Ana Proses Adı |
1. Eğitim Öğretim |
|||||
Alt Proses Adı |
1.1. Programların Tasarımı, Onayı, Sürekli İzlenmesi ve Güncellenmesi Prosesi |
|||||
Hedefler |
Eylemler |
Eylem için gerekli kaynaklar (1) |
Eylemin termin tarihi (2) |
Eylemin gerçekleştirilmesinden sorumlu birim/ bölüm/ komisyon (3) |
Eylemin çıktıları (4) |
Açıklama |
H.1. İç ve dış paydaşlardan alınan görüşler çerçevesinde programlar tasarlamak |
E.1.1. Paydaş görüşlerinin alınması için anketler düzenlenmesi |
Öğrencilere yönelik anket |
Her yıl haziran ayında |
Birim Kalite Komisyonu |
Komisyon tutanakları |
Her yıl haziran ayında öğrencilere yönelik |
H.2. Ders bilgi paketlerini oluşturmak ve güncel tutmak |
E.2.1. Ders bilgi paketlerinin oluşturulması ve güncellenmesi için birim ve rektörlükte komisyon oluşturularak ders bilgi paketi veri giriş takiplerinin yapılması |
Ders Kitapları |
Her yıl eylül ayı |
Birim kalite komisyonu |
Komisyon tutanakları |
Her yıl eylül ayında kalite komisyonu tarafından ders bilgi paketleri kontrol edilecek ve ders içeriklerinin güncel ve uygun hale getirilmesi |
H.3. Mezunlarla iletişimi güçlü tutmak |
E.3.1. Mezunlarla iletişimin artırılması için eylem planı hazırlanması |
Mezun bilgi sistemi |
Eylül ayı içinde mezun bilgi sistemi kurulması |
Birim kalite komisyonu |
Komisyon tutanakları |
Mezun bilgi sitemi |
H.4. Akademisyenlerin yazılı sınavlarda alternatif |
E.4.1. Öğretim elemanlarına, sınavlarında alternatif soru tiplerinin kullanımını artırmak için eğitim öğretim dönemi başında yapılan akademik kurul toplantılarında bilgilendirme yapmak |
Örnek soru formatı |
Her yıl eylül ayında ve her yıl şubat ayında |
Birim kalite komsiyonu |
Toplantı tutanakları |
Öğretim elemanlarına sınavlarında alternatif soru tiplerinin kullanımını |
E.4.3 Birim kalite komisyonları tarafından her eğitim öğretim |
Sınav kağıtları |
Her yıl ocak ve haziran ayında |
Birim kalite komisyonu |
Sınav kağıtları |
|
|
H.5. Birimler tarafından program tanıtımları yapılarak başarılı öğrencilerin tercihlerini artırmak |
E.5.1. Her akademik birimde programların tanıtımı için etkinlikler düzenlemek (okul ziyareti, konferans vb.) |
Web sitesi |
Her yıl aralık ayında |
Birim kalite komisyonu |
Bölümün diğer bölümler |
|
Alt proses adı |
|
|||||
H.1. Programlarda yer alan derslerin kredi değerlerini belirlemek için iş yükü anketleri uygulamak |
E.1.1. İş yükü anketlerinin güncellenip güncellenmediğinin Birim Kalite Temsilcileri tarafından birim yönetimin ve kalite koordinatörlüğüne raporlanması
|
Öğrenci anketleri |
2020 yılından itibaren her 4 yılda bir |
Birim kalite komisyonu |
Programdaki derslerin kredileri
|
|
E.1.2. İş yükü anketlerine |
Ders planları |
Her iki yılda bir haziran ayında |
Yüksekokul müdürü, |
Ders planları |
|
|
H.2. Öğrencilerin, akademik danışmanlarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amacıyla anketler uygulamak |
E.2.1. Uygulanan anketlerin |
Öğrenci anketleri |
Her yıl mayıs ayında |
Yüksekokul müdürü |
Anket raporları |
|
H.3. Öğrenci başarı durum formlarının her dönem başında akademik danışmanlar tarafından hazırlanmasını sağlamak |
E.3.1. Öğrenci başarı durum formlarının doldurulup doldurulmadığının Birim Kalite Temsilcisi tarafından birim yönetimine ve kalite koordinatörlüğüne raporlanmas |
