Prosesin Adı |
2.2- Araştırma Performansının İzlenmesi ve İyileştirilmesi |
Prosesin Sahipleri |
Sorumlu Rektör Yardımcısı, Dekanlar, Müdürler, BAP Koordinatörü, Kalite Koordinatörü, TTO Koordinatörü |
Prosesin Girdileri |
Akademik personel, Cihaz ve Ekipman, Laboratuvar |
Prosesin Çıktıları |
Eğitim, Sertifika, Proje, Patent, Yayın, Kılavuz, Rapor |
Prosesin Kaynakları |
Bütçe, Laboratuvar, Cihaz, Zaman ve İnsan |
İlişkili Prosesler |
Araştırma kaynakları ve hedefleri |
HEDEFLER / EYLEMLER / GÖSTERGELER |
Sorumlu Birimler |
H.1 |
Araştırma yapacak öğretim elemanlarının yetkinliklerini artırmak |
BAP / TTO / Deney Hayvanları Araştırma ve Uygulama Merkezi |
|
|
E.1.1 |
Araştırma projesi yazma eğitimlerinin düzenlenmesi |
|
|
E.1.2 |
Deney hayvanları uygulama sertifika eğitimlerinin düzenlenmesi |
|
|
E.1.3 |
Akademik makale ve tez yazma eğitimlerinin düzenlenmesi |
|
|
|
|
G.1.1.1 |
Düzenlenen eğitim sayısı |
|
|
|
|
G.1.1.2 |
Eğitime katılan araştırmacı sayısı |
|
|
|
|
G.1.1.3 |
Verilen sertifika sayısı |
H.2 |
Birimler tarafından öğretim elamanlarının araştırma performanslarını izlemek ve teşvik etmek |
Rektörlük / Akademik Birimler |
|
|
E.2.1 |
Araştırma Performansı en iyi öğretim elemanlarını çeşitli yollarla (tören, internet sayfası, haber vb.) onure etmek |
|
|
E.2.2 |
YOKSİS ve AVESİS bilgilerini güncellemeyen öğretim elemanlarına Geliştirme Vakfından bir yıl boyunca destek verilmemesi |
|
|
E.2.3 |
Öğretim elemanlarının akademik performanslarına göre üniversitemiz Geliştirme Vakfı tarafından teşvik ödemeleri yapılması |
|
|
|
|
G.2.1.1 |
Performans raporuna göre ödül alan öğretim elamanı sayısı |
|
|
|
|
G.2.1.2 |
Geliştirme Vakfından teşvik alan öğretim elemanı sayısı |
H.3 |
Birimlerin Ar-Ge faaliyetleriyle ilgili ve öğretim elemanlarının araştırma performansını da kapsayan yıllık özdeğerlendirme ve iyileştirme faaliyetlerini içeren rapor hazırlayıp web sayfalarından duyurmak |
Kalite Koordinatörlüğü/ Akademik Birimler |
|
|
E.3.1 |
Araştırma ve Geliştirme Performans Raporu hazırlama kılavuzunun hazırlanması |
|
|
|
|
G.3.1.1 |
Yayınlanan Araştırma ve Geliştirme Performans Raporu sayısı |
H.4 |
Uygulama ve Araştırma Merkezlerinin aktif olarak çalışmasını sağlamak |
Kalite Koordinatörlüğü / Araştırma ve Uygulama Merkezi |
|
|
E.4.1 |
Her yıl Uygulama ve Araştırma Merkezlerinden kendi görev alanlarıyla ilgili hedeflerini almak |
|
|
E.4.2 |
Üç yıl üst üste hedef belirlemeyen veya hedeflerini gerçekleştiremeyen Uygulama ve Araştırma Merkezlerinin faaliyetlerine son verilmesi |
|
|
|
|
G.4.1.1 |
Hedef belirleyen Uygulama ve Araştırma Merkezi sayısı |
|
|
|
|
G.4.1.2 |
Belirlenen hedeflerden en az % 50' sini gerçekleştiren Uygulama ve Araştırma Merkezi sayısı |
|
|
|
|
G.4.1.3 |
Faaliyetine son verilen Uygulama ve Araştırma Merkezlerinin sayısı |
Göstergelerin Değerlendirme Yöntemleri |
İstatistik yöntemi, oran, sayı, adet, vb. |
Göstergelerin Değerlendirme Periyotları |
Yılda bir |
Prosese Yönelik Riskler |
Öğretim elemanlarının yeterli özeni göstermemesi |
İlgili Riskin Etkileri |
Toplumsal beklenti karşılanamaz |
Üniversitenin tercih edilebilirliği azalır |
Kaynakların etkin kullanımı sağlanamaz |
Üniversitenin imajı zedelenir ve tanınırlığı azalır |
Ülkenin gelişimine sınırlı katkı sağlanır |