Doküman No
LEEFR. 0077
Yayın Tarihi
20.12.2021
Revizyon Tarihi
29.02.2024
Revizyon No
2
Hazırlayan
.
Onaylayan
.

Bölüm I. Program Bilgileri

Program Adı

   

                        

Düzey

 


Yüksek Lisans (Tezsiz)   Yüksek Lisans (Tezli)  Doktora

                                                                                                                                   

Eğitim Modeli

Yüz YüzeUzaktan Eğitim

Eğitim dili

İngilizceTürkçe

 

 

                                                                                                                                                                         

                       

Öğretime başlanacak akademik yıl

   

İlk yıl kaydolması beklenen öğrenci sayısı

   

 

Bölüm II. Öğretim Üyesi Ders Verme ve Yayın Koşulu

Başvuru yapılan yüksek lisans programında görev alacak öğretim üyeleri başına düşen yayın/eser sayısı ortalaması, müracaat edilen yıldan önceki takvim yılı dikkate alınarak en az 1 olmalıdır.

Temel Alan

         Fen Bilimleri ve Matematik, Mühendislik, Sağlık Bilimleri, Ziraat, Orman ve Su Ürünleri

 

        Mimarlık, Planlama ve Tasarım

 

        Eğitim Bilimleri, İlahiyat, Filoloji, Hukuk, Spor Bilimleri, Sosyal, Beşerî ve İdari Bilimler

 

        Güzel Sanatlar

Müracaat Edilen Yıldan Önceki Takvim Yılındaki Ortalama Yayın Sayısı

 

Programında Görev Alacak Öğretim Üyelerinin Yayın ve Ders Bilgisi

1. Öğretim Üyesi

Yayın Bilgisi

Yayın Türü:

Künyesi:

Metin Erişim Linki:

İndeks Bilgisi ve Erişim Linki:

Yayın Türü:

Künyesi:

Metin Erişim Linki:

İndeks Bilgisi ve Erişim Linki:

Yayın Türü:

Künyesi:

Metin Erişim Linki:

İndeks Bilgisi ve Erişim Linki:

Yayın Türü:

Künyesi:

Metin Erişim Linki:

İndeks Bilgisi ve Erişim Linki:

Ders Bilgisi*

Kaç Yarıyıl Lisans Dersi Verdiği    2 Yarıyıl           4 Yarıyıl         5 ve üzeri

Kaç Yarıyıl Yüksek Lisans Dersi Verdiği         2 Yarıyıl          3 ve üzeri

2. Öğretim Üyesi

Yayın Bilgisi

Yayın Türü:

Künyesi:

Metin Erişim Linki:

İndeks Bilgisi ve Erişim Linki:

Yayın Türü:

Künyesi:

Metin Erişim Linki:

İndeks Bilgisi ve Erişim Linki:

Yayın Türü:

Künyesi:

Metin Erişim Linki:

İndeks Bilgisi ve Erişim Linki:

Yayın Türü:

Künyesi:

Metin Erişim Linki:

İndeks Bilgisi ve Erişim Linki:

Ders Bilgisi*

Kaç Yarıyıl Lisans Dersi Verdiği    2 Yarıyıl           4 Yarıyıl         5 ve üzeri

Kaç Yarıyıl Yüksek Lisans Dersi Verdiği         2 Yarıyıl          3 ve üzeri

3. Öğretim Üyesi

Yayın Bilgisi

Yayın Türü:

Künyesi:

Metin Erişim Linki:

İndeks Bilgisi ve Erişim Linki:

Yayın Türü:

Künyesi:

Metin Erişim Linki:

İndeks Bilgisi ve Erişim Linki:

Yayın Türü:

Künyesi:

Metin Erişim Linki:

İndeks Bilgisi ve Erişim Linki:

Yayın Türü:

Künyesi:

Metin Erişim Linki:

İndeks Bilgisi ve Erişim Linki:

Ders Bilgisi*

Kaç Yarıyıl Lisans Dersi Verdiği    2 Yarıyıl           4 Yarıyıl         5 ve üzeri

Kaç Yarıyıl Yüksek Lisans Dersi Verdiği         2 Yarıyıl          3 ve üzeri

4. Öğretim Üyesi

Yayın Bilgisi

Yayın Türü:

Künyesi:

Metin Erişim Linki:

İndeks Bilgisi ve Erişim Linki:

Yayın Türü:

Künyesi:

Metin Erişim Linki:

İndeks Bilgisi ve Erişim Linki:

Yayın Türü:

Künyesi:

Metin Erişim Linki:

İndeks Bilgisi ve Erişim Linki:

Yayın Türü:

Künyesi:

Metin Erişim Linki:

İndeks Bilgisi ve Erişim Linki:

Ders Bilgisi*

Kaç Yarıyıl Lisans Dersi Verdiği    2 Yarıyıl           4 Yarıyıl         5 ve üzeri

Kaç Yarıyıl Yüksek Lisans Dersi Verdiği         2 Yarıyıl          3 ve üzeri

5. Öğretim Üyesi

 

Yayın Bilgisi

Yayın Türü:

