Ana Proses Adı |
1- Eğitim Öğretim Prosesi |
|||||||||||||||||||||||
Alt Proses Adı |
|
|||||||||||||||||||||||
Hedefler |
Eylemler |
Eylem için gerekli kaynaklar (1) |
Eylemin temin tarihi (2) |
Eylemin gerçekleştirilmesinden sorumlu birim/ bölüm/ komisyon (3) |
Eylemin çıktıları (4) |
Açıklama |
||||||||||||||||||
H.1. İç ve dış paydaşlardan alınan görüşler çerçevesinde programlar tasarlamak |
E.1.1. Paydaş görüşlerinin alınması için anketler |
Anket formları, SPSS programı |
Her eğitim-öğretim yılının Haziran ayı |
Birim Kalite Güvence Komisyonu |
Anket raporları |
|
||||||||||||||||||
H.2. Ders bilgi paketlerini oluşturmak ve güncel tutmak |
E.2.1. Ders bilgi paketlerinin oluşturulması ve |
Ders bilgi paketi |
Her eğitim-öğretim yılının Haziran-Temmuz ayı |
Bölüm Başkanlıkları |
Ders bilgi paketleri |
|
|
|
||||||||||||||||
H.3. Mezunlarla iletişimi güçlü tutmak |
E.3.1. Mezunlarla iletişimin artırılması için eylem |
Mezunlara yönelik eylem planı |
Her eğitim-öğretim yılının Haziran-Temmuz ayı |
Dekanlık |
Mezun sistemi oluşturulması |
|
|
|
||||||||||||||||
H.4. Akademisyenlerin yazılı sınavlarda alternatif soru tiplerini kullanmalarını sağlamak |
E.4.1. Öğretim elemanlarına, sınavlarında alternatif |
Akademik kurul bilgilendirilmesi |
Her eğitim-öğretim yılının Ekim-Şubat ayı |
Birim Kalite Güvence Komisyonu |
Alternatif soru tipleri çıktısı |
|
||||||||||||||||||
|
E.4.3 Birim kalite komisyonları tarafından her |
Bölüm kurul toplantılarında bilgilendirme yapmak |
Eğitim-öğretim yılı içerisinde |
Birim Kalite Güvence Komisyonu |
Soru tiplerinin kontrolünün sağlamak adına oluşturulan raporlar |
|
||||||||||||||||||
H.5. Birimler tarafından program tanıtımları yapılarak başarılı öğrencilerin tercihlerini artırmak |
E.5.1. Her akademik birimde programların tanıtımı |
Poster, Akademik kariyer günleri, Bölüm tanıtım etkinlikleri, Sergiler, Seminerler, Yarışmalar |
Eğitim-öğretim yılı içerisinde |
Dekanlık |
Üniversitenin tercih edilebilirliğini artırmak adına yapılan seminerler |
|
||||||||||||||||||
Alt Proses Adı |
1.2- Öğrenci Merkezli Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme Prosesi |
|||||||||||||||||||||||
Hedefler |
Eylemler |
Eylem için gerekli kaynaklar (1) |
Eylemin temin tarihi (2) |
Eylemin gerçekleştirilmesinden sorumlu birim/ bölüm/ komisyon (3) |
Eylemin çıktıları (4) |
Açıklama |
||||||||||||||||||
H.1. Programlarda yer alan derslerin kredi değerlerini belirlemek için iş yükü anketleri uygulamak |
E.1.1. İş yükü anketlerinin güncellenip |
Anket çıktıları |
Her eğitim-öğretim yılının Eylül-Ekim ayları |
Birim Kalite Güvence Komisyonu |
Anket raporu |
|
||||||||||||||||||
|
E.1.2. İş yükü anketlerine göre ders planlarının |
Anketler |
Her eğitim-öğretim yılının Eylül-Ekim ayları |
Dekanlık |
Anket raporu |
|
||||||||||||||||||
H.2. Öğrencilerin, akademik danışmanlarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amacıyla anketler uygulamak |
E.2.1. Uygulanan anketlerin rapor haline getirilerek |
Başarı Durumu Formunun hazırlanması |
Her eğitim-öğretim yılının Eylül-Şubat ayları |
Akademik danışmanlar |
Anket raporu |
|
||||||||||||||||||
H.3. Öğrenci başarı durum formlarının her dönem |
E.3.1. Öğrenci başarı durum formlarının |
