Doküman No
İLHF.FR. 0027
Yayın Tarihi
13.08.2024
Revizyon Tarihi
Revizyon No
Hazırlayan
.
Onaylayan
.

RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ

İlahiyat Fakültesi Dekanlığına

 

 

Aşağıda bilgileri bulunan Anabilim Dalımız uhdesinde yer alan ders/derslere ilişkin izlenceler düzenlenerek kontrol listesi doldurulmuş ve ilgili kurul kararına bağlanarak ekte sunulmuştur.

Bilgilerinizi ve gereğini arz ederim. …/…/20…

 

Anabilim Dalı Başkanı

Ünvan Adı Soyadı

 

 

 

 

 

Ek: …/…/20… Tarih ve ……. Sayılı Anabilim Dalı Kurulu kararı

 

 

İZLENCE KONTROL FORMU

Ders Kodu

      

Anabilim Dalı

Komisyon

Ders Adı

      

Kontrol Maddeleri

Evet

Hayır

Evet

Hayır

1

İzlence Word formatında hazırlanmıştır.

 

 

 

 

2

Dosya adı istenilen formatta yazılmıştır. (Örnek İÖMB411_Özel Öğretim Yöntemleri)

 

 

 

 

3

Dersin açıldığı müfredattaki adı, kodu, kredi ve AKTS gibi bilgileri doğru yazılmıştır.

 

 

 

 

4

Dersin amacı, içeriği ve öğrenme çıktıları; haftalık konu ve hedefleri kapsayacak şekilde oluşturulmuştur.

 

 

 

 

5

Öğrencilerin dönem boyunca sorumlu oldukları dersin ana kaynakları, “Ders Kitabı / Malzemesi” başlığı altında İSNAD atıf sistemine uygun olarak yazılmıştır.

 

 

 

 

6

“Ders Kitabı / Malzemesi” başlığı altında verilen kaynaklar, haftalık konularla ilişkilendirilerek “Haftalık Ders İçerikleri” başlığında “Kaynaklar” kısmında İSNAD metin içi atıf gösterme usulüne göre yazılmıştır.

 

 

 

 

7

Öğrencilerin sorumlu tutulmadığı ancak ilgi duyanların konuya dair ileri okuma yapmaları için önerilen dokümanlar “İlave Kaynak(lar)” başlığı altına yazılmıştır.

 

 

 

 

8

“Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri/Görevlileri” başlığı altına anabilim dalındaki tüm öğretim üyeleri ve görevlilerinin unvan ve isimleri yazılmıştır.

 

 

 

 

9

“Ders Asistanı/Asistanları” başlığı altında anabilim dalı kurulunca belirlenen araştırma görevlilerinin isimleri yazılmıştır.

 

 

 

 

10

Öğrenme çıktıları, Bloom Taksonomisindeki üst düzey bilişsel beceriler de göz önüne alınarak, dersin amacı ve içeriğini yansıtacak şekilde yazılmış; öğrenir, bilir gibi kapsayıcı yüklemler kullanılmamıştır.

 

 

 

 

11

Öğrenme çıktıları Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlikler Çerçevesi, ilahiyat lisans yeterlikleri ve alana özgü yeterlikler ile istihdam alanlarının gereklilikleri ve mezuniyet sonrası sınavların içerikleri dikkate alınarak belirlenmiştir.

 

 

 

 

12

Haftalık hedefler, Bloom Taksonomisindeki üst düzey bilişsel beceriler de göz önüne alınarak, dersin amacı ve içeriğini yansıtacak şekilde yazılmış; öğrenir, bilir gibi kapsayıcı yüklemler kullanılmamıştır.

 

 

 

 

13

Haftalık hedefler Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlikler Çerçevesi, ilahiyat lisans yeterlikleri ve alana özgü yeterlikler ile istihdam alanlarının gereklilikleri ve mezuniyet sonrası sınavların içerikleri dikkate alınarak belirlenmiştir.

 

 

 

 

14

On beş haftalık öğretim sürecinde hangi hafta ne işleneceği, ilgili haftada hangi kaynakların kullanılacağı ve ilgili haftada konuyla bağlantılı olarak nelerin hedeflendiği açık ve gerçekçi bir şekilde yazılmıştır.

 

 

 

 

15

Öğrencilere ödev verilmişse; ödevin içeriği, yarıyıl içi değerlendirme oranı ve öğrenci sorumlulukları açık bir şekilde yazılmıştır.

 

 

 

 

16

Ara sınav değerlendirmesinde ödev ve sınavın yüzdelik etkileri belirtilmiştir.

 

 

 

 

17

“Ders Değerlendirme” ve “Ders İş Yükü” tablosu gerçekçi bir şekilde doldurulmuştur.

 

 

 

 

18

“Program Çıktıları (PÇ) ile Ders Öğretim Çıktıları (ÖÇ) Matrisi” gerçekçi bir şekilde ilişkilendirilmiştir.

 

 

 

 

19

“Programa Özgü Ölçütler (PÖÖ) ile Ders Öğretim Çıktıları (ÖÇ) Matrisi” gerçekçi bir şekilde ilişkilendirilmiştir.

 

 

 

 

20

Matris tabloları başlıklarında boş bırakılan alana dersin adı tam ve doğru olarak yazılmıştır.

 

 

 

 

21

İzlence formatında herhangi bir değişiklik yapılmamıştır.