Bölüm Adı |
İlahiyat |
Güncelleme Tarihi |
…./…./20…. |
|||||
Dersin Kodu |
Dersin Adı |
Dersin Türü |
Yıl |
Yarıyıl |
AKTS |
|||
|
|
Z S İBS |
|
|
|
|||
Dersin Seviyesi |
||||||||
Lisans |
||||||||
Haftalık Ders Saati (Kurumsal) |
Haftalık Uygulama Saati |
Haftalık Laboratuvar Sayısı |
||||||
|
|
|
||||||
Öğrenim Türü |
||||||||
Örgün |
||||||||
Eğitim Dili |
||||||||
Türkçe |
||||||||
Dersin Amacı |
||||||||
|
||||||||
Dersin Ön Koşulu Olan Dersler |
||||||||
|
||||||||
Dersin Ön Koşulu Olduğu Dersler |
||||||||
|
||||||||
Dersin İçeriği |
||||||||
|
||||||||
Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar |
||||||||
|
||||||||
Staj Durumu |
||||||||
|
||||||||
Ders Kitabı / Malzemesi* |
||||||||
1 |
|
|||||||
2 |
|
|||||||
3 |
|
|||||||
4 |
|
|||||||
5 |
|
|||||||
6 |
|
|||||||
İlave Kaynak(lar)* |
||||||||
1 |
|
|||||||
2 |
|
|||||||
3 |
|
|||||||
4 |
|
|||||||
5 |
|
|||||||
6 |
|
|||||||
7 |
|
|||||||
8 |
|
|||||||
9 |
|
|||||||
Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri/Görevlileri |
||||||||
|
||||||||
|
||||||||
|
||||||||
|
||||||||
|
||||||||
|
||||||||
|
||||||||
Ders Asistanı/Asistanları |
||||||||
|
||||||||
|
||||||||
|
||||||||
|
||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI** |
|||||||
ÖÇ-1 |
|
||||||
ÖÇ-2 |
|
||||||
ÖÇ-3 |
|
||||||
ÖÇ-4 |
|
||||||
ÖÇ-5 |
|
||||||
ÖÇ-6 |
|
||||||
HAFTALIK DERS İÇERİKLERİ |
|||||||
Hafta |
Konular |
Hedefler |
Kaynaklar *** |
Öğrenci Sorumlulukları ve Ödevler |
|||
1. |
|
|
|
Öğrenci Sorumlulukları:
Ödevler
Konusu:
Açıklama:
Son Teslim Tarihi:
|
|||
2. |
|
|
|
||||
3. |
|
|
|
||||
4. |
|
|
|
||||
5. |
|
|
|
||||
6. |
|
|
|
||||
7. |
|
|
|
||||
8. |
Ara Sınav Haftası
|
||||||
9. |
|
|
|
||||
10. |
|
|
|
||||
11. |
|
|
|
||||
12. |
|
|
|
||||
13. |
|
|
|
||||
14. |
|
|
|
||||
15. |
|
|
|
||||
|
Yarıyıl Sonu Sınavı Haftası
|
||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
Ders Değerlendirme |
|||||
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
|||
Ara Sınav |
1 |
100 |
|||
Toplam |
100 |
||||
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
Adet |
Değer |
|||
Final Sınavı |
1 |
100 |
|||
Toplam |
100 |
||||
Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri |
%40 |
||||
Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri |
%60 |
||||
Toplam |
%100 |
||||
Ders İş Yükü |
|||||
Etkinlikler |
Sayı |
Süre (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) |
||
Ara Sınav |
|
|
|
||
Final Sınavı |
|
|
|
||
Derse Katılım |
|
|
|
||
Bireysel Çalışma |
|
|
|
||
Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma |
|
|
|
||
Final Sınavı İçin Bireysel Çalışma |
|
|
|
||
Okuma |
|
|
|
||
Toplam İş Yükü (Saat) |
|
||||
AKTS (Toplam İş Yükü/25) |
…/25=… |
||||
|
|
|
|
|
|
Program Çıktıları (PÇ) ile … Dersi Öğretim Çıktıları (ÖÇ) Matrisi |
|||||||
Öğretim Çıktıları Program Çıktıları |
ÖÇ1 |
ÖÇ2 |
ÖÇ3 |
ÖÇ4 |
ÖÇ5 |
ÖÇ6 |
ÖÇ7 |
PÇ 1. İlahiyat alanında kazanılan yeterliliklere dayalı, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir. |
|
|
|
|
|
|
|
PÇ 2. İlahiyat alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular. |
|
|
|
|
|
|
|
PÇ 3. İlahiyat alanında karşılaşılan kadim ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözüm bulmada bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır. |
|
|
|
|
|
|
|
