Bölüm I. Program Bilgileri
Program Adı |
|
Düzey |
|
|
Eğitim Modeli |
Yüz YüzeUzaktan Eğitim |
Eğitim dili |
İngilizceTürkçe |
|
|
Öğretime başlanacak akademik yıl |
|
İlk yıl kaydolması beklenen öğrenci sayısı |
|
Bölüm II. Gerekçeler
Lütfen, ilgili programın açılma gerekçelerini genel olarak belirtiniz. Bu bölüm formun geriye kalan bölümlerinde verilen bilgilerin kısa özeti olarak doldurulmalıdır. |
|
Bölüm III. Öğrenci Talebi ve Kayıt Analizi
Sektörel Eğilimler ve Mezunların İstihdamı ile olan İlişkisi (İşgücü Piyasası Analizi) |
|
Bölüm IV. Farklı Üniversitelerdeki Benzer Programlar ve Öğrenci Başvuru Bilgileri
Üniversite ve Program Adı |
Program Yaşı |
Öğrenci Kayıtları |
||
Ulusal Öğrenci |
Uluslararası Öğrenci |
Toplam |
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Benzer programlara sahip üniversite sayısı |
||
Üniversite ve Program Adı |
Şehir |
Program Yaşı |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bölgedeki (Türk Cumhuriyetleri, Gürcistan, Orta Doğu, İran, Pakistan, Hindistan) üniversitelerde bulunan benzer programlara olan öğrenci talebi. |
|
Talep/Tedarik Oranı üzerine Genel Yorumlar |
|
Bölüm V. Stratejik Önem
Önerilen Programın Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi’ne Etkisi |
|
Toplum ve Ülke Üzerinde Etkileri Lütfen önerilen programın ülkenin gelişimi üzerine olacak etkilerini açıklayınız. Aynı zamanda, ilgili programın ülke içinde var olan belirgin bir problemin çözümüne uzmanlık seviyesinde nasıl katkısı olacağını belirtiniz. Son olarak, lütfen bu programın Devlet, YÖK, Devlet Planlama Dairesi veya uzman makamlar tarafından önerilip önerilmediğini belirtiniz. |
|
Programın Stratejik Önemi Lütfen önerilen programın RTEÜ, toplum ve ülke için stratejik önemini açıklayınız. |
|
Bölüm V. Kaynak Analizi
İnsan Kaynakları |
|
1. |
|
2. |
|
3. |
|
4. |
|
5. |
|
6. |
|
7. |
|
Fiziksel Kaynaklar Lütfen, fiziksel kaynakların yeterliliğini veya olan ihtiyacı açıklayınız. |
||||
|
|
Evet |
Hayır |
Eğer HAYIR’sa |
Ev sahipliği yapacak bina |
||||
Yandaki öğelere ihtiyaç var mı? |
Yeni bina |
|
|
|
Yeni derslikler |
|
|
|
|
Yeni laboratuvarlar |
|
|
|
|
Özel ders salonları |
|
|
|
|
Fiziksel kaynaklar üzerine ek yorumlar (varsa). Lütfen büyük ve olağan dışı aynı zamanda kimyasallar, laboratuvar ekipmanları ve bilgisayar vb. gibi eğitsel aktiviteleri sürdürme amaçlı olası sabit harcamalar için kaynak taleplerini açıklayınız. |
||||
|
Bölüm VI İç ve Dış Paydaşlar
Program ile ilişkili olan paydaşları belirtiniz |
|
1. |
|
2. |
|
3. |
|
4. |
|
5. |
|
6. |
|
7. |
|
Bölüm VII Program Çıktıları (Bilgi, Beceri ve Yetkinlikler)
Program çıktılarını oluştururken iç ve dış paydaşlardan elde edilen görüşlere ilişkin raporların eklenmesi gerekir.
Bölüm VI. Program Çıktılarına Uygun Olarak Verilmesi Planlanan Dersleri Belirleyiniz
No. |
Ders Kodu |
Ders Adı |
Dönemi |
Teori |
Uygulama |
Lab. |
Kredi |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Bölüm VII. Program Tanımları
Program Eğitim Amaçları |
|
Bölüm Olanakları / İstihdam Olanakları |
|
Program Profili |
|
Bölüm VIII. Program Çıktıları
BİLGİ - Kuramsal Olgusal |
|
1. |
|
2. |
|
3. |
|
4. |
|
BECERİLER - Bilişsel Uygulamalı |
|
1. |
|
2. |
|
3. |
|
4. |
|
YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
|
1. |
|
2. |
|
3. |
|
4. |
|
BECERİLER – Öğrenme Yetkinliği |
|
1. |
|
2. |
|
3. |
|
4. |
|
YETKİNLİKLER – İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
|
1. |
|
2. |
|
3. |
|
4. |
|
YETKİNLİKLER – Alana Özgü Yetkinlik |
|
1. |
|
2. |
|
3. |
|
4. |
|
Bölüm IX. Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme
|
|
YETKİNLİKLER |
|||||||||||||||
BİLGİ |
BECERİ |
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği |
Öğrenme Yetkinliği |
İletişim ve Sosyal Yetkinlik |
Alana Özgü Yetkinlik |
||||||||||||
AÇIKLAMALAR |
1 |
2 |
1 |
2 |
3 |
4 |
1 |
2 |
3 |
1 |
1 |
2 |
3 |
1 |
2 |
3 |
|
1 - Alanındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 - Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
3 - Alanıyla ilgili akademik kurum ve kuruluşların çalışmalarına katkıda bulunur. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 - Alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 - Alanına yenilik getirecek özgün konu ve kavramlara hakim olur. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 - Alanına yenilik kazandıran düşünce, yöntem ve uygulamalar geliştirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 - Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini en üst seviyede kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 - Alanıyla ilgili akademik kurum ve kuruluşların çalışmalarına katkıda bulunur. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 - Alanıyla ilgili bilgileri sistematik bir şekilde değerlendirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 - Alanına yenilik kazandıran düşünce, yöntem ve uygulamalar geliştirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
11 - Alanıyla ilgili akademik kurum ve kuruluşların çalışmalarına katkıda bulunur. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 - Felsefe ve Din bilimlerinin meselelerine modern metotlarla problematik yaklaşmayı öğrenir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
13 - Alanındaki gelişmeleri takip etmek için yerli ve yabancı kaynakları tanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14 - Alanının gerektirdiği dilleri (Arapça ve Batı dilleri) ileri düzeyde bilir ve kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15 - Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası projelerde görev alır veya yeni projeler geliştirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16 - Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yaparak ortak projeler geliştirir. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
-
Tabloda uygun olan değerlendirme alanlarına X işareti koyunuz.