Öğrenci başarı durum formları |
Her yıl aralık ayında |
Yüksekokul müdürü, |
Öğrenci başarı durum formlarının |
2020 yılında eylül ayında öğrenci başarı durum |
H.5. Öğrenci başarısını ölçme ve değerlendirmede ara sınav ve final sınavları dışında "Başarı Değerlendirme Yöntemlerini" (BDY) kullanmak (proje, ödev, uygulama, okuma vb. |
E.5.1. Öğretim elemanlarına, eğitim öğretim dönemi başında yapılan akademik kurul toplantılarında BDY'nin kullanımını artırmak amacıyla bilgilendirme yapmak |
Yarıyıl içi başarı değerlendirme yöntemleri, |
Her yıl ocak ayında |
Yüksekokul müdürü |
Toplantı tutanakları |
|
H.6. 21. yy yetkinliklerini program
|
E.6.1. Bilgi iletişim teknolojilerinin kullanımı, karar verme, yaratıcı düşünme ve inovatif düşünme gibi yaşam becerilerini geliştirici etkinlikler düzenlemek |
Pubmedden makale tarama yöntemleri ve akademik araştırma yöntemleri ile ilgili seminer vermek |
Her yıl aralık ayında
|
Yüksekokul müdürü
|
Proje çalışması |
|
Alt Prosesin Adı |
1.3-Öğrencinin Kabulü ve Gelişimi, Tanıma, Sertifikalandırma ve Eğitim Öğretim Kadrosu Prosesi |
||||||
H.1. Merkezi yerleştirme ile gelen öğrencilere üniversitemizi ve ilimizi tanıtan programlar yapmak |
E.1.2. Üniversitemizi tercih edecek aday öğrenciler ile üniversitemize yerleşen öğrencilere yönelik akademik birimleri tanıtıcı görsel doküman hazırlayarak "Birim" ve "Aday Öğrenciler" sayfalarında yayımlamak |
Bölümü ve programı tanıtıcı resim, görsel, ve videolar |
2020 yılı aralık ayına |
Kalite komisyonu |
Programı tercih eden öğrenci |
|
|
H.2. Merkezi yerleştirme dışında kalan öğrenciler için (YÖS, ÇAP, Yandal, Özel Yetenek, Yatay Geçiş, Lisansüstü) tanıtım faaliyetleri yapmak |
E.2.1. Merkezi yerleştirme dışında kalan öğrenciler için oryantasyon programları düzenlemek |
Programı tanıtıcı videolar |
2020 yılı aralık ayına |
Kalite komisyonu |
Merkezi yerleştirme dışında kalan öğrencilerin tercih oranının artması |
|
|
H.4. Öğrencilerin akademik ve kariyer gelişimini izlemek üzere çalışmalar yapmak ve programlar düzenlemek |
E.4.1. Öğrencilerin kariyer gelişimlerine yönelik programlar düzenlemek |
Alanında iyi ve türkiye genelinde ün yapmış fizyoterapistler |
Her yıl 4. sınıf öğrencileri için senede bir kez |
Öğrenci topluluğu kalite komisyonu
|
Kariyer günlerine ait toplantı broşürleri |
|
|
H.5. Eğitim öğretim kadrosunun yetkinlikleri ile ders içeriklerinin örtüşmesini sağlamak |
E.5.1. Öğretim elemanlarının doktora \ özel akademik çalışma alanları çerçevesinde ders görevlendirmelerini yapmak |
Ders planı |
Her dönem başında akademik kurul toplantılarında |
Yükseokul müdürü, |
Toplantı tutanakları |
|
|
E.5.2. Bir programda yer alan öğretim elemanlarının haftalık ders saatlerinin dengeli olması |
Ders programı |
Her dönem başında akademik kurul toplantılarında |
Yükseokul müdürü |
Toplantı tutanakları |
|
|
|
H.3. Önceki formal, non-formal ve informal öğrenmeler konusunda öğrencilere bilgilendirme çalışmaları yapmak |
|
Öğrenci ders |
Her dönem başında eylülün ilk haftası ve şubatın ilk haftası |
Yüksekokul müdürlüğü |
Öğrencilerin muaf oldukları derslere ilişkin tutanaklar |
|
|
H.6. Kurum dışından ders vermek üzere görevlendirilen öğretim elemanı seçimi ve davet edilmesi usullerini tanımlamak |
