|
RTEÜ TİCARİ ÜNİTELER DENETİM FORMU Bu Kantin Denetim Formu İlköğretim Müfettişi İdris Düzcan tarafından oluşturulmuştur.
|
||
|
|
||
|
Kantinin Bulunduğu Kurum |
: |
|
|
İşletmecinin Adı – Soyadı / Unvanı |
: |
|
|
Sözleşme Başlangıç – Bitiş Tarihleri |
: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Denetim Tarihi – Saati |
: |
……………………………………..........……….……………………………………………………...………………… |
|
Rapor Sayısı |
: |
……………………………………..........……….……………………………………………………...………………… |
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
I – Genel Bilgi Durumu |
||
|
|
||
|
01. Kantin işletmecisinin ve ya vekilinin işbaşında olup olmadığı/vekil ise vekâletname mevcut mu?.......... |
||
|
02.Satışa sunulan ürünlerin fiyat listelerinin kurum yönetimince onaylı olup olmadığı ……………………………..………………………………… |
||
|
03 Fiyatları kurum yönetimince belirlenen ürünlerin fiyatlarına uyulup uyulmadığı;.…………………………….…… 04. . Bu fiyat listesinin alıcılar tarafından görülebilecek yerde asılı olup olmadığı; …………………...…………………..…. 05. Çalışan personel listesi idareye bildirilmiş mi?.......................... 06.Çalışan personelin SGK girişi yapılmış mı?..................... |
||
|
|
||
|
|
||
|
II – Genel Kurallar |
||
|
|
||
|
A) Sağlık Ve Temizlik Durumu |
||
|
01. Fizikî koşullarının durumu; |
||
|
Yeterli Yeterli Değil |
||
|
02. Tezgâhın üzeri mermer, fayans, paslanmaz çelik veya benzeri malzeme ile kaplı olması; |
||
|
Kaplı Kaplı Değil |
||
|
03. Sürekli olarak sağlıklı ve temiz su bulunması; |
||
|
Var Yok |
||
|
04. Bulaşık yıkama için evye ve lavabonun olması; |
||
|
Var Yok |
||
|
05. Tezgâh, evye ve lavabonun bulunduğu duvarın uygun yüksekliğine kadar fayans, mermer veya benzeri malzeme ile kaplı olması; |
||
|
Kaplı Kaplı Değil |
||
|
06. Zeminin temizliği; |
||
|
Temiz Temiz değil |
||
|
07. Ambalajlı satılan yiyeceklerde fiyat etiketi; |
||
|
Var Yok |
||
|
08. Çöp ve atıkların konulacağı yeterli sayıda, büyüklükte ağzı kapalı yıkanabilir çöp kutularının bulundurulması ve çöp kutusuna çöp torbası geçirilmesi; |
||
|
Var Yok |
||
|
09. Kantinde sinek ve böcek gibi haşerelere karşı önlem alınma durumu ( periyodik ilaçlama ); |
||
|
Yeterli Yeterli Değil |
||
|
10. Kullanılan ve satışa sunulan gıda maddelerinin ilgili mevzuat uyarınca Tarım ve Köy İşleri Bakanlı-ğından izinli / ruhsatlı olması; |
||
|
Ruhsatlı Ruhsatlı Değil |
||
|
11. Temizlik amacıyla kullanılan ve satışa sunulan deterjan ve dezenfektan gibi maddelerin ilgili mevzuat uyarınca Sağlık Bakanlığından izinli/ruhsatlı olması; |
||
|
Ruhsatlı Ruhsatlı Değil |
||
|
12. Kirlenmiş, kokuşmuş, nitelikleri ve görünümü bozulmuş, şişkinleşmiş, kurtlu ve küflü gıda, son kullanma tarihi geçmiş gıdaların tüketime sunulup/sunulmadığı; |
||
|
Sunulmuyor Sunuluyor |
||
|
13. Ambalajsız satışa sunulan gıda maddelerinin açıkta satışının yapılmaması; ambalajlı gıda maddesinin ambalajının yırtılmış, kırılmış, paslanmış olmaması durumu; |
||
|
Sunulmuyor Sunuluyor |
||
|
