Ana Proses Adı |
1-Eğitim Öğretim
|
|||||
Alt Proses Adı |
|
|||||
Hedefler |
Eylemler |
Eylem için gerekli kaynaklar (1) |
Eylemin termin tarihi (2) |
Eylemin gerçekleştirilmesinden sorumlu birim/ bölüm/ komisyon (3) |
Eylemin çıktıları (4) |
Açıklama |
H.1- İç ve dış paydaşlardan alınan görüşler çerçevesinde programlar tasarlamak.
|
E.1.1- Paydaş görüşlerinin alınması için anketler düzenlenmesi. |
Paydaş görüşü alınan anket sayısı. |
Her yıl Aralık ayı |
SBMYO Yönetimi |
Düzenleme yapılan program sayısı. |
|
H.2- Ders Bilgi Paketlerini oluşturmak ve güncel tutmak. |
E.2.1 Ders Bilgi Paketlerinin oluşturulması ve güncellenmesi için birim ve rektörlükte komisyon oluşturularak ders bilgi paketi veri giriş takiplerinin yapılması. |
Ders Kitapları |
Her yıl Ağustos Ayı |
Birim Kalite Komisyonu |
Komisyon tutanakları |
|
H.3 – Mezunlarla iletişimi güçlü tutmak. |
E.3.2 Mezun bilgi sistemindeki eksikliklerin giderilmesi |
Anket formu |
|
H.3 – Mezunlarla iletişimi güçlü tutmak. |
E.3.2 Mezun bilgi sistemindeki eksikliklerin giderilmesi |
|
H.4- Akademisyenlerin yazılı sınavlarda alternatif soru tiplerini kullanmalarını sağlamak. |
E.4.1 Öğretim Elemanlarına, sınavlarında alternatif soru tiplerinin kullanımı artırmak için eğitim öğretim dönemi başında yapılan akademik kurul toplantılarında bilgilendirme yapmak. |
Akademik Kurul Toplantı tutanağı |
Her yıl Eylül Ayı |
SBMYO Yönetimi |
Toplantı Tutanağı |
|
H.5- Birimler tarafından program tanıtımları yapılarak başarılı öğrencilerin tercihlerini artırmak. |
E.5.1 Her akademik birimde programların tanıtımı için etkinlikler düzenlemek |
Program tanıtımı için gerçekleştirilen etkinlik sayısı.
|
Her yıl Aralık Ayı |
Birim kalite komisyonu |
Düzenlenen etkinliklere ilişkin her türlü doküman |
|
Alt Proses Adı |
1.2 Öğrenci Merkezli Öğrenme, Öğretme ve Değerlendirme Prosesi
|
|||||
Hedefler |
Eylemler |
Eylem için gerekli kaynaklar (1) |
Eylemin termin tarihi (2) |
Eylemin gerçekleştirilmesinden sorumlu birim/ bölüm/ komisyon (3) |
Eylemin çıktıları (4) |
Açıklama |
H.1- Programlarda yer alan derslerin kredi değerlerini belirlemek için iş yükü anketleri uygulamak. |
E.1.1 İş yükü anketi sonucuna göre ders planlarının güncellenmesi |
İşyükü Anket formları |
Her yıl Temmuz ayı |
-Birim Kalite komisyonu |
Güncellenen ders planı sayısı |
|
H.2-Öğrencilerin, akademik danışmanlarına ilişkin görüşlerinin belirlenmesi amacıyla anketler uygulamak.
|
E.2. Uygulanan anketlerin rapor haline getirilerek web sayfalarından yayımlanması.
|
Anket formları |
Her yıl Aralık ayı
|
Birim Kalite komisyonu |
Anket formları |
|
H.3- Öğrenci başarı durum formlarının her dönem başında akademik danışmanlar tarafından hazırlanmasını sağlamak. |
E.3.1 Öğrenci başarı durum formlarının doldurulup doldurulmadığının Birim Kalite Temsilcisi tarafından birim yönetimine ve kalite koordinatörlüğüne raporlanması. |
Öğrenci başarı durum formları |
Her yıl Temmuz ayı |
Birim Kalite komisyonu |
Öğrenci Başarı Durum Formları |
|
H.4- Staj veya uygulama imkanlarını artırmak.
|
E.4.1 Staj veya uygulama yapılan program sayısını artırmak için eylem planı hazırlanması.
|
Kamu ve Özel kuruluşlara yapılacak ziyaretler |
Her yıl Ekim ayı
|
Birim Kalite komisyonu |
Stajın yapıl-dığı Kurum/ Kuruluş sayısı.
