| Prosesin Adı | 2.2- Araştırma Performansının İzlenmesi ve İyileştirilmesi | |||||||||||||||||||||
| Prosesin Sahipleri | Sorumlu Rektör Yardımcısı, Dekanlar, Müdürler, BAP Koordinatörü, Kalite Koordinatörü, TTO Koordinatörü | |||||||||||||||||||||
| Prosesin Girdileri | Akademik personel, Cihaz ve Ekipman, Laboratuvar | |||||||||||||||||||||
| Prosesin Çıktıları | Eğitim, Sertifika, Proje, Patent, Yayın, Kılavuz, Rapor | |||||||||||||||||||||
| Prosesin Kaynakları | Bütçe, Laboratuvar, Cihaz, Zaman ve İnsan | |||||||||||||||||||||
| İlişkili Prosesler | Araştırma kaynakları ve hedefleri | |||||||||||||||||||||
| HEDEFLER / EYLEMLER / GÖSTERGELER | Sorumlu Birimler | |||||||||||||||||||||
| H.1 | Araştırma yapacak öğretim elemanlarının yetkinliklerini artırmak | BAP / TTO / Deney Hayvanları Araştırma ve Uygulama Merkezi | ||||||||||||||||||||
| E.1.1 | Araştırma projesi yazma eğitimlerinin düzenlenmesi | |||||||||||||||||||||
| E.1.2 | Deney hayvanları uygulama sertifika eğitimlerinin düzenlenmesi | |||||||||||||||||||||
| E.1.3 | Akademik makale ve tez yazma eğitimlerinin düzenlenmesi | |||||||||||||||||||||
| G.1.1.1 | Düzenlenen eğitim sayısı | |||||||||||||||||||||
| G.1.1.2 | Eğitime katılan araştırmacı sayısı | |||||||||||||||||||||
| G.1.1.3 | Verilen sertifika sayısı | |||||||||||||||||||||
| H.2 | Birimler tarafından öğretim elamanlarının araştırma performanslarını izlemek ve teşvik etmek | Rektörlük / Akademik Birimler | ||||||||||||||||||||
| E.2.1 | Araştırma Performansı en iyi öğretim elemanlarını çeşitli yollarla (tören, internet sayfası, haber vb.) onure etmek | |||||||||||||||||||||
| E.2.2 | YOKSİS ve AVESİS bilgilerini güncellemeyen öğretim elemanlarına Geliştirme Vakfından bir yıl boyunca destek verilmemesi | |||||||||||||||||||||
| E.2.3 | Öğretim elemanlarının akademik performanslarına göre üniversitemiz Geliştirme Vakfı tarafından teşvik ödemeleri yapılması | |||||||||||||||||||||
| G.2.1.1 | Performans raporuna göre ödül alan öğretim elamanı sayısı | |||||||||||||||||||||
| G.2.1.2 | Geliştirme Vakfından teşvik alan öğretim elemanı sayısı | |||||||||||||||||||||
| H.3 | Birimlerin Ar-Ge faaliyetleriyle ilgili ve öğretim elemanlarının araştırma performansını da kapsayan yıllık özdeğerlendirme ve iyileştirme faaliyetlerini içeren rapor hazırlayıp web sayfalarından duyurmak | Kalite Koordinatörlüğü/ Akademik Birimler | ||||||||||||||||||||
| E.3.1 | Araştırma ve Geliştirme Performans Raporu hazırlama kılavuzunun hazırlanması | |||||||||||||||||||||
| G.3.1.1 | Yayınlanan Araştırma ve Geliştirme Performans Raporu sayısı | |||||||||||||||||||||
| H.4 | Uygulama ve Araştırma Merkezlerinin aktif olarak çalışmasını sağlamak | Kalite Koordinatörlüğü / Araştırma ve Uygulama Merkezi | ||||||||||||||||||||
| E.4.1 | Her yıl Uygulama ve Araştırma Merkezlerinden kendi görev alanlarıyla ilgili hedeflerini almak | |||||||||||||||||||||
| E.4.2 | Üç yıl üst üste hedef belirlemeyen veya hedeflerini gerçekleştiremeyen Uygulama ve Araştırma Merkezlerinin faaliyetlerine son verilmesi | |||||||||||||||||||||
| G.4.1.1 | Hedef belirleyen Uygulama ve Araştırma Merkezi sayısı | |||||||||||||||||||||
| G.4.1.2 | Belirlenen hedeflerden en az % 50' sini gerçekleştiren Uygulama ve Araştırma Merkezi sayısı | |||||||||||||||||||||
| G.4.1.3 | Faaliyetine son verilen Uygulama ve Araştırma Merkezlerinin sayısı | |||||||||||||||||||||
| Göstergelerin Değerlendirme Yöntemleri | İstatistik yöntemi, oran, sayı, adet, vb. | |||||||||||||||||||||
| Göstergelerin Değerlendirme Periyotları | Yılda bir | |||||||||||||||||||||
| Prosese Yönelik Riskler | Öğretim elemanlarının yeterli özeni göstermemesi | |||||||||||||||||||||
| İlgili Riskin Etkileri | Toplumsal beklenti karşılanamaz | |||||||||||||||||||||
| Üniversitenin tercih edilebilirliği azalır | ||||||||||||||||||||||
| Kaynakların etkin kullanımı sağlanamaz | ||||||||||||||||||||||
| Üniversitenin imajı zedelenir ve tanınırlığı azalır | ||||||||||||||||||||||
| Ülkenin gelişimine sınırlı katkı sağlanır | ||||||||||||||||||||||