14. Ambalajsız yiyeceklerin satışında özel ambalaj kâğıtları dışında gelişigüzel, gazete ve uygun olmayan kâğıtların kullanılma durumu; |
||
|
Uygun Uygun Değil |
||
|
15. El ile temas etme zorunluluğu olan gıda maddelerinin satış ve servisinin uygun malzeme ve alet / donanım ile yapılması; |
||
|
Yapılıyor Yapılmıyor |
||
|
16. Kantinde ambalajsız yiyecek varsa, saklanma durumu; |
||
|
Kapalı Olarak Saklanıyor Kapalı Olarak Saklanmıyor |
||
|
17. Kırtasiye malzemeleri ile gıda maddeleri satışlarının ayrı bölümlerde yapılması; |
||
|
Yapılıyor Yapılmıyor |
||
|
18. Tost makinesi, bıçak, alet ve donanım gibi malzemelerin gıda maddesi ile korozyona uğrayan materyallerden yapılmış olmaması, sağlam ve sıhhi (hijyenik) olması; |
||
|
Uygun Uygun Değil |
||
|
19. Soğuk ortamda bekletilmesi gereken gıda maddelerinin uygun koşullarda saklanıp satılması; |
||
|
Uygun Uygun Değil |
||
|
20. Yiyecekler ve diğer satılan malzemeler yerden yüksek raflarda ve cinslerine göre birbirlerine zarar vermeyecek şekilde sınıflanmış mı? |
||
|
Evet Hayır |
||
|
21. Yiyecek kesiminde kullanılan bıçak ve kesici aletler kapalı bir kapta tutulmalı; temiz, bakımlı olmalı; |
||
|
Temiz-Bakımlı Temiz-Bakımsız |
||
|
22. İlk yardım malzemelerinin bulundurulup / bulundurulmama durumu; |
||
|
Var Yok |
||
|
23. Kantinin her gün muntazam olarak genel temizliği yapılmalı, genel temizlik durumu; |
||
|
Temiz Temiz Değil |
||
|
24. Tezgâhların temizliğinde kullanılan toz bezleri temiz olmalı, durumu; |
||
|
Temiz Temiz Değil |
||
|
25. Kiraya verilen alan dışında kullanımı var mı? Kiralama amacı dışında gelir getirici faaliyette bulunuyor mu?
|
||
|
26. Varsa atık yağlar biriktirilip gerekli izinleri almış toplayıcılara teslim ediliyor mu? Evet Hayır |
||
|
|
||
|
B) Çalışanların Sağlık Ve Temizlik Durumları |
||
|
01. Kantinde çalışan personelin Hijyen Sertifikası, adli sicil kaydı, sağlık raporu, SGK belgesi, nüfus cüzdanı fotokopisi, ikametgâh kaydı, portör muayenesi bir dosyada kantin içinde muhafaza ediliyor mu? |
||
|
Evet Hayır |
||
|
02. Personelin tırnakları kısa kesilmeli; eller temiz tutulmalı. İltihaplı yara olmamalı. Kesiklere yara bandı yapıştırılmalı; el ve tırnaklarının durumu; |
||
|
Temiz Temiz Değil |
||
|
03. Çalışan personelin temiz ve tek tip iş kıyafeti giymesi ile personel isim ve fotoğraflarının görünür bir yere asılmış mı? |
||
|
Evet Hayır |
||
|
04. Çalışanların bir eğitim kurumunda çalışabilecek niteliklere sahip olup / olmadığı; |
||
|
Uygun Nitelikli Uygun Değil |
||
|
05. Çalışanların görev mahallinde sigara içip / içmediği; |
||
|
Sigara İçilmiyor Sigara İçiliyor |
||
|
06. Çalışanların, kişisel sağlığa uygunluk (hijyen) kurallarına uymasının sağlanması; |
||
|
Uyuluyor Uyulmuyor |
||
|
07. Kantin içinde kullanıma hazır yangın söndürme tüpü mevcut mu? Evet Hayır |
||
|
08. Çalışan Personel için Soyunma Dolabı Mevcut mu? Evet Hayır |
||
|
09. Sözleşmeye aykırı diğer hususlar |
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
|
|
||
Kantin Birim Kurulu; Başkan Üye Üye