PÇ 4. İlahiyat alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, hem kendisinin hem de sorumluluğu altında çalışanların kişisel ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar |
|
|
|
|
|
|
|
PÇ 5. İlahiyat alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. |
|
|
|
|
|
|
|
PÇ 6. İlahiyat alanındaki çeşitli bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır. |
|
|
|
|
|
|
|
PÇ 7. Anadilde ve yabancı dilde ilahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve bunları ilgili alandaki paydaş kişi ve kuruluşlarla paylaşır. |
|
|
|
|
|
|
|
PÇ 8. Çağın gerektirdiği dijital okuryazarlık becerisine sahip olur bunu ilahiyat alanında etkin bir şekilde kullanır. |
|
|
|
|
|
|
|
PÇ 9. Dini anlayış ve uygulamaların evrensel, toplumsal, hukuki ve etik değerlere ilişkin yansımaları hakkında farkındalık sahibidir. |
|
|
|
|
|
|
|
PÇ 10. Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahip olarak bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır. |
|
|
|
|
|
|
|
PÇ 11. İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma, inceleme, analiz ve yorum yapar. |
|
|
|
|
|
|
|
Programa Özgü Ölçütler (PÖÖ) ile … Dersi Öğretim Çıktıları (ÖÇ) Matrisi |
|||||||
Öğretim Çıktıları Programa Özgü Ölçütler |
ÖÇ1 |
ÖÇ2 |
ÖÇ3 |
ÖÇ4 |
ÖÇ5 |
ÖÇ6 |
ÖÇ7 |
PÖÖ 1 Kur’an-ı Kerim bilgisine, doğru tilavet becerisine ve yeterli ezbere sahip olma |
|
|
|
|
|
|
|
PÖÖ 2 Arapça temel kaynakları okuma ve anlama yetkinliğine sahip olma |
|
|
|
|
|
|
|
PÖÖ 3 İtikat, ibadet, ahlak ve muamelata dair usul ve esasları kavrama ve dayandığı temelleri bilme |
|
|
|
|
|
|
|
PÖÖ 4 Kur’an ve sünnet bütünlüğünü esas alan bir yaklaşıma sahip olma |
|
|
|
|
|
|
|
PÖÖ 5 Bütüncül ve sistematik bir dini düşünce ve kavrayışa sahip olma |
|
|
|
|
|
|
|
PÖÖ 6 Zaman ve mekâna göre ortaya çıkan farklı dini yaklaşımları doğru anlama ve tutarlı değerlendirme yetkinliğine sahip olma |
|
|
|
|
|
|
|
PÖÖ 7 Din istismarı, şiddet, İslam karşıtlığı gibi dine ve topluma zararlı eğilimlere karşı söylem ve tutum geliştirebilme yetkinliğine sahip olma |
|
|
|
|
|
|
|
PÖÖ 8 Farklı düşünce ve yorumlar karşısında saygı ve adaleti esas alma yetkinliğine sahip olma |
|
|
|
|
|
|
|
PÖÖ 9 Kişi ve kurumlar yerine ilke ve değerleri üstün tutan bir anlayışa sahip olma |
|
|
|
|
|
|
|
PÖÖ 10 Dinin temel kaynakları ve bilimsel verilere dayalı din eğitimi ve din hizmetleri verme yetkinliğine sahip olma |
|
|
|
|
|
|
|
PÖÖ 11 Toplumun inanç, ibadet, ahlak, örf ve adetlerini İslam’ın temel kaynakları ışığında yorumlama ve toplumu aydınlatma yetkinliğine sahip olma |
|
|
|
|
|
|
|
PÖÖ 12 Dini danışmanlık ve rehberlik bilgi ve becerisine sahip olma |
|
|
|
|
|
|
|
PÖÖ 13 Akıl, bilgi, istişare, emanete riayet, ehliyet ve adalet gibi temel değerler/ilkeler ışığında çalışma ve sorumluluk üstlenebilme yetkinliğine sahip olma |
|
|
|
|
|
|
|
PÖÖ 14 İslam kültür, sanat ve medeniyeti hakkında temel ve bütüncül bilgilere sahip olma |
|
|
|
|
|
|
|
Açıklamalar:
* Kaynaklar İSNAD atıf sistemin kaynakça yazım usulüne göre yazılacaktır.
** İlave öğrenme çıktısı yazmak için satır açabilirsiniz.
***Kaynaklar İSNAD metin içi atıf gösterme usulüne göre yazılacaktır.
****Ders sorumlusu öğretim elemanının gerekli görmesi durumunda dersin içerik ve hedeflerine uygun ölçme ve değerlendirmeye esas olacak ödev/ödevler verebilir.