Ana Proses Adı |
|
|||||
Alt Proses Adı |
1.1. Programların Tasarımı, Onayı, Sürekli İzlenmesi ve Güncellenmesi Prosesi |
|||||
Hedefler |
Eylemler |
Eylem İçin Gerekli Kaynaklar (1) |
Eylemin Termin Tarihi (2) |
Eylemin Gerçekleştirilmesinden Sorumlu Birim / Bölüm / Komisyon (3) |
Eylemin Çıktıları (4) |
Açıklama (5) |
H.1. İç ve dış paydaşlardan alınan görüşler çerçevesinde programlar tasarlamak |
E.1.1. Paydaş görüşlerinin alınması için anketler düzenlenmesi (Her program için mezun öğrenciye, öğrenciye, işverene ve meslek odalarına olmak üzere dörder adet)) |
Anketler |
Her yıl Haziran Ayı |
Dekanlık |
Anket sonuç raporu |
|
H.2. Ders bilgi paketlerini oluşturmak ve güncel tutmak |
E.2.1. Ders bilgi paketlerinin oluşturulması ve güncellenmesi için birim ve rektörlükte komisyon oluşturularak ders bilgi paketi veri giriş takiplerinin yapılması |
Akademik kadrodan alınan görüşler |
Her yıl Temmuz Ayı |
Dekanlık |
Raporlar |
|
H.3. Mezunlarla iletişimi güçlü tutmak |
E.3.1. Mezunlarla iletişimin artırılması için eylem planı hazırlanması |
EBYS Mezun Sistemi |
Her yıl Temmuz Ayı |
Dekanlık |
Raporlar |
|
H.4. Akademisyenlerin yazılı sınavlarda alternatif soru tiplerini kullanmalarını sağlamak |
E.4.1. Öğretim elemanlarına, sınavlarında alternatif soru tiplerinin kullanımını artırmak için eğitim öğretim dönemi başında yapılan akademik kurul toplantılarında bilgilendirme yapmak |
Akademik kadro tarafından yapılan toplantılar |
Her yıl Temmuz Ayı |
Dekanlık |
Tutanaklar |
|
H.5. Birimler tarafından program tanıtımları yapılarak başarılı öğrencilerin tercihlerini artırmak |
E.5.1. Her akademik birimde programların tanıtımı için etkinlikler düzenlemek (okul ziyareti, konferans vb.) |
Akademik kadro tarafından yapılan tanıtım gezileri |
Her yıl Mayıs Ayı |
Dekanlık |
Görüş Anketleri |
|
Alt Proses Adı |
1.2-Öğrenci Merkezli Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme Prosesi |
|||||
Hedefler |
Eylemler |
Eylem İçin Gerekli Kaynaklar (1) |
Eylemin Termin Tarihi (2) |
Eylemin Gerçekleştirilmesinden Sorumlu Birim / Bölüm / Komisyon (3) |
Eylemin Çıktıları (4) |
Açıklama (5) |
H.1. Programlarda yer alan derslerin kredi değerlerini belirlemek için iş yükü anketleri uygulamak |
E.1.1. İş yükü anketlerinin güncellenip güncellenmediğinin Birim Kalite Temsilcileri tarafından birim yönetimine ve kalite koordinatörlüğüne raporlanması |
Birim Kalite Komisyonu toplantıları |
Her yıl Ağustos Ayı |
Bölüm Başkanlıkları |
Tutanaklar |
|
E.1.2. İş yükü anketlerine göre ders planlarının güncellenmesi |
Bölüm Başkanlıklarının Görüşleri |
Her yıl Ağustos Ayı |
Bölüm Başkanlıkları |
Anketler |
|
|
H.2. Öğrencilerin, akademik danışmanlarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amacıyla anketler uygulamak |
E.2.1. Uygulanan anketlerin rapor haline getirilerek web sayfalarından yayımlanması
|
Anketler |
Her yıl Mayıs Ayı |
Bölüm Başkanlıkları |
Anket sonuç raporu |
|
H.3. Öğrenci başarı durum formlarının her dönem başında akademik danışmanlar tarafından hazırlanmasını sağlamak
|
E.3.1. Öğrenci başarı durum formlarının doldurulup doldurulmadığının Birim Kalite Temsilcisi tarafından birim yönetimine ve kalite koordinatörlüğüne raporlanması
|
Başarı durum formlarının |
Her yıl Eylül Ayı |
Bölüm Başkanlıkları |
Formlar |
|
H.4. Staj veya uygulama imkanlarını artırmak |
E.4.1. Staj veya uygulama yapılan program sayısını artırmak için eylem planı hazırlanması
|
Gerekli Kurumlarla işbirliği |
Her yıl Nisan Ayı |
Dekanlık |
İşbirliği anlaşmaları |
|
H.5. Öğrenci başarısını ölçme ve değerlendirmede ara sınav ve final sınavları dışında "Başarı Değerlendirme Yöntemlerini" (BDY) kullanmak (proje, ödev, uygulama, okuma vb.)
