Doküman No
İLHF.FR. 0028
Yayın Tarihi
13.08.2024
Revizyon Tarihi
Revizyon No
Hazırlayan
.
Onaylayan
.

Bölüm Adı

İlahiyat

Güncelleme Tarihi

…./…./20….

Dersin Kodu

Dersin Adı

Dersin Türü

Yıl

Yarıyıl

AKTS

           

     

Z S İBS

     

     

     

Dersin Seviyesi

Lisans

Haftalık Ders Saati (Kurumsal)

Haftalık Uygulama Saati

Haftalık Laboratuvar Sayısı

     

     

     

Öğrenim Türü

Örgün

Eğitim Dili

Türkçe

Dersin Amacı

     

Dersin Ön Koşulu Olan Dersler

     

Dersin Ön Koşulu Olduğu Dersler

     

Dersin İçeriği

     

Ders İçin Önerilen Diğer Hususlar

     

Staj Durumu

     

Ders Kitabı / Malzemesi*

1

     

2

     

3

     

4

     

5

     

6

     

İlave Kaynak(lar)*

1

     

2

     

3

     

4

     

5

     

6

     

7

     

8

     

9

     

Anabilim Dalı Öğretim Üyeleri/Görevlileri

     

     

     

     

     

     

     

Ders Asistanı/Asistanları

     

     

     

     

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

DERS ÖĞRENME ÇIKTILARI**

ÖÇ-1

     

ÖÇ-2

     

ÖÇ-3

     

ÖÇ-4

     

ÖÇ-5

     

ÖÇ-6

     

HAFTALIK DERS İÇERİKLERİ

Hafta

Konular

Hedefler

Kaynaklar ***

Öğrenci Sorumlulukları ve Ödevler

1.

     

  •      

  •      

 

 

Öğrenci Sorumlulukları:

  1. Her konuyla ilgili ilave kaynaklarda yer alan yayınların bireysel olarak araştırılması.

  2. Öğrencilerin aktif katılım sağlamaları için ilgili haftanın konusuna ilişkin kaynakları okuması.

  3. Derse devama ilişkin sınırın aşılmaması.

  4. Dersin hedeflerinin gerçekleşme düzeyine ilişkin ders sorumlusu öğretim elemanına geri bildirimlerde bulunması.

  5. Yarıyıl içi çalışması olarak tanımlanacak aşağıdaki kitaplardan birinin okuyup özet ve değerlendirme yapması

 

Ödevler

 

Konusu:     

 

Açıklama:     

 

Son Teslim Tarihi:     

 

 

2.

     

  •      

  •      

3.

     

  •      

     

4.

     

  •      

  •      

5.

     

  •      

  •      

6.

     

  •      

  •      

7.

     

  •      

  •      

8.

Ara Sınav Haftası

  • Ara sınav; ilk 7 hafta işlenen konuları ve hedefleri kapsayacak şekilde hazırlanacak, geçerli ve güvenilir ölçme araçlarıyla gerçekleştirilecektir.

  • Ara sınav değerlendirmesi: % … sınav, % … ödev. (Oranlar, ders sorumlusu öğretim elemanı tarafından belirlenir.)

9.

     

  •      

  •      

10.

     

  •      

  •      

11.

     

  •      

  •      

12.

     

  •      

  •      

13.

     

  •      

  •      

14.

     

  •      

     

15.

     

  •      

  •      

 

Yarıyıl Sonu Sınavı Haftası

  • Yarıyıl sonu sınavı; ilk 7 hafta işlenen konuların %25’ini, ara sınav sonrası işlenen konuların %75’ini kapsayacak şekilde hazırlanacak, geçerli ve güvenilir ölçme aracıyla gerçekleştirilecektir.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ders Değerlendirme

Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri

Adet

Değer

Ara Sınav

1

100

Toplam

100

Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri

Adet

Değer

Final Sınavı

1

100

Toplam

100

Yarıyıl (Yıl) İçi Etkinlikleri

%40

Yarıyıl (Yıl) Sonu Etkinlikleri

%60

Toplam

%100

Ders İş Yükü

Etkinlikler

Sayı

Süre (Saat)

Toplam İş Yükü (Saat)

Ara Sınav

     

     

     

Final Sınavı

     

     

     

Derse Katılım

     

     

     

Bireysel Çalışma

     

     

     

Ara Sınav İçin Bireysel Çalışma

     

     

     

Final Sınavı İçin Bireysel Çalışma

     

     

     

Okuma

     

     

     

Toplam İş Yükü (Saat)

     

AKTS (Toplam İş Yükü/25)

…/25=…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Program Çıktıları (PÇ) ile Dersi Öğretim Çıktıları (ÖÇ) Matrisi

                                                                                                         Öğretim Çıktıları

Program Çıktıları

ÖÇ1

ÖÇ2

ÖÇ3

ÖÇ4

ÖÇ5

ÖÇ6

ÖÇ7

PÇ 1. İlahiyat alanında kazanılan yeterliliklere dayalı, kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahiptir.

     

     

     

     

     

     

     

PÇ 2. İlahiyat alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri eğitim-öğretim, araştırma ve topluma hizmet alanlarında kullanır, çözümler ve uygular.