|
|
H.5-Öğrenci başarısını ölçme ve değerlendirmede ara sınav ve final sınavları dışında “başarı değerlendirme yöntemlerini” (BDY) kullanmak (Proje, Ödev, Uygulama, Okuma vb) |
E.5.1 Öğretim Elemanlarına, Eğitim Öğretim Dönemi Başında yapılan akademik kurul toplantılarında BDY’nin kullanımını arttırmak amacıyla bilgilendirme yapmak |
Akademik Kurul |
|
H.5-Öğrenci başarısını ölçme ve değerlendirmede ara sınav ve final sınavları dışında “başarı değerlendirme yöntemlerini” (BDY) kullanmak (Proje, Ödev, Uygulama, Okuma vb) |
E.5.1 Öğretim Elemanlarına, Eğitim Öğretim Dönemi Başında yapılan akademik kurul toplantılarında BDY’nin kullanımını arttırmak amacıyla bilgilendirme yapmak |
Akademik Kurul |
H.6- 21.yy etkinliklerini program kazanımlarını yansıtmak.
|
E.6.1 Bilgi iletişim teknolojilerinin kullanımı, karar verme, yaratıcı düşünme ve inovatif düşünme gibi yaşam becerilerini geliştirici etkinlikler düzenlemek.
|
Sempozyum, konferans vb. etkinlikler
|
Her yıl Aralık ayı
|
SBMYO yönetimi
|
-Etkinlik sayısı. -Öğrenci katılım sayısı.
|
|
Alt Proses Adı |
1.3 Öğrencinin Kabulü ve Gelişimi, Tanıma, Sertifikalandırma ve Eğitim Öğretim Kadrosu Prosesi
|
|||||
Hedefler |
Eylemler |
Eylem İçin Gerekli Kaynaklar(1) |
Eylemin Temin Tarihi |
Eylemin Gerçekleştirilmesinden Sorumlu Birim/Komisyon(3) |
Eylemin Çıktıları(4) |
Açıklama |
H.1 Merkezi yerleştirme ile gelen öğrencilere üniversitemizi ve ilimizi tanıtan programlar yapmak. |
E.1.2 Üniversitemizi tercih edecek aday öğrenciler ile Üniversitemize yerleşen öğrencilere yönelik akademik birimleri tanıtıcı görsel doküman hazırlayarak “Birim ve Aday Öğrenciler” sayfalarına yayınlamak. |
İlgili mevzuat |
Her yıl Eylül ayı |
-Birim Kalite Komisyonu -Bölüm Başkanlıkları |
Oryantasyona katılan öğrenci sayısı |
|
H.2- Merkezi yerleştirme dışında kalan öğrenciler için (YÖS, ÇAP, Yandal, Özel yetenek, yatay geçiş, lisansüstü) tanıtım faaliyetleri yapmak |
E.2.1- Merkezi yerleştirme dışında kalan öğrenciler için oryantasyon programları düzenlemek |
Akademik Birim Tanıtım rehberi |
Her yıl Eylül ayı |
Birim Kalite Komisyonu |
Düzenlenen program sayısı |
|
H.3- Önceki formal, non-formal ve informal öğrenmeler konusunda öğrencilere bilgilendirme çalışmaları yapmak |
E.3.1- Önceki formal ve non-formal öğrenmelerin başvuru şartlarının öğrencilere e-posta ve internet yoluyla duyurulması |
İlgili mevzuat |
Her yıl Ekim ayı |
Birim Kalite Komisyonu |
Bilgilendirilen öğrenci sayısı |
|
H.4- Öğrencilerin akademik ve kariyer gelişimini izlemek üzere çalışmalar yapmak ve programlar düzenlemek |
E.4.1- Öğrencilerin kariyer gelişimlerine yönelik programlar düzenlemek |
Meslek tanıtım rehberleri |
Her yıl Aralık ayı |
Birim Kalite Komisyonu |
Düzenlenen program sayısı |
|
H.5- Eğitim öğretim kadrosunun yetkinlikleri ile ders içeriklerinin örtüşmesini sağlamak |
E.5.2- Bir programda yer alan öğretim elemanlarının haftalık ders saatlerinin dengeli olması |
-Ders görevlendirmesine ilişkin MYO kurulu kararı -Yıl bazlı öğretim görevlisi ders dağılım çizelgesi |
Her yıl Temmuz Ayı |
SBMYO Yönetimi |
Öğretim elemanı başına düşen ortalama ders saati |
|
H.6. Kurum dışından ders vermek üzere görevlendirilen öğretim elemanı seçimi ve davet edilmesi usullerini tanımlamak |
E.6.1-Kurum dışından ders vermek için gelen öğretim elemanlarının seçimi için esas ve usuller belirlemek |
İlgili mevzuat |
Her yıl Temmuz ayı |
SBMYO Yönetimi |
Belirlenen esas ve usuller |