Başarı Durumu Formunun raporu |
Her eğitim-öğretim yılının Ekim-Mart ayları |
Akademik danışmanlar |
Başarı durum formu |
|
||||||||||||||||||
H.4. Staj veya uygulama imkânlarını artırmak |
E.4.1. Staj veya uygulama yapılan program sayısını |
Meslek odaları ile işbirlikleri |
Staj dönemi |
Staj Komisyonu Başkanlığı |
Meslek odaları ve diğer kuruluşlarla yapılan görüşmeler, yazışmalar |
|
||||||||||||||||||
H.5. Öğrenci başarısını ölçme ve değerlendirmede |
E.5.1. Öğretim elemanlarına, eğitim öğretim |
Başarı ve ders değerlendirme kriterleri |
Eğitim-öğretim dönemi |
Birim Kalite Güvence Komisyonu |
Projeler, ödevler |
|
|
|
||||||||||||||||
H.6. 21. yy yetkinliklerini program kazanımlarına |
E.6.1. Bilgi iletişim teknolojilerinin kullanımı, karar |
Seminer, konferans, sempozyum vb. akademik faaliyetlere katılım |
Yıl boyu |
Dekanlık |
Seminerler ve diğer etkinlikler |
|
||||||||||||||||||
Alt Proses Adı |
1.3-Öğrencinin Kabulü ve Gelişimi, Tanıma, Sertifikalandırma ve Eğitim Öğretim Kadrosu Prosesi |
|||||||||||||||||||||||
Hedefler |
Eylemler |
Eylem için gerekli kaynaklar (1) |
Eylemin temin tarihi (2) |
Eylemin gerçekleştirilmesinden sorumlu birim/ bölüm/ komisyon (3) |
Eylemin çıktıları (4) |
Açıklama |
||||||||||||||||||
H.1. Merkezi yerleştirme ile gelen öğrencilere |
E.1.1. Üniversitemizi tercih edecek aday öğrenciler |
Her türlü tanıtım faaliyetleri |
Haziran-Temmuz ayları |
Dekanlık |
Üniversitenin görünürlüğünü artırmak, öğrenciler için ön üniversiteye ön hazırlık sağlamak asına tanıtıcı seminerler, dökümanlar |
|
||||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
||||||||||||||||||
H.2. Merkezi yerleştirme dışında kalan öğrenciler |
E.2.1. Merkezi yerleştirme dışında kalan öğrenciler |
Oryantasyon programı |
Her eğitim-öğretim döneminin Eylül ayı |
Dekanlık |
Öğrencinin üniversiteye adaptasyon sürecini hızlandırmak adına oryantasyon programları |
|
||||||||||||||||||
H.3. Önceki formal, non-formal ve informal |
|
Dönem başı iş akış sürecinin belirlenmesi |
Dönem başları |
Dekan Yardımcısı |
Farklı öğrenme teknikleri sunmak adına bilgilendirme toplantıları |
|
||||||||||||||||||
H.4. Öğrencilerin akademik ve kariyer gelişimini |
E.4.1. Öğrencilerin kariyer gelişimlerine yönelik |
Atölye çalışmaları, teknik geziler, seminer vb. faaliyetler |
Eğitim-öğretim dönemi |
Bölüm Başkanlıkları |
Öğrencilere sosyal ve kültürel faaliyet imkânı sunmak adına geziler, seminerler |
|
||||||||||||||||||
H.5. Eğitim öğretim kadrosunun yetkinlikleri ile |
E.5.1. Öğretim elemanlarının doktora \ özel |
Lisansüstü faaliyetler ve çalışma alanları doğrultusunda ders görevlendirmeleri yapmak |
Ders dağılımlarının yapıldığı dönemi |
Bölüm Başkanlıkları |
Öğretim elemanının uzmanlık alanlarına yönelik uygun ders dağılımlarının yapılması |
|
|
|
||||||||||||||||
|
E.5.2. Bir programda yer alan öğretim |
Eğitim-Öğretim yılı içerisindeki tüm faaliyetlerin gözetilmesiyle suretiyle gerekli dağılımların yapılması |
Ders dağılımlarının yapıldığı dönemi |
Bölüm Başkanlıkları |
Öğretim elemanlarının bilimsel çalışmalarını yürütebilmesi adına gerekli zamanın sağlanması, haftalık ders saatlerinin oluşturulması |
|
|
|
||||||||||||||||
H.6. Kurum dışından ders vermek üzere |
E.6.1. İhtiyaç durumunda kurum dışından öğretim elemanı talep edilmesi |
