Doküman No
EĞTFK.FR. 0001
Yayın Tarihi
16.09.2024
Revizyon Tarihi
Revizyon No
Hazırlayan
.
Onaylayan
.

Uygulama öğrencisinin anlattığı dersi değerlendirmesi, kendi dersini yansıtmacı bir yaklaşımla ele alan bir tekniktir. Uygulama öğrencisinin kendi dersini değerlendirmesi dersin aşamalarının, derste kullanılan etkinliklerin ve öğrencilerin verdiği tepkilerin ve davranışların analiz edilip yorumlanmasını içerir. Öğretim deneyimlerini değerlendirme becerisi ve alışkanlığı, uygulama öğrencilerine mesleklerinde sürekli gelişim yolunu açar. Uygulama öğrencilerinin bu konudaki becerileri daha fazla deneyimle büyüyüp gelişmektedir. Uygulama öğrencisinin başarılı ders ya da etkinlikleri kendi kendine farkına varması en önemli dönüttür. Kendi dersini değerlendirmede ipucu olarak kullanılabilecek sorular aşağıda sıralanmıştır.

Dersinizi anlattıktan sonra aşağıdaki soruları cevaplayınız. Dersiniz hakkında objektif olmaya çalışarak kendinize ve dersinize yansıtma yapınız.

HAZIRLIK:

  1. Ders planınız ne kadar işe yaradı? Planınızı takip edebildiniz mi yoksa zaman zaman planınızın dışına çıktınız mı? Yanıtınız evet ise bu neden oldu?

                     

 

  1. Dersinizi planlarken yaşadığınız zorluklar nelerdi?

                     

 

  1. Artık dersinizi anlattığınıza göre eğer tekrar anlatacak olsanız ne gibi değişiklikler yapardınız?

                      

 

  1. ÖĞRETMENLİĞİNİZ:

  1. Dersiniz ne kadar başarılıydı?

                   

 

  1. Dersin hangi bölümü en başarılıydı? Neden

                      

  1. Dersin en başarısız bölümü hangisiydi? Neden?

                     

 

  1. Hangi yardımcı materyalleri kullandınız? Bunlar etkili oldu mu? Neden?

                        

 

  1. En çok hangi becerileri geliştirdiniz/geliştirmek isterdiniz?

                       

 

  1. Ders hangi yönüyle size en çok zorluğu yaşattı? Neden?

                      

 

  1. Bütün öğrencilerin anladığından nasıl emin oldunuz?

                      

 

  1. Ders anlatırken yaptıklarınızla ilgili neler hissediyorsunuz?

                     

  1.  Dersle ilgili hangi deneyimler bu şekilde hissetmenize neden oldu?

                       

 

  1. ÖĞRENCİLER:

  1. Öğrencileriniz en çok hangi etkinliği sevdi? Neden?

                     

 

  1. Derse ka ılmayan öğrenciler var mıydı? Yanıtınız evet ise, size göre bunun sebebi neydi?

                     

 

  1. Sınıfı kontrol etmekte zorlandınız mı? Evetse, bu neden oldu?

                     

 

  1. Öğrencileriniz size bu dersle ilgili ne tavsiyede bulunurdu?

                     

 

  1. Öğrenciler neler öğrendi/öğrenemedi?

                      

 

  1. Öğrenciler hedeflenen kazanımlara ulaşabildi mi?

                      

 

  1. Ders öğrenciler için ilginç ve heyecan verici miydi?

                     

 

  1. Dersi daha ilginç ve heyecan verici yapmak için neler yapabilirsiniz?

                     

 

  1. Olumlu pekiştireç kullandınız mı?

                     

 

  1. Dersi öğrencilerin ihtiyaçları doğrultusunda nasıl daha iyi organize edebilirsiniz?

                     

 

  1. Bu dersi tekrar işleseniz neleri daha farklı yapardınız? Neden?

                    

 

 

 

          İmza                                                            İmza                                                                 İmza

Adı SOYADI                                                   Adı SOYADI                                                Adı SOYADI

  Uygulama Öğrencisi                             Uygulama Öğretmeni                           Uygulama Öğretim Elemanı