RECEP TAYYİP ERDOĞAN ÜNİVERSİTESİ
İlahiyat Fakültesi Dekanlığına
Aşağıda bilgileri bulunan Anabilim Dalımız uhdesinde yer alan ders/derslere ilişkin izlenceler düzenlenerek kontrol listesi doldurulmuş ve ilgili kurul kararına bağlanarak ekte sunulmuştur.
Bilgilerinizi ve gereğini arz ederim. …/…/20…
Anabilim Dalı Başkanı
Ünvan Adı Soyadı
Ek: …/…/20… Tarih ve ……. Sayılı Anabilim Dalı Kurulu kararı
İZLENCE KONTROL FORMU |
|||||||||
Ders Kodu |
|
Anabilim Dalı |
Komisyon |
||||||
Ders Adı |
|
||||||||
Kontrol Maddeleri |
Evet |
Hayır |
Evet |
Hayır |
|||||
1 |
İzlence Word formatında hazırlanmıştır. |
|
|
|
|
||||
2 |
Dosya adı istenilen formatta yazılmıştır. (Örnek İÖMB411_Özel Öğretim Yöntemleri) |
|
|
|
|
||||
3 |
Dersin açıldığı müfredattaki adı, kodu, kredi ve AKTS gibi bilgileri doğru yazılmıştır. |
|
|
|
|
||||
4 |
Dersin amacı, içeriği ve öğrenme çıktıları; haftalık konu ve hedefleri kapsayacak şekilde oluşturulmuştur. |
|
|
|
|
||||
5 |
Öğrencilerin dönem boyunca sorumlu oldukları dersin ana kaynakları, “Ders Kitabı / Malzemesi” başlığı altında İSNAD atıf sistemine uygun olarak yazılmıştır. |
|
|
|
|
||||
6 |
“Ders Kitabı / Malzemesi” başlığı altında verilen kaynaklar, haftalık konularla ilişkilendirilerek “Haftalık Ders İçerikleri” başlığında “Kaynaklar” kısmında İSNAD metin içi atıf gösterme usulüne göre yazılmıştır. |
|
|
|
|
||||
7 |
Öğrencilerin sorumlu tutulmadığı ancak ilgi duyanların konuya dair ileri okuma yapmaları için önerilen dokümanlar “İlave Kaynak(lar)” başlığı altına yazılmıştır. |
|
|
|
|
||||
8 |
“Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri/Görevlileri” başlığı altına anabilim dalındaki tüm öğretim üyeleri ve görevlilerinin unvan ve isimleri yazılmıştır. |
|
|
|
|
||||
9 |
“Ders Asistanı/Asistanları” başlığı altında anabilim dalı kurulunca belirlenen araştırma görevlilerinin isimleri yazılmıştır. |
|
|
|
|
||||
10 |
Öğrenme çıktıları, Bloom Taksonomisindeki üst düzey bilişsel beceriler de göz önüne alınarak, dersin amacı ve içeriğini yansıtacak şekilde yazılmış; öğrenir, bilir gibi kapsayıcı yüklemler kullanılmamıştır. |
|
|
|
|
||||
11 |
Öğrenme çıktıları Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlikler Çerçevesi, ilahiyat lisans yeterlikleri ve alana özgü yeterlikler ile istihdam alanlarının gereklilikleri ve mezuniyet sonrası sınavların içerikleri dikkate alınarak belirlenmiştir. |
|
|
|
|
||||
12 |
Haftalık hedefler, Bloom Taksonomisindeki üst düzey bilişsel beceriler de göz önüne alınarak, dersin amacı ve içeriğini yansıtacak şekilde yazılmış; öğrenir, bilir gibi kapsayıcı yüklemler kullanılmamıştır. |
|
|
|
|
||||
13 |
Haftalık hedefler Türkiye Yüksek Öğretim Yeterlikler Çerçevesi, ilahiyat lisans yeterlikleri ve alana özgü yeterlikler ile istihdam alanlarının gereklilikleri ve mezuniyet sonrası sınavların içerikleri dikkate alınarak belirlenmiştir. |
|
|
|
|
||||
14 |
On beş haftalık öğretim sürecinde hangi hafta ne işleneceği, ilgili haftada hangi kaynakların kullanılacağı ve ilgili haftada konuyla bağlantılı olarak nelerin hedeflendiği açık ve gerçekçi bir şekilde yazılmıştır. |
|
|
|
|
||||
15 |
Öğrencilere ödev verilmişse; ödevin içeriği, yarıyıl içi değerlendirme oranı ve öğrenci sorumlulukları açık bir şekilde yazılmıştır. |
|
|
|
|
||||
16 |
Ara sınav değerlendirmesinde ödev ve sınavın yüzdelik etkileri belirtilmiştir. |
|
|
|
|
||||
17 |
“Ders Değerlendirme” ve “Ders İş Yükü” tablosu gerçekçi bir şekilde doldurulmuştur. |
|
|
|
|
||||
18 |
“Program Çıktıları (PÇ) ile Ders Öğretim Çıktıları (ÖÇ) Matrisi” gerçekçi bir şekilde ilişkilendirilmiştir. |
|
|
|
|
||||
19 |
“Programa Özgü Ölçütler (PÖÖ) ile Ders Öğretim Çıktıları (ÖÇ) Matrisi” gerçekçi bir şekilde ilişkilendirilmiştir. |
|
|
|
|
||||
20 |
Matris tabloları başlıklarında boş bırakılan alana dersin adı tam ve doğru olarak yazılmıştır. |
|
|
|
|
||||
21 |
İzlence formatında herhangi bir değişiklik yapılmamıştır. |
|
|
|
|