Öğretim elemanının seçilmesi |
İhtiyaç durumunda eğitim- öğretim dönem başları |
Dekanlık/ Bölüm Başkanlıkları |
Gerekli durumlarda kadro talebini karşılamak |
|
||||||||||||||||||
Ana Proses Adı |
2- Araştırma Geliştirme Ve Topluma Hizmet Prosesi |
|||||||||||||
Alt Proses Adı |
2.1- Araştırma Kaynakları ve Hedefleri |
|||||||||||||
Hedefler |
Eylemler |
Eylem için gerekli kaynaklar (1) |
Eylemin temin tarihi (2) |
Eylemin gerçekleştirilmesinden sorumlu birim/ bölüm/ komisyon (3) |
Eylemin çıktıları (4) |
Açıklama |
||||||||
H.1. Birimler tarafından Ar-Ge süreçleri ile eğitim öğretim |
E.1.1. Lisans ve lisansüstü öğrencilerin Ar-Ge |
Kamu kuruluşlarından ve STK'lar ile işbirliği yapılması |
Tüm yıl boyunca |
Akademik personel |
Birim web sitesinde raporların ve faaliyetlerin yayınlanması |
|
||||||||
|
E.1.2. Kuluçka Merkezi ve Hobi Atölyesinin |
|
|
|
|
|
||||||||
H.3. Sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel yapıya katkı |
E.3.1. Çay ana maddeli ürünler geliştirilmesine |
Kamu kuruluşlarından ve STK'lar ile işbirliği yapılması |
Tüm yıl boyunca |
Akademik personel |
Projeler geliştirmek |
|
||||||||
|
E.3.2. Şehrin ve bölgenin sosyo ekonomik ve |
Kamu kuruluşlarından ve STK'lar ile işbirliği yapılması |
Tüm yıl boyunca |
Akademik personel |
Konferanslar, projeler |
|
|
|
||||||
H.4. Laboratuvarlarda bulunan cihazların |
|
|
|
|
|
Fakültemiz laboratuvarlarında cihaz mevcut değildir. |
||||||||
Alt Proses Adı |
2.2- Araştırma Performansının İzlenmesi ve İyileştirilmesi |
|||||||||||||
Hedefler |
Eylemler |
Eylem için gerekli kaynaklar (1) |
Eylemin termin tarihi (2) |
Eylemin gerçekleştirilmesinden sorumlu birim/ bölüm/ komisyon (3) |
Eylemin çıktıları (4) |
Açıklama |
||||||||
H.2. Birimler tarafından öğretim elamanlarının |
E.2.1. Araştırma Performansı en iyi öğretim |
Fakülte web sayfasında çeşitli haberlerin yayınlanması |
Tüm yıl boyunca |
Dekanlık |
Birim web sayfasında araştırmaların yayınlanması |
|
||||||||
H.3. Birimlerin Ar-Ge faaliyetleriyle ilgili ve öğretim |
|
Gerekli veri çıktılarının yayınlanması |
Tüm yıl boyunca |
Dekanlık |
Özdeğerlendirme raporları |
|
||||||||
Ana Proses Adı |
3- Yönetim, İdari Ve Destek Prosesi |
|||||
Alt Proses Adı |
3.1.-Yönetimin Etkinliği, Birimlerin Yapısı ve Destek Hizmetleri |
|||||
Hedefler |
Eylemler |
Eylem için gerekli kaynaklar (1) |
Eylemin temin tarihi (2) |
Eylemin gerçekleştirilmesinden sorumlu birim/ bölüm/ komisyon (3) |
Eylemin çıktıları (4) |
Açıklama |
H.1. Organizasyon yapısı ve iş akış süreçlerini |
İş akışlarının hazırlanması ve organizasyon yapısının oluşturulması |
İş akış formları ve organizasyon şeması |
Tüm yıl boyunca |
Birim Kalite Güvence Komisyonu |
İş akış formları |
|
-
Bu alana somut kaynaklar yazılacaktır.
-
Eylemin hangi tarihte veya hangi tarih aralığında yapılacağı açık şekilde yazılacaktır. (Örnek; Her yıl Mayıs ayı veya Aralık 2019)
-
Eylemin planlanması ve gerçekleştirilmesinden sorumlu olacaklar belirtilecektir. (Örnek; Bölüm Başkanı, Birim Kalite Temsilcisi, veya Birim Kalite Komisyonu gibi)
-
Eylemin ve eyleme tanımlı göstergelerin gerçekleştiğini belgeleyen kanıtlar yazılacaktır.
-
İhtiyaç duyulması halinde ek bilgi için doldurulacaktır.