1) |
Eylemin termin tarihi (2) |
Eylemin gerçekleştirilme sinden sorumlu birim/ bölüm/ komisyon (3) |
Eylemin çıktıları (4) |
Açıklama |
H.1 |
E.1.1. Organizasyon yapısı ve iş akış süreçlerinde herhangi bir değişiklik durumunda güncelliğinin sağlanması |
Organizasyon yapısı şablonu İş akış süreci şablonu
|
Ocak ayının ilk haftası |
Birim Kalite Komisyonu |
Güncellenen Organizasyon Şemaları ve İş Akış Süreci Kartları |
|
- Bu alana somut kaynaklar yazılacaktır.
- Eylemin hangi tarihte veya hangi tarih aralığında yapılacağı açık şekilde yazılacaktır. (Örnek; Her yıl Mayıs ayı veya Aralık 2019)
- Eylemin planlanması ve gerçekleştirilmesinden sorumlu olacaklar belirtilecektir. (Örnek; Bölüm Başkanı, Birim Kalite Temsilcisi veya Birim Kalite Komisyonu gibi)
- Eylemin ve eyleme tanımlı göstergelerin gerçekleştiğini belgeleyen kanıtlar yazılacaktır.
- İhtiyaç duyulması halinde ek bilgi için doldurulacaktır.