|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
RİSK KAYIT FORMU |
|
|||||||||||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
08.11.2019 |
|
|||||||||||||||
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
|
|
||
|
Sıra No |
Referans No |
Stratejik Hedef |
Birim/Alt Birim Hedefi |
Tespit Edilen Risk/Sebepler |
Riske verilen cevaplar: Mevcut Kontroller |
Etki |
Olasılık |
Risk Puanı (R) |
Değişim (Riskin Yönü) |
Riske verilecek cevaplar: Yeni / Ek / Kaldırılan Kontroller |
Başlangıç Tarihi |
Riskin Sahibi |
Açıklama |
|
|||
|
1 |
MF |
Faaliyet Giderleri |
Araştırma- Geliştirme Faaliyetleri ve Eğitim- Öğretim Faaliyetlerin in sürdürülebili rliğini sağlamak |
Fakülte fiziki altyapısının yetersiz olması riski -------------------------- 1- Artan öğrenci talebi 2-Aktif edilen bölüm sayısındaki artışidar 3-Akademik personelin ihtiyaca binaen niceliksel olarak artışı 4- Araştırma altyapısının geliştirilmesi 5- Yapı işleri ve Teknik Dairesi Başkanlığının bütçesinin sınırlı olması |
Kontrol Etmek --------------- Önleyici Kontroller: 1 - Üniversitemi z stratejik plan kapsamında Fakülteye gerekli laboratuvarl ar, çalışma ofisi ve derslikler için yeni plan ve programları n yapılması sağlanacakt ır 2- Üniversitemi zde bulunan diğer mevcut fiziksel alt yapının tespiti |
8 |
8 |
64 |
Yeni |
---------------------------- |
1.1.2019 |
MF |
Üniversitemi zde yürütülen TS EN ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi çalışmaları kapsamında tespit edilmiş olup riskin değişim yönü bir sonraki yıl yapılacak değerlendir me sonucunda belirlenecek tir. Mühendislik Fakültesi tarafından her yıl üst yönetime raporlanaca ktır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
sağlanacak ve destek sağlayacak birimle ortak hareket edilecektir 3- Yapı işleri ve Teknik Dairesi Başkanlığı tarafından üniversitemi z bütçesi dahilinde mevcut imkanlara ek olarak yeni ek fiziksel ortamların oluşturulma sı için çalışmalar yapılacaktır Yönlendirici Kontroller: 1 - Üniversite üst yönetimi ve senatosunu n bilgilendirilm esi sağlanacakt ır 2- Üniversite ilgili daire başkanlıklar ı ile durum tespit çalışmaları yapılacaktır |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
MF |
Faaliyet Giderleri |
Eğitim Öğretim Faaliyetlerin in sürdürülebili rliği |
Stajer Öğrencilerin işe giriş ve çıkış tarihlerinin SGK ya zamanında bildirilememesi riski -------------------------- 1-SGK bilgi sisteminden kaynaklanan sistem hataları 3-Giriş yapan personelin işlem ve takip hataları 4-İlgili bölüm staj komisyonlarından staj başvuru evrakının zamanında gelmememsi 5-Staj başvuru evrakının hatalı hazırlanması 6-SGK sistemine giriş için paket programın yazılı olmaması |
Kontrol Etmek --------------- Önleyici Kontroller: 1 - Üniversitemi z Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı tarafından oluşturulaca k paket program sayesinde ilgili işlemlerin takibi sistemsel olarak gerçekleştiril mesi sağlanacakt ır 2- İlgili öğrenci işleri personeline eğitim verilmesi sağlanacakt ır 3- Staj komisyon üyelerine eğitim verilmesi sağlanacakt ır 4- Öğrencilere ilgili dönemde staj komisyonu |
9 |
6 |
54 |
Yeni |
---------------------------- |
1.1.2019 |
MF |
Üniversitemi zde yürütülen TS EN ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi çalışmaları kapsamında tespit edilmiş olup riskin değişim yönü bir sonraki yıl yapılacak değerlendir me sonucunda belirlenecek tir. Mühendislik Fakültesi tarafından her yıl üst yönetime raporlanaca ktır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
tarafından bilgilendirm e toplantısı yapılacaktır Yönlendirici Kontroller: 1 - İlgili Bölüm staj komisyonlar ının bilgilendirilm esi sağlanacakt ır 2- Öğrencilerin staj yönergesi ile ilgili bilgilendirilm esi sağlanacakt ır |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 |
MF |
Faaliyet Giderleri |
Araştırma Geliştirme Faaliyetlerin in sürdürülebili rliği. |
2547 Sayılı Kanunun 50/d maddesi kapsamında görev yapan Araştırma Görevlilerinin Görev Süresi ve Lisansüstü azami eğitim süresinin takip edilememesi riski -------------------------- 1-Lisansüstü eğitim bilgilerindeki değişiklikleri ilgili öğretim elemanı tarafından zamanında verilmemesi. 2-*İlgili öğretim elemanı tarafından yapmış olduğu bilimsel faaliyetlerin zamanında verilmemesi. 3-İlgili öğretim elemanı tarafından yıllık süre uzatım sözleşmesinin yenilenmesi için ilgili bölüm başkanlığına süre uzatım dilekçesinin zamanında verilmemesi. 4-İlgili Anabilim Dalı ve Bölüm Başkanı tarafından süre uzatım faaliyet raporunun onaylanmasının aksaması. 5-İlgili Bölüm Sekreterliği tarafından süre uzatım dilekçesi ve faaliyet raporunun zamanında bildirilmemesi. 6-Azami lisans üstü |
Kontrol Etmek --------------- Önleyici Kontroller: 1 - Üniversitemi z Bilgi İşlem Dairesi Başkanlığı tarafından oluşturulaca k paket program sayesinde ilgili kişilerin takibi sistemsel olarak gerçekleştiril mesi sağlanacakt ır 2- 50/d kapsamında bulunan öğretim Elemanların ın eğitim bilgilerinde ki değişiklikleri ilgili bölüm başkanlıklar ına bildirmeleri sağlanacakt ır 3- İlgili birimler arasındaki koordinasy |
8 |
6 |
48 |
Yeni |
---------------------------- |
1.1.2019 |
MF |
Üniversitemi zde yürütülen TS EN ISO 9001:2015 Kalite Yönetim Sistemi çalışmaları kapsamında tespit edilmiş olup riskin değişim yönü bir sonraki yıl yapılacak değerlendir me sonucunda belirlenecek tir. Mühendislik Fakültesi tarafından her yıl üst yönetime raporlanaca ktır. |
|
|
|
|
|
|
|
eğitim süresi takibi için elektronik bilgi sistemi kapsamında takip programının olmaması. |
on sağlanacakt ır
Yönlendirici Kontroller: 1 - İlgili Öğretim Elemanların ın bilgilendirilm esi sağlanacakt ır 2- Üniversitemi z senatosu'nu n 08.05.2019 tarih ve 130 sayılı kararı ilgili öğretim elemanların a duyurulması sağlanacakt ır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|