|
E.5.1. Öğretim elemanlarına, eğitim öğretim dönemi başında yapılan akademik kurul toplantılarında BDY'nin kullanımını artırmak amacıyla bilgilendirme yapmak
|
Akademik kadro tarafından yapılan toplantılar |
Her yıl Temmuz Ayı |
Bölüm Başkanlıkları |
Tutanaklar |
|
H.6. 21. yy yetkinliklerini program kazanımlarına yansıtmak
|
E.6.1. Bilgi iletişim teknolojilerinin kullanımı, karar verme, yaratıcı düşünme ve inovatif düşünme gibi yaşam becerilerini geliştirici etkinlikler düzenlemek |
Konunun uzmanı keşiler tarafından yapılacak seminerler ve gezi programları |
Her yıl Nisan Ayı |
Bölüm Başkanlıkları |
Tutanaklar ve Anketler |
|
Alt Proses Adı |
1.3-Öğrencinin Kabulü ve Gelişimi, Tanıma, Sertifikalandırma ve Eğitim Öğretim Kadrosu Prosesi |
|||||
Hedefler |
Eylemler |
Eylem İçin Gerekli Kaynaklar (1) |
Eylemin Termin Tarihi (2) |
Eylemin Gerçekleştirilmesinden Sorumlu Birim / Bölüm / Komisyon (3) |
Eylemin Çıktıları (4) |
Açıklama (5) |
H.1. Merkezi yerleştirme ile gelen öğrencilere üniversitemizi ve ilimizi tanıtan programlar yapmak
|
E.1.2. Üniversitemizi tercih edecek aday öğrenciler ile üniversitemize yerleşen öğrencilere yönelik akademik birimleri tanıtıcı görsel doküman hazırlayarak "Birim" ve "Aday Öğrenciler" sayfalarında yayımlamak
|
Tanıtım videoları ve Oryantasyon Programları |
Her yıl Eylül Ayı |
Dekanlık |
Tutanaklar |
|
H.2. Merkezi yerleştirme dışında kalan öğrenciler için (YÖS, ÇAP, Yandal, Özel Yetenek, Yatay Geçiş, Lisansüstü) tanıtım faaliyetleri yapmak
|
E.2.1. Merkezi yerleştirme dışında kalan öğrenciler için oryantasyon programları düzenlemek
|
Oryantasyon Programları |
Her yıl Nisan Ayı |
Dekanlık |
Tutanaklar |
|
H.3. Önceki formal, non-formal ve informal öğrenmeler konusunda öğrencilere bilgilendirme çalışmaları yapmak
|
E.3.1 Önceki formal ve non-fomal öğrenmelerin başvuru şartlarının oryantasyon eğitimlerinde anlatılması
|
Başvuru Formaları |
Her Yıl Ekim Ayı |
Bölüm Başkanlıkları |
Başvuru Sayısına İlişkin Rapor |
|
H.4. Öğrencilerin akademik ve kariyer gelişimini izlemek üzere çalışmalar yapmak ve programlar düzenlemek
|
E.4.1. Öğrencilerin kariyer gelişimlerine yönelik programlar düzenlemek
|
Seminer ve Konferanslar |
Her yıl Mart Ayı |
Dekanlık |
Tutanaklar |
|
H.5. Eğitim öğretim kadrosunun yetkinlikleri ile ders içeriklerinin örtüşmesini sağlamak
|
E.5.1. Öğretim elemanlarının doktora \ özel akademik çalışma alanları çerçevesinde ders görevlendirmelerini yapmak
|
Bölüm Başkanlıkları Toplantıları |
Her yıl Ağustos Ayı |
Bölüm Başkanlıkları |
Tutanaklar |
|
E.5.2. Bir programda yer alan öğretim elemanlarının haftalık ders saatlerinin dengeli olması
|
Bölüm Başkanlıkları Toplantıları |
Her yıl Ağustos Ayı |
Bölüm Başkanlıkları |
Tutanaklar |
|
|
H.6. Kurum dışından ders vermek üzere görevlendirilen öğretim elemanı seçimi ve davet edilmesi usullerini tanımlamak |
E.6.1 Kurum dışından ders vermek için gelen öğretim elemanlarının seçimi için esas ve usuller belirleme
|
Rektörlük üzerinden davet yazıları |
Her yıl Temmuz Ayı |
Dekanlık |
Davet |
|
Ana Proses Adı |
2-Araştırma Geliştirme ve Topluma Hizmet |
|||||
Alt Proses Adı |
2.1-Araştırma Kaynakları ve Hedefleri Prosesi |
|||||
Hedefler |
Eylemler |
Eylem İçin Gerekli Kaynaklar (1) |
Eylemin Termin Tarihi (2) |
Eylemin Gerçekleştirilmesinden Sorumlu Birim / Bölüm / Komisyon (3) |