Künyesi:

Metin Erişim Linki:

İndeks Bilgisi ve Erişim Linki:

Yayın Türü:

Künyesi:

Metin Erişim Linki:

İndeks Bilgisi ve Erişim Linki:

Yayın Türü:

Künyesi:

Metin Erişim Linki:

İndeks Bilgisi ve Erişim Linki:

Yayın Türü:

Künyesi:

Metin Erişim Linki:

İndeks Bilgisi ve Erişim Linki:

Ders Bilgisi*

Kaç Yarıyıl Lisans Dersi Verdiği    2 Yarıyıl           4 Yarıyıl         5 ve üzeri

Kaç Yarıyıl Yüksek Lisans Dersi Verdiği         2 Yarıyıl          3 ve üzeri

6. Öğretim Üyesi

 

Yayın Bilgisi

Yayın Türü:

Künyesi:

Metin Erişim Linki:

İndeks Bilgisi ve Erişim Linki:

Yayın Türü:

Künyesi:

Metin Erişim Linki:

İndeks Bilgisi ve Erişim Linki:

Yayın Türü:

Künyesi:

Metin Erişim Linki:

İndeks Bilgisi ve Erişim Linki:

Yayın Türü:

Künyesi:

Metin Erişim Linki:

İndeks Bilgisi ve Erişim Linki:

Ders Bilgisi*

Kaç Yarıyıl Lisans Dersi Verdiği    2 Yarıyıl           4 Yarıyıl         5 ve üzeri

Kaç Yarıyıl Yüksek Lisans Dersi Verdiği         2 Yarıyıl          3 ve üzeri

 

 

 

 

*Dersin/derslerin verildiği döneme ait kanıt verilmelidir.

Bölüm III. Gerekçeler

Lütfen, ilgili programın açılma gerekçelerini genel olarak belirtiniz. Bu bölüm formun geriye kalan bölümlerinde verilen bilgilerin kısa özeti olarak doldurulmalıdır.

    

 

 

 

Bölüm IV. Öğrenci Talebi ve Kayıt Analizi

Sektörel Eğilimler ve Mezunların İstihdamı ile olan İlişkisi (İşgücü Piyasası Analizi)
Lütfen bölgesel özel/kamu sektöründe olan son gelişmelerin mezunlara olan talebi nasıl artırdığı bulgularını vererek detaylı olarak açıklayınız. Ayrıca mezunlar için olası iş olanakları ve oranlarını belirtiniz. Eğer varsa, mümkün olduğunca uzman raporlarına değininiz.

   

 

Bölüm V. Farklı Üniversitelerdeki Benzer Programlar ve Öğrenci Başvuru Bilgileri

Üniversite ve Program Adı

Program Yaşı

Öğrenci Kayıtları

Ulusal Öğrenci

Uluslararası Öğrenci

Toplam

   

      

   

   

   

   

   

   

      

   

   

   

   

   

   

   

   

   

   

   

   

   

   

   

   

   

   

   

   

   

 

Benzer programlara sahip üniversite sayısı

Üniversite ve Program Adı

Şehir

Program Yaşı

   

   

   

   

   

   

   

   

   

   

   

   

   

   

   

 

Bölgedeki (Türk Cumhuriyetleri, Gürcistan, Orta Doğu, İran, Pakistan, Hindistan) üniversitelerde bulunan benzer programlara olan öğrenci talebi.
Lütfen mümkün olduğunca örneklerle açıklayınız

   

 

Talep/Tedarik Oranı üzerine Genel Yorumlar
Lütfen yeni programa yeterli talep olduğu gerekçesini yüksek öğrenim kurumlarındaki talep ve eğilimleri özetleyerek doğrulayınız.    Ayrıca, ilgili programa olan ihtiyacı belirten diğer yorumlarınızı da ekleyiniz.

   

 

Bölüm VI. Stratejik Önem

Önerilen Programın Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi’ne Etkisi
Lütfen bu programın RTEÜ üzerine olacak etkisini açıklayınız. Hangi boşlukları dolduracak? RTEÜ içerisindeki bilimsel ve teknolojik gelişmelere nasıl bir katkısı olacak? RTEÜ’nin prestijini nasıl artıracak? Gelecekte mükemmeliyet merkezi olma potansiyeli var mıdır?

   

 

Toplum ve Ülke Üzerinde Etkileri

Lütfen önerilen programın ülkenin gelişimi üzerine olacak etkilerini açıklayınız. Aynı zamanda, ilgili programın ülke içinde var olan belirgin bir problemin çözümüne uzmanlık seviyesinde nasıl katkısı olacağını belirtiniz. Son olarak, lütfen bu programın Devlet, YÖK, Devlet Planlama Dairesi veya uzman makamlar tarafından önerilip önerilmediğini belirtiniz.

   

 

Programın Stratejik Önemi

Lütfen önerilen programın RTEÜ, toplum ve ülke için stratejik önemini açıklayınız.