|
Ana Proses Adı |
2-Araştırma Geliştirme Ve Topluma Hizmet
|
|||||
Alt Proses Adı |
2.1-Araştırma Kaynakları ve Hedefleri
|
|||||
Hedefler |
Eylemler |
Eylem için gerekli kaynaklar (1) |
Eylemin termin tarihi (2) |
Eylemin gerçekleştirilmesinden sorumlu birim/ bölüm/ komisyon (3) |
Eylemin çıktıları (4) |
Açıklama |
H.1- Birimler tarafından Ar-Ge süreçleri ile eğitim-öğretim süreçlerinin bütünleştiği alanlar ile ilgili çalışmalar yapmak |
E.1.2- Kuluçka merkezi ve Hobi atölyesinin tanıtımına yönelik farkındalık etkinlikleri düzenlenmesi |
-Tanıtım dokumanları |
Her yıl Aralık ayı |
Birim Kalite Komisyonu |
-Düzenlenen etkinlik sayısı |
|
H.3-Sosyo-ekonomik ve sosyo-kültürel yapıya katkı sağlayan araştırma çalışmaları yapmak |
E.3.2- Şehrin ve bölgenin sosyo ekonomik ve kültürel özelliklerinin araştırılması ve tanıtılmasına yönelik projeler geliştirilmesi |
-Öğrencileri Teşvik toplantıları |
Her yıl Aralık ayı |
Birim Kalite Komisyonu |
-Proje sayısı |
|
H.4.Laboratuvarda bulunan cihazların envanterinin oluşturularak etkin kullanımını sağlamak |
E.4.1-Cihaz envanter yazılımı geliştirilmesi |
-ilgili mevzuat |
Her yıl Aralık ayı |
SBMYO yönetimi |
-ilgili yazılıma kayıtlı cihaz sayısı |
|
Alt Proses Adı |
2.2-Araştırma Performansının İzlenmesi ve İyileştirilmesi
|
|||||
Hedefler |
Eylemler |
Eylem için gerekli kaynaklar (1) |
Eylemin termin tarihi (2) |
Eylemin gerçekleştirilmesinden sorumlu birim/ bölüm/ komisyon (3) |
Eylemin çıktıları (4) |
Açıklama |
H.2.Birimler tarafından öğretim elemanlarının araştırma performanslarını izlemek ve teşvik etmek |
E.2.1 Araştırma performansı en iyi öğretim elemanlarını çeşitli yollarla (tören, internet sayfası haber vb) onure etmek |
Birim internet sayfası |
Her yıl Aralık ayı |
SBMYO yönetimi |
-İlgili haber sayısı |
|
H.3.Birimlerin Ar-Ge faaliyetleriyle ilgili ve öğretim elemanlarının araştırma performansını da kapsayan yıllık özdeğer-lendirme ve iyileştirme faaliyetlerini içeren rapor hazırlayıp web sayfalarından duyurmak |
E.3.1 Araştırma ve Geliştirme Performans Raporu hazırlama kılavuzunu hazırlayarak öğretim elemanlarını teşvik etmek. |
Birim internet sayfası |
Her yıl Aralık ayı |
SBMYO yönetimi |
İlgili Performans Raporu |
|
Ana Proses Adı |
3-Yönetim, İdari Ve Destek Prosesi
|
|||||
Alt Proses Adı |
3.1-Yönetimin Etkinliği, Birimlerin Yapısı ve Destek Hizmetleri
|
|||||
Hedefler |
Eylemler |
Eylem için gerekli kaynaklar (1) |
Eylemin termin tarihi (2) |
Eylemin gerçekleştirilmesinden sorumlu birim/ bölüm/ komisyon (3) |
Eylemin çıktıları (4) |
Açıklama |
H.1- Organizasyon yapısı ve iş akış süreçlerini güncel tutmak |
E.1.1- Kalite Koordinatörlüğü tarafından birimlerdeki organizasyon yapısı ve iş akış süreçlerinin güncelliğinin takip edilmesi |
-Organizasyon Şeması, - Süreç Akış Formları |
Her yıl Aralık ayı |
-SBMYO Yönetimi -Birim Kalite Komisyonu |
-Organizasyon Şeması -Görev tanım Formları -Faaliyet Raporu -İş Akış Formları |
|
-
Bu alana somut kaynaklar yazılacaktır.
-
Eylemin hangi tarihte veya hangi tarih aralığında yapılacağı açık şekilde yazılacaktır. (Örnek; Her yıl Mayıs ayı veya Aralık 2019)
-
Eylemin planlanması ve gerçekleştirilmesinden sorumlu olacaklar belirtilecektir. (Örnek; Bölüm Başkanı, Birim Kalite Temsilcisi, veya Birim Kalite Komisyonu gibi)
-
Eylemin ve eyleme tanımlı göstergelerin gerçekleştiğini belgeleyen kanıtlar yazılacaktır.
-
İhtiyaç duyulması halinde ek bilgi için doldurulacaktır.