|
Öğretim elemanı görevlendirme tutanakları |
Her yıl ağustos ayının son haftası ve şubatın ilk haftası |
Yüksekokul yönetim kurulu |
Öğretim elemanı görevlendirme tutanakları |
|
|
Proses adı : |
2. Araştırma, geliştirme ve topluma hizmet
|
|
|||||
Alt proses adı: |
2.1-Araştırma Kaynakları ve Hedefleri Prosesi |
|
|||||
H.1. Birimler tarafından Ar-Ge süreçleri ile eğitim-öğretim süreçlerinin bütünleştiği alanlar ile ilgili çalışmalar yapmak |
E.1.1. Lisans ve lisansüstü öğrencilerin Ar-Ge faaliyetlerine katılımının sağlanması için doküman hazırlamak ve tanıtım toplantıları düzenlenmesi
|
Öğrenci topluluğu bilgilendirme broşürleri
|
Her yıl mayıs ayının ilk haftası |
Yüksekokul yönetim kurulu kalite komisyonu öğrenci topluluğu danışmanı
|
Toplantı tutanakları Bilgilendirme broşürleri
|
||
E.1.2. Kuluçka Merkezi ve |
|
|
|
|
Birimimizde kuluçka merkezi ile ilgili faaliyet yapılmamaktadır. |
||
H.3. Sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel yapıya katkı sağlayan araştırma çalışmaları yapmak |
E.3.1. Çay ana maddeli ürünler geliştirilmesine yönelik çalışmalar yapılması |
|
|
|
|
Birimimizde çay bitkisinin geliştirilmesi ile ilgili faaliyet yapılmamaktadır. |
|
|
E.3.2. Şehrin ve bölgenin sosyo ekonomik ve kültürel özelliklerinin araştırılması ve tanıtılmasına yönelik projeler geliştirilmesi |
|
|
|
|
|
|
H.4. Laboratuvarlarda bulunan |
E.4.1. Birimimiz eylemin gerçekleşmesinden değil ilgili göstergenin temininden sorumludur. |
Envanter listesi |
2019 aralık ayı sonuna kadar sağlanacak |
Okul müdürü |
Laboratuvar gereçleri Envanter listesi kayıt formu |
|
Alt proses adı: |
2.2- Araştırma Performansının İzlenmesi ve İyileştirilmesi Prosesi
|
||||
H.2. Birimler tarafından öğretim elamanlarının araştırma performanslarını izlemek ve teşvik etmek |
E.2.1. Araştırma Performansı en iyi |
|
İlk olarak 2020 aralık ayı olmak üzere |
Kalite komisyonu |
Okul web sayfası |
H.3. Birimlerin Ar-Ge faaliyetleriyle ilgili ve öğretim elemanlarının araştırma performansını da kapsayan yıllık özdeğerlendirme ve iyileştirme faaliyetlerini içeren rapor hazırlayıp web sayfalarından duyurmak |
E.3.1. Araştırma ve geliştirme performans |
Akademik araştırma |
İlk olarak 2020 aralık ayı olmak üzere |
Kalite komisyonu |
Raporlar |
Ana Proses Adı |
3-Yönetim, İdari ve Destek Prosesi |
|||||
Alt Proses Adı |
3.1.-Yönetimin Etkinliği, Birimlerin Yapısı ve Destek Hizmetleri Prosesi |
|||||
H.1. Organizasyon yapısı ve iş akış süreçlerini güncel tutmak |
E.1. Organizsyon şemalarının güncellenerek birim sayfasına yüklenmesi |
Üniversite kalite komisyonu tarafından gönderilen görev tanım formları |
Her yıl temmuz ayında güncellenecek |
Kalite komisyonu |
Toplantı tutanakları Birim web sayfası |
|
-
Bu alana somut kaynaklar yazılacaktır.
-
Eylemin hangi tarihte veya hangi tarih aralığında yapılacağı açık şekilde yazılacaktır. (Örnek; Her yıl Mayıs ayı veya Aralık 2019)
-
Eylemin planlanması ve gerçekleştirilmesinden sorumlu olacaklar belirtilecektir. (Örnek; Bölüm Başkanı, Birim Kalite Temsilcisi, veya Birim Kalite Komisyonu gibi)
-
Eylemin ve eyleme tanımlı göstergelerin gerçekleştiğini belgeleyen kanıtlar yazılacaktır.
-
İhtiyaç duyulması halinde ek bilgi için doldurulacaktır.