   

 

Bölüm VII. Kaynak Analizi

İnsan Kaynakları
Programda görev alacak öğretim üyelerinin unvan ve isimlerini yazınız. (İlgili öğretim üyelerinin YÖKSİS’te oluşturulmuş özgeçmişlerinin ek olarak verilmesi gerekir.)

1.

   

2.

   

3.

   

4.

   

5.

   

6.

   

7.

   

 

Fiziksel Kaynaklar

Lütfen, fiziksel kaynakların yeterliliğini veya olan ihtiyacı açıklayınız.

 

 

Evet

Hayır

Eğer HAYIR’sa

Ev sahipliği yapacak bina

Yandaki öğelere ihtiyaç var mı?

Yeni bina

   

   

   

Yeni derslikler

   

   

   

Yeni laboratuvarlar

   

   

   

Özel ders salonları

   

   

   

Fiziksel kaynaklar üzerine ek yorumlar (varsa). 

Lütfen büyük ve olağan dışı aynı zamanda kimyasallar, laboratuvar ekipmanları ve bilgisayar vb. gibi eğitsel aktiviteleri sürdürme amaçlı olası sabit harcamalar için kaynak taleplerini açıklayınız.

 

   

 

 

Bölüm VIII İç ve Dış Paydaşlar

Program ile ilişkili olan paydaşları belirtiniz

1.

   

2.

   

3.

   

4.

   

5.

   

6.

   

7.

   

 

Bölüm IX Program Çıktıları (Bilgi, Beceri ve Yetkinlikler)

Program çıktılarını oluştururken iç ve dış paydaşlardan elde edilen görüşlere ilişkin raporların eklenmesi gerekir.

 

Bölüm X. Program Çıktılarına Uygun Olarak Verilmesi Planlanan Dersleri Belirleyiniz

       a.Lisansüstü uygulanacak dersler

No.

Ders Kodu

Ders Adı

Dönemi

Teori

Uygulama

Lab.

Kredi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

       b. Bilimsel hazırlık uygulanması durumunda verilecek dersler

1.YARIYIL

2.YARIYIL

Dersin

Kodu

Dersin Adı

Dersin Kredisi

Dersin

Kodu

Dersin Adı

Dersin Kredisi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* Öğrencilerin farklı disiplinlerden gelmesi durumunda, bu öğrenciler için Bilimsel Hazırlık Programında uygulanacak lisans derslerinin bilgilerini yazınız.

 

Bölüm XI. Program Tanımları

Program Eğitim Amaçları

 

 

Bölüm Olanakları / İstihdam Olanakları

 

 

Program Profili

 

 

 

Bölüm XII. Program Çıktıları

BİLGİ - Kuramsal Olgusal

1.

 

2.

 

3.

 

4.

 

 

BECERİLER - Bilişsel Uygulamalı

1.

 

2.

 

3.

 

4.

 

 

YETKİNLİKLER - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

1.

 

2.

 

3.

 

4.

 

 

BECERİLER – Öğrenme Yetkinliği

1.

 

2.

 

3.

 

4.

 

 

YETKİNLİKLER – İletişim ve Sosyal Yetkinlik

1.

 

2.

 

3.

 

4.

 

 

YETKİNLİKLER – Alana Özgü Yetkinlik

1.

 

2.

 

3.

 

4.

 

 

 

 

Bölüm XIII. Program Çıktıları - Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlilikler Çerçevesi İlişkilendirme

 

 

YETKİNLİKLER

BİLGİ

BECERİ

Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Öğrenme Yetkinliği

İletişim ve Sosyal Yetkinlik

Alana Özgü Yetkinlik

AÇIKLAMALAR

1

2

1

2

3

4

1

2

3

1

1

2

3

1

2

3

 

1 - Alanındaki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 - Alanının ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3 - Alanıyla ilgili akademik kurum ve kuruluşların çalışmalarına katkıda bulunur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4 - Alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

5 - Alanına yenilik getirecek özgün konu ve kavramlara hakim olur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6 - Alanına yenilik kazandıran düşünce, yöntem ve uygulamalar geliştirir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

7 - Alanının gerektirdiği düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini en üst seviyede kullanır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8 - Alanıyla ilgili akademik kurum ve kuruluşların çalışmalarına katkıda bulunur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

9 - Alanıyla ilgili bilgileri sistematik bir şekilde değerlendirir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10 - Alanına yenilik kazandıran düşünce, yöntem ve uygulamalar geliştirir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

11 - Alanıyla ilgili akademik kurum ve kuruluşların çalışmalarına katkıda bulunur.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

12 - Felsefe ve Din bilimlerinin meselelerine modern metotlarla problematik yaklaşmayı öğrenir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

13 - Alanındaki gelişmeleri takip etmek için yerli ve yabancı kaynakları tanır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

14 - Alanının gerektirdiği dilleri (Arapça ve Batı dilleri) ileri düzeyde bilir ve kullanır.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

15 - Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası projelerde görev alır veya yeni projeler geliştirir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

16 - Alanı ile ilgili konularda ilgili kişi ve kurumlarla işbirliği yaparak ortak projeler geliştirir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  • Tabloda uygun olan değerlendirme alanlarına  X işareti koyunuz.