Prosesin Adı |
4.1- Paydaş Memnuniyeti Prosesi |
Prosesin Sahipleri |
Rektör, Bilgi İşlem Daire Başkanı, Kalite Koordinatörü, Basın Yayın Enformasyon ve Halkla ilişkiler Müdürü |
Prosesin Girdileri |
Anket formları, Dilek-öneri formları, Paydaş program yazılımı (E-İMER) |
Prosesin Çıktıları |
Anketler, Raporlar, Toplantılar, Eylemler |
Prosesin Kaynakları |
Anketörler, Dilek-öneri-şikayet kutuları, İnternet sayfası, İlgili personel, Zaman, Araç-gereçler |
İlişkili Prosesler |
KYS İç Tetkik Prosesi |
HEDEFLER / EYLEMLER/ GÖSTERGELER |
Sorumlu Birimler |
H.1 |
Tek merkezden yönetilen ve tüm paydaşlara açık bir yazılım geliştirilerek her birimin web sayfası aracılığıyla dilek, görüş ve önerilerini almak |
Rektörlük / Bilgi İşlem Daire Başkanlığı / Basın Yayın Enformasyon ve Halkla ilişkiler Müdürlüğü |
|
|
E.1.1 |
Paydaşların dilek, görüş ve önerilerinin alınabileceği program yazılımının (E-İMER) tamamlanması |
|
|
E.1.2 |
Paydaş (müşteri) memnuniyeti ISO 10002 belgesinin alıması |
|
|
|
|
G.1.1.1 |
Paydaş programına (E-İMER) yapılan yıllık başvuru sayısı |
|
|
|
|
G.1.1.2 |
Yıllık başvuruların cevaplanma oranı |
H.2 |
Paydaş memnuniyet anketlerini düzenli olarak yapmak |
Kalite Koordinatörlüğü |
|
|
E.2.1 |
Paydaş memnuniyet değişimlerinin izlenebilecek şekilde raporlanması |
|
|
E.2.2 |
Düşük memnuniyet düzeyine yönelik iyileştirici eylemlerin belirlenmesi |
|
|
|
|
G.2.1.1 |
Yıllık düzenlenen rapor sayısı |
|
|
|
|
G.2.1.2 |
Paydaş memnuniyet düzeylerinde meydana gelen değişim oranı |
|
|
|
|
G.2.1.2 |
İyileştirici eylem sayısı |
H.3 |
Dış paydaşların görüş ve önerilerini almak için etkinlikler düzenlenmek |
Rektörlük |
|
|
E.3.1 |
Dış paydaşlarla faaliyetler (toplantı vb.) düzenlenmesi |
|
|
|
|
G.3.1.1 |
Yıl içerisinde yapılan dış paydaş faaliyet sayısı |
H.4 |
Kalite Yönetim Sistemi çalışmalarını yıllık olarak izlemek ve gerçekleştirilen faaliyetleri tüm birim amirlerinin katılacağı toplantıda değerlendirmek |
Kalite Koordinatörlüğü |
|
|
E.4.1 |
Kalite Yönetim Sistemi kapsamında belirlenen eylemlerin izlenmesi |
|
|
E.4.2 |
Kalite Yönetim Sistemi çalışmalarının yıllık olarak izlenmesine yönelik rapor oluşturulması |
|
|
E.4.3 |
Kalite kültürünün yaygınlaştırılması ve tüm paydaşları kapsayacak şekilde farkındalığının artırılması |
|
|
|
|
G.4.1.1 |
Kalite Yönetim Sistemi kapsamında belirlenen eylemlerin gerçekleşme oranı |
|
|
|
|
G.4.1.2 |
Kalite Kültürünün benimsenme düzeyindeki yıllık değişim oranı |
Göstergelerin Değerlendirme Yöntemleri |
İstatistik yöntemi, oran, sayı, adet, vb. |
Göstergelerin Değerlendirme Periyotları |
Yılda bir |
Prosese Yönelik Riskler |
1-Paydaş katılım oranının yetersiz olması |
2-Verilerin yeterli ve doğru toplanamayıp etkin analiz edilememesi |
İlgili Riskin Etkileri |
Yeterli veri toplanamaz |
Karar almada yeterli bilgi oluşturulamaz |
Doğru karar almada güçlük yaşanır |
Paydaş beklentileri net olarak tespit edilemez |
Paydaş beklentilerini karşılamaya yönelik planlama yapılamaz |