Eylemin Çıktıları (4) |
Açıklama (5) |
H.1. Birimler tarafından Ar-Ge süreçleri ile eğitim-öğretim süreçlerinin bütünleştiği alanlar ile ilgili çalışmalar yapmak H.1. Birimler tarafından Ar-Ge süreçleri ile eğitim-öğretim süreçlerinin bütünleştiği alanlar ile ilgili çalışmalar yapmak
|
E.1.1. Lisans ve lisansüstü öğrencilerin Ar-Ge faaliyetlerine katılımının sağlanması için doküman hazırlamak ve tanıtım toplantıları düzenlenmesi
|
Seminer ve konferans |
Her yıl Ekim Ayı |
Dekanlık |
Tutanaklar |
|
E.1.2. Kuluçka Merkezi ve Hobi Atölyesinin tanıtımına yönelik farkındalık etkinlikleri düzenlenmesi
|
Seminer ve konferans |
Her yıl Ekim Ayı |
Dekanlık |
Tutanaklar |
|
|
H.3. Sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel yapıya katkı sağlayan araştırma çalışmaları yapmak
|
E.3.1. Çay ana maddeli ürünler geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapılması
|
Seminer ve konferans |
Her yıl Ekim Ayı |
Dekanlık |
Tutanaklar |
|
E.3.2. Şehrin ve bölgenin sosyo ekonomik ve kültürel özelliklerinin araştırılması ve tanıtılmasına yönelik projeler geliştirilmesi
|
Seminer ve Oryantasyon programları |
Her yıl Ekim Ayı |
Dekanlık |
Tutanaklar |
|
|
H.4. Laboratuvarlarda bulunan cihazların envanterinin oluşturularak etkin kullanımını sağlamak
|
|
Seminer |
Her yıl Ekim Ayı |
Dekanlık |
Tutanaklar |
|
Alt Proses Adı |
2.2- Araştırma Performansının İzlenmesi ve İyileştirilmesi Prosesi |
|||||
Hedefler |
Eylemler |
Eylem İçin Gerekli Kaynaklar (1) |
Eylemin Termin Tarihi (2) |
Eylemin Gerçekleştirilmesinden Sorumlu Birim / Bölüm / Komisyon (3) |
Eylemin Çıktıları (4) |
Açıklama (5) |
H.2. Birimler tarafından öğretim elamanlarının araştırma performanslarını izlemek ve teşvik etmek
|
E.2.1. Araştırma Performansı en iyi öğretim elemanlarını çeşitli yollarla (tören, internet sayfası, haber vb.) onure etmek
|
Bölüm Başkanlıkları Tarafından yapılan toplantılar |
Her yıl Temmuz Ayı |
Bölüm Başkanlıkları |
Tutanaklar |
|
H.3. Birimlerin Ar-Ge faaliyetleriyle ilgili ve öğretim elemanlarının araştırma performansını da kapsayan yıllık özdeğerlendirme ve iyileştirme faaliyetlerini içeren rapor hazırlayıp web sayfalarından duyurmak
|
|
Bölüm Başkanlıkları Tarafından hazırlanan raporlar |
Her yıl Temmuz Ayı |
Bölüm Başkanlıkları |
Raporlar |
|
Ana Proses Adı |
3.-Yönetim, İdari ve Destek Hizmetleri Prosesi |
|||||
Alt Proses Adı |
3.1.-Yönetimin Etkinliği, Birimlerin Yapısı ve Destek Hizmetleri Prosesi |
|||||
Hedefler |
Eylemler |
Eylem İçin Gerekli Kaynaklar (1) |
Eylemin Termin Tarihi (2) |
Eylemin Gerçekleştirilmesinden Sorumlu Birim / Bölüm / Komisyon (3) |
Eylemin Çıktıları (4) |
Açıklama (5) |
H.1. Organizasyon yapısı ve iş akış süreçlerini güncel tutmak
|
|
Toplantılar |
Her yıl Temmuz Ayı |
Dekanlık |
Tutanaklar |
|
(1) Bu alana somut kaynaklar yazılacaktır.
(2) Eylemin hangi tarihte veya hangi tarih aralığında yapılacağı açık şekilde yazılacaktır. (Örnek; Her yıl Mayıs ayı veya Aralık 2019)
(3)Eylemin planlanması ve gerçekleştirilmesinden sorumlu olacaklar belirtilecektir. (Örnek; Bölüm Başkanı, Birim Kalite Temsilcisi, veya Birim Kalite Komisyonu gibi)
(4) Eylemin ve eyleme tanımlı göstergelerin gerçekleştiğini belgeleyen kanıtlar yazılacaktır.
(5) İhtiyaç duyulması halinde ek bilgi için doldurulacaktır