     

     

     

     

     

     

     

PÇ 3. İlahiyat alanında karşılaşılan kadim ve güncel dini meseleleri saptama, tanımlama, yorumlama, formüle etme ve çözüm bulmada bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır.

     

     

     

     

     

     

     

PÇ 4. İlahiyat alanındaki bilgi ve becerileri kullanarak, hem kendisinin hem de sorumluluğu altında çalışanların kişisel ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlar

     

     

     

     

     

     

     

PÇ 5. İlahiyat alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.

     

     

     

     

     

     

     

PÇ 6. İlahiyat alanındaki çeşitli bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal etkinliklere katılır.

     

     

     

     

     

     

     

PÇ 7. Anadilde ve yabancı dilde ilahiyat alanında kuramsal ve uygulamalı bilgileri izler ve bunları ilgili alandaki paydaş kişi ve kuruluşlarla paylaşır.

     

     

     

     

     

     

     

PÇ 8. Çağın gerektirdiği dijital okuryazarlık becerisine sahip olur bunu ilahiyat alanında etkin bir şekilde kullanır.

     

     

     

     

     

     

     

PÇ 9. Dini anlayış ve uygulamaların evrensel, toplumsal, hukuki ve etik değerlere ilişkin yansımaları hakkında farkındalık sahibidir.

     

     

     

     

     

     

     

PÇ 10. Değişen hayata ve yeniliğe karşı açık tutuma sahip olarak bilimsel, toplumsal, ekonomik, yasal ve siyasal gelişmelerden haberdardır.

     

     

     

     

     

     

     

PÇ 11. İlahiyat alt dalları ve diğer bilim alanları ile ilişki kurarak disiplinler arası araştırma, inceleme, analiz ve yorum yapar.

     

     

     

     

     

     

     

 

Programa Özgü Ölçütler (PÖÖ) ile Dersi Öğretim Çıktıları (ÖÇ) Matrisi

                                                       Öğretim Çıktıları

Programa Özgü Ölçütler

ÖÇ1

ÖÇ2

ÖÇ3

ÖÇ4

ÖÇ5

ÖÇ6

ÖÇ7

PÖÖ 1 Kur’an-ı Kerim bilgisine, doğru tilavet becerisine ve yeterli ezbere sahip olma

     

     

     

     

     

     

     

PÖÖ 2 Arapça temel kaynakları okuma ve anlama yetkinliğine sahip olma

     

     

     

     

     

     

     

PÖÖ 3 İtikat, ibadet, ahlak ve muamelata dair usul ve esasları kavrama ve dayandığı temelleri bilme

     

     

     

     

     

     

     

PÖÖ 4 Kur’an ve sünnet bütünlüğünü esas alan bir yaklaşıma sahip olma

     

     

     

     

     

     

     

PÖÖ 5 Bütüncül ve sistematik bir dini düşünce ve kavrayışa sahip olma

     

     

     

     

     

     

     

PÖÖ 6 Zaman ve mekâna göre ortaya çıkan farklı dini yaklaşımları doğru anlama ve tutarlı değerlendirme yetkinliğine sahip olma

     

     

     

     

     

     

     

PÖÖ 7 Din istismarı, şiddet, İslam karşıtlığı gibi dine ve topluma zararlı eğilimlere karşı söylem ve tutum geliştirebilme yetkinliğine sahip olma

     

     

     

     

     

     

     

PÖÖ 8 Farklı düşünce ve yorumlar karşısında saygı ve adaleti esas alma yetkinliğine sahip olma

     

     

     

     

     

     

     

PÖÖ 9 Kişi ve kurumlar yerine ilke ve değerleri üstün tutan bir anlayışa sahip olma

     

     

     

     

     

     

     

PÖÖ 10 Dinin temel kaynakları ve bilimsel verilere dayalı din eğitimi ve din hizmetleri verme yetkinliğine sahip olma

     

     

     

     

     

     

     

PÖÖ 11 Toplumun inanç, ibadet, ahlak, örf ve adetlerini İslam’ın temel kaynakları ışığında yorumlama ve toplumu aydınlatma yetkinliğine sahip olma

     

     

     

     

     

     

     

PÖÖ 12 Dini danışmanlık ve rehberlik bilgi ve becerisine sahip olma

     

     

     

     

     

     

     

PÖÖ 13 Akıl, bilgi, istişare, emanete riayet, ehliyet ve adalet gibi temel değerler/ilkeler ışığında çalışma ve sorumluluk üstlenebilme yetkinliğine sahip olma

     

     

     

     

     

     

     

PÖÖ 14 İslam kültür, sanat ve medeniyeti hakkında temel ve bütüncül bilgilere sahip olma

     

     

     

     

     

     

     

 

Açıklamalar:

* Kaynaklar İSNAD atıf sistemin kaynakça yazım usulüne göre yazılacaktır.

** İlave öğrenme çıktısı yazmak için satır açabilirsiniz.

***Kaynaklar İSNAD metin içi atıf gösterme usulüne göre yazılacaktır.

****Ders sorumlusu öğretim elemanının gerekli görmesi durumunda dersin içerik ve hedeflerine uygun ölçme ve değerlendirmeye esas olacak ödev/